Multiloader
Potrzebny stuff:
· Multiloader (PS2) (testowane na wersji 1.41)
· Multiloader Generator (PC-Win9x/NT) (testowane na wersji 1.2)
1.) Pierwszą czynnością jaką musimy wykonać jest skopiowanie wszystkich plików z interesujących nas gier do jednego root directory (po ludzku pisząc: do np. jednego folderu, który nazwiemy sobie MULTIDVD). Wszystkich za wyjątkiem SYSTEM.cnf [!] To bardzo ważne, w przeciwnym razie konsola nie będzie wiedziała co zrobić, kiedy napotka ich kilka. Jeśli nasza kompilacja ma zawierać grę lub kilka wraz z programem, jego również należy umieścić w tym samym folderze. 2.) Wrzucamy do folderu MULTIDVD Multiloadera
· INSTALL.cnf
· SYSTEM.cnf
· MULTI.xml
· MULTILOA.elf
3.) Możemy w tym momencie przygotować mały obrazek do każdej gry, który będzie wyświetlany w menu. Musi być w rozdzielczości 130/155 i zapisany w formacie *.jpg. Aby zobaczyć go w menu programu na PS2, należy go wrzucić do folderu IMAGES lub odpowiednio wyedytować xml. 4.) Sam MLGen (Multiloader Generator) nie jest konieczny. Jeśli nie chce nam się własnoręcznie edytować *.xml-a Uruchamiamy program i klikamy na "Generate".
Pojawi się nowe okienko. Wpisujemy w nim nazwę, pod którą będzie widniała nasza gra itp. Następnie klikamy na ok.
Pojawi się kolejne okienko. Tym razem wpisujemy nazwę pliku licencyjnego (zgodną z rzeczywistością) np. SLES_510.43 Jeśli to nie jest gra to podajemy nazwę *.elf-a np. PS2OS.ELF
Tym razem wpisujemy tekst, wyświetlany na górze ekranu po zaznaczeniu pola z grą/programem. Pamiętajmy, aby nie używać znaków diaktrycznych.
W ostatnim okienku podajemy nazwę naszego pliku graficznego, który będzie utożsamiony z daną grą itp. np. SPYRO.JPG
Jeśli nasza kompilacja zawiera mniej niż sześć "składników", resztę projektów można odklikać "ok" (program pozostawi puste miejsce w *.xml-u) 5.) Przenosimy nasz nowo utworzony *.xml do folderu MULTIDVD. Oczywiście zastępujemy "stary", "nowym". Jeśli korzystamy z wersji wcześniejszej niż ta podana przeze mnie, warto na końcu sprawdzić czy jest komenda . Jeśli nie, należy oczywiście dopisać (wcześniejsze miały takiego buga).
6.) Ostatnią czynnością jest budowa iso (np. za pomocą programu CDVDGen). Czyli budowa obrazu z całej zawartości naszego folderu MULTIDVD. Nie róbmy przypadkiem iso całego folderu (to jest idiotyzm). 7a.) Jeśli decydujemy się to zrobić w Nero ustawiamy priorytet plików SYSTEM/INSTALL.cnf, MULTI.xml i MULTILOA.elf na wysoki. 7b.) Jeśli decydujemy się to zrobić za pomocą CDVDGena przenosimy pliki SYSTEM/INSTALL.cnf, MULTI.xml i MULTILOA.elf na jak najbliższe LBA. Dodatkowo jeśli nasza kompilacja waży mniej niż te powiedzmy ~1.2GB na sam koniec dorzucamy Dummy.bin. 8.) Wypalamy i testujemy nasz "wypiek". Jeśli działa to możecie podziękować sobie cierpliwości, mnie opisu a w szczególności Gherudosowi za tak wspaniały program.
Pozdrowienia!!!
pati0014