[PS2][Poradnik]Jak nagrać dwie gry na jedną płyte.doc

(96 KB) Pobierz

 Multiloader



Potrzebny stuff:

·          Multiloader (PS2) (testowane na wersji 1.41)

·          Multiloader Generator (PC-Win9x/NT) (testowane na wersji 1.2)


1.) Pierwszą czynnością jaką musimy wykonać jest skopiowanie wszystkich plików z interesujących nas gier do jednego root directory (po ludzku pisząc: do np. jednego folderu, który nazwiemy sobie MULTIDVD). Wszystkich za wyjątkiem SYSTEM.cnf [!] To bardzo ważne, w przeciwnym razie konsola nie będzie wiedziała co zrobić, kiedy napotka ich kilka. Jeśli nasza kompilacja ma zawierać grę lub kilka wraz z programem, jego również należy umieścić w tym samym folderze.

2.) Wrzucamy do folderu MULTIDVD Multiloadera

·         INSTALL.cnf

·         SYSTEM.cnf

·         MULTI.xml

·         MULTILOA.elf


3.) Możemy w tym momencie przygotować mały obrazek do każdej gry, który będzie wyświetlany w menu. Musi być w rozdzielczości 130/155 i zapisany w formacie *.jpg. Aby zobaczyć go w menu programu na PS2, należy go wrzucić do folderu IMAGES lub odpowiednio wyedytować xml.

4.) Sam MLGen (Multiloader Generator) nie jest konieczny. Jeśli nie chce nam się własnoręcznie edytować *.xml-a
Uruchamiamy program i klikamy na "Generate".

http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/gfx/PS2multidvd/MLG4a.gif


Pojawi się nowe okienko. Wpisujemy w nim nazwę, pod którą będzie widniała nasza gra itp. Następnie klikamy na ok.

http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/gfx/PS2multidvd/MLG4b.gif


Pojawi się kolejne okienko. Tym razem wpisujemy nazwę pliku licencyjnego (zgodną z rzeczywistością) np. SLES_510.43 Jeśli to nie jest gra to podajemy nazwę *.elf-a np. PS2OS.ELF

http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/gfx/PS2multidvd/m/MLG4c.gif


Tym razem wpisujemy tekst, wyświetlany na górze ekranu po zaznaczeniu pola z grą/programem. Pamiętajmy, aby nie używać znaków diaktrycznych.

http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/gfx/PS2multidvd/MLG4d.gif


W ostatnim okienku podajemy nazwę naszego pliku graficznego, który będzie utożsamiony z daną grą itp. np. SPYRO.JPG

http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/gfx/PS2multidvd/MLG4e.gif


Jeśli nasza kompilacja zawiera mniej niż sześć "składników", resztę projektów można odklikać "ok" (program pozostawi puste miejsce w *.xml-u)

5.) Przenosimy nasz nowo utworzony *.xml do folderu MULTIDVD. Oczywiście zastępujemy "stary", "nowym". Jeśli korzystamy z wersji wcześniejszej niż ta podana przeze mnie, warto na końcu sprawdzić czy jest komenda . Jeśli nie, należy oczywiście dopisać (wcześniejsze miały takiego buga).

http://konsole.cdrinfo.pl/artykuly/gfx/PS2multidvd/XML.gif



6.) Ostatnią czynnością jest budowa iso (np. za pomocą programu CDVDGen). Czyli budowa obrazu z całej zawartości naszego folderu MULTIDVD. Nie róbmy przypadkiem iso całego folderu (to jest idiotyzm).

7a.) Jeśli decydujemy się to zrobić w Nero ustawiamy priorytet plików SYSTEM/INSTALL.cnf, MULTI.xml i MULTILOA.elf na wysoki.

7b.) Jeśli decydujemy się to zrobić za pomocą CDVDGena przenosimy pliki SYSTEM/INSTALL.cnf, MULTI.xml i MULTILOA.elf na jak najbliższe LBA. Dodatkowo jeśli nasza kompilacja waży mniej niż te powiedzmy ~1.2GB na sam koniec dorzucamy Dummy.bin.

8.) Wypalamy i testujemy nasz "wypiek". Jeśli działa to możecie podziękować sobie cierpliwości, mnie opisu a w szczególności Gherudosowi za tak wspaniały program.

 

Pozdrowienia!!!

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin