Co przed zamontowaniem wału z CC700.odt

(15 KB) Pobierz

Przed zamontowaniem wału korbowego z Cinquecento 700 do Fiata 126p należy wykonać pewne przeróbki :

 

Fabrycznie nowy wał z CC 700 jest zaślepiony od strony rozrządu , natomiast w seryjnym wale korbowym z ''malucha" w tym samym miejscu jest otwór , który służy do wprowadzenia oleju na czopy główne i korbowe. W wale z CC 700 olej jest wprowadzany poprzez panewkę główną od strony rozrządu. W tej modyfikacji należy rozwiercić zaślepkę wiertłem 12mm -14mm lub rozwiertakiem stożkowym. Po tej operacji należy dokładnie oczyścić kanały z wiórów (najlepiej wodą pod ciśnieniem).

 

Kolejną przeróbką jest główna śruba , która mocuje koło pasowe do wału.

W Fiacie 126p śruba ta ma gwint M25x1,25 i nie pasuje do wału korbowego z CC 700 , ponieważ skok gwintu jest inny M25x1,5. Ponadto śruba z Fiata 126p ma wywiercony otwór o średnicy 10mm , który służy do doprowadzenia oleju na odśrodkowy filtr oleju. Celem przeróbki jest udrożnienie układu olejowego. Należy zakupić oryginalna śrubę główną z CC 700 M25x1,5 , mocującą koło pasowe i rozwiercenie w niej centralnie otworu o średnicy 10mm.

Pozostałą i zarazem najtrudniejszą przeróbką jest skrócenie czopa głównego od strony rozrządu o 10mm , gdyż tyle jest on za długi i przy zakładaniu wału zablokuje go i nie będzie można nim obrócić. Aby dokonać tej przeróbki należy oddać wał do specjalistycznego warsztatu ślusarskiego. Poza tym czopy główne jak i korbowe mają ten sam wymiar, co seryjny wał z "malucha". Przy montażu takiego wału musimy pamiętać , aby wymienić wszystkie panewki na nowe ( główne i korbowe ). Jest to bardzo ważne. Otwory w wale na mocowanie koła zamachowego mają ten sam gwint i można zastosować seryjne śruby.

 

Wady tej modyfikacji równają się zaletom. Tę modyfikację polecamy tym , którzy sami mogą to wykonać bez wykładania środków finansowych.

 

Zastosowanie sportowego wału korbowego jest najlepszym rozwiązaniem , gdyż poza równomierną pracą silnika na wolnych i wysokich obrotach osiągamy większą moc silnika , co łączy się z lepszym przyśpieszeniem i prędkością. Po trzecim szlifie cylindrów uzyskamy pojemność nawet 700 cm³...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin