Forum dyskusyjne BMW Klubu Polska
Przejdź do treści
Dealer BMW i MINI Smorawiński zatrudni osobę na stanowiskoDoradcy ds. sprzedaży akcesoriów samochodowych i motocyklowychw Dziale Części i Akcesoriów (DCiA)
czytaj wiecej »
Początek formularza
Zaawansowane wyszukiwanie
Dół formularza
· Strona główna ‹ Mechanika, Elektryka, Elektronika, Eksploatacja & Części ‹ Seria 5 ‹ E39
· Zmień rozmiar czcionki
· FAQ
· Zarejestruj się
· Zaloguj się
M47 (520d), M51 (525td, 525tds), M52 (520i, 523i, 528i), M52TU (520i, 523i, 528i), M54 (520i, 525i, 530i), M57 (525d, 530d), M62 (535i, 540i), S62 (M5)
Moderatorzy: trzastek, voshon
Wyślij odpowiedź
9 posty(ów) • Strona 1 z 1
przez Tatar » 04 Wrz 2009 21:03
Na wstepie chcialem serdecznie powitac klubowiczy BMW Klub Polska i podziekowac prezesowi BMW KP za zainteresowanie mnie tym forum. Obecnie jestem uzytkownikiem audi A4 1.9 00r z lekko zmodzonym silniczkiem na 200KM 430Nm. Teraz prawdopodobnie przyszla pora na BMW i potrzebuje Waszej pomocy w zakupie auta a przedewszystkim wybraniu modelu który mnie bedzie satysfakcjonowal. Prosze na poczatek o wyrozumialosc, bo jestem przyzwyczajony do troszke innej struktury działow i dopiero sie ucze tu poruszac,pewnie temat zalozylem w zlym dziale, ale nie mam pojecia w którym by bardziej pasowalBMW 5 02-03rI. Na poczatek wybor silnika:1. Jako ze teraz te 430Nm napedza autko wazace 1300kg oczekuje podobnych osiagów od nastepnego auta. Z tego co wyczytalem silnik 3.0d jest raczej bezawaryjny i nie posiada zadnych strzasznych wad konstrukcyjnych. Po chipsie zapewnia przyzwoite osiagi. To jest dobry wybór??2. Jestem strasznym przeciwnikiem gazu w benzynkach, ale z ciekawosci - jak sprawdza sie LPG w silnikach 3.5 lub 4.0. Jest wogole sens pakowac sie w takie rozwiazanie?II. NapedJak sprawdza sie uklad przeniesienia napedu oznaczony w BMW X (np. 330 xi) nie sprawia problemów w uzytkowaniu, nie jest awaryjny?, jest to staly naped lub jak jest rozlozony? Jakie wersje silnikowe byly wyposazone w ten naped? Jest to rarytas na rynku, wiec jak z zakupem - trza sie strasznie naszukac zeby znalesc przyzwoity egzemplarz?]III. CenaTu sie zszokowalem. Auta na aukcjach (3.0d) chodza od 15 do 45k pln. Takiej rozbieznosci jeszcze nie widzialem. Ile realnie trzeba wydac za ladny egzemplarz z tych roczników?IV. AutomatJak wyglada sprawa z awaryjnoscia tych skrzyn? Sa rózne rodzaje czy w kazdym jest ten sam automat? V. 5 vs X5 + cenaZ tego co wyczytalem X5 a 5 to przepasc klasowa i X5 jest nieporównywalnie lepsze. Niestety jest przepasc cenowa i 5-ke traktuje jako wersje ekonomiczna nowego auta, a X5 jako luksus na który trzebaby sie ciut szarpnac. Jaka jest realna cena zakupu X5 z poczatku produkcji i czy nie cierpialy one na jakies wady wieku dzieciecego?VI. Nie moglem znalesc tematu czym diagnozowac BMW i jakiegos FAQ jak to robic. Podpowie ktos jaki kabel kupic i jak zaczac z nim prace?Pozdrawiam i dzieki za rady
Tatar
Zanim zapytasz - POSZUKAJ!
Posty: 4
Dołączenie: 04 Wrz 2009 19:31
Moje BMW: Audi A4 B5 1.9TDI 0 S4 Killer
Góra
przez Nurek » 07 Wrz 2009 12:56
proponuję na początek przejrzeć subforum serii 5-> E39 oraz X5 E53, powinieneś znaleźć tam mnóstwo informacji, szukajka działa całkiem całkiem.W subforum Diagnoza komputerowa dowiesz się czym diagnozować swoje BMW....Jednocześnie przenoszę temat do serii 5, gdyż większość Twoich pytań dotyczy tego auta.
pozdrawiam Paweł BMW - Brot mit Wurst Pamiętaj! Przyszedłeś na świat bez części zamiennych
Nurek
BMW Klub Polska
Posty: 2781
Dołączenie: 26 Paź 2004 20:13
Miejscowość: Warszawa
Moje BMW: E46 330cdA M57N
przez Zodiac » 08 Wrz 2009 00:01
Miałem tylko 2 E39, ale na codzien znam kilka osób które nimi jeżdża więc z chęcią coś dodam od siebie Ad I. Ty lepiej znajdź dobrą niezajechaną z nie kręconym licznikiem 530-stkę, zanim będziesz mysłał o chipie. Chip można sobie zakładac do aut nowych, ale taki 530d z rocznika 02-03 to będzie 200-300+ tys km i średnio jakiekolwiek modyfikacje tego typu tam widze. Bezawaryjne, cóż, poczytaj forum, to zobaczysz jak bardzo bezawaryjne są.Jak teraz masz moment 400+, a 200KM przy tej masie, to raczej benzyna odpada. 540i to droga zabawka. 530d w dobrym stanie powinna zapewniać osiągi zbliżone i też w tą strone bym się kierował.Ad II. W piątkach Xów nie ma. Poza tym jest stosunkowo awaryjny, jak większość elementów w BMW Po pewnym czasie trzeba powymieniać co nieco, tak słyszałem od kolegi który 330x chyba d jeździ.Ad III. Szrot kupisz za grosze, dobre auto to bliżej 45k właśnie. Jak będziesz kupował, to koniecznie jedź na serwis i niech auto sprawdzą. Potem nie będziesz miał niespodzianek i kota w worku.Ad IV. Automaty w E39 są niestety dość awaryjne, X5 już kilka widziałem na serwisie z wyjętą skrzynią (ten sam automa, cięzsze auto = częstsze problemy). Ogólnie, kosztowna przyjemność.Ad V. Czy ja wiem czy X5 to luksus? Siedzisz wyżej, masz auto produkwoane w USA, nie w DE. Poza tym deska wygląda prawie tak samo, wyposażenie też prawie takie samo. X5 chyba trzeba lubić. Mnie sie nie podoba i wole 100x zwykłe E39. No ale w ameryce nie wypada jeździć byle sedanem, więc dla nich BMW zrobiło SUVa Częsciej w Xach padają skrzynki też. Nawet za często powiedziałbym.
Kilka informacji o E65: http://zakup-bmw7.pl/Strzeż się PMS http://antypms.pl/
Zodiac
Posty: 1296
Dołączenie: 07 Maj 2006 00:15
Miejscowość: Oświęcim
Moje BMW: było: 745i '03, 745i '02, 525d '01, 520i '96, będzie kolejne
przez mcmt » 08 Wrz 2009 01:30
ad I.Nie wiem czy 3.0d jest taki nieawaryjny... Mogloby sie wydawac, ze znacznie bardziej niz benzyny - byc moze dlatego, ze jest bardziej zlozony.Bez przesady, nie gazuj V8 (nie ma 4.0, jest tylko 4.4).ad II. Zeby nie bylo, ze chwale swoje, ale ja kompletnie nie dostrzegam tej "przepasci klasowej" na korzysc X5. Na dodatek uwazam, ze X5 nie wyglada tak dobrze w srodku jak e39 - jest to kwestia gustu. Jest na pewno wiecej miejsca, ale czy jest wygodniejsze?ad IV.Do 3.0d chyba montowano skrzynie GM nie ZF. Przerozne negatywne opinie slyszalem o tych GM'ach, ale zaraz potem, ze ktos przejechal milion km, bez jej otwierania (tylko wymiana oleju). Co do skrzyn GM'a to masz "topic rzeke" gdzies tu na tym forum.ad V.Nie zebym chwalil swoje, ale X5 za zadna cene bym nie kupil (no moze zeby sprzedac). Przepasc klasowa to jakis zart, wiecej miejsca jest tylko, ale to wcale nie znaczy, ze jest wygodniejsza. Jest za to mulowata. E39 w srodku wyglada uwazam lepiej - jest to subiektywna opinia. Mysle, ze pytanie co bardziej sie komu podoba nie ma sensu, bo sa to kwesie subiektywne.
M62 V8 4,4L
mcmt
Posty: 868
Dołączenie: 25 Maj 2007 20:29
Miejscowość: Poznan
Moje BMW: E39 540iA 2002
przez Tatar » 08 Wrz 2009 11:16
dzieki serdeczne za odpowiedzi - mysle ze troszke mi to rozjasnilo w glowie Z Waszych wypowiedzi wnioskuje, ze najlepiej szukac 530d w manualu. Pojezdze troszke po ogloszeniach i pewnie nasunie mi sie jeszcze sporo konkretniejszych pytanNa pocztek moze jeszcze 1. Byly 2 wersje mocowe. 184KM i 194KM - czy te silniki sie czyms różnia?dzieki i pozdrawiam
przez duud » 08 Wrz 2009 12:53
193 konne silniki to wersje po lifcie [od 09/2000 bodajże] - lampy na ringach i z tyłu led-owe oraz inne zderzaki i parę pierdołek ale generalnie części / silnik / turbo wszystko to samo nie jestem pewny i niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę ale silnik ma po prostu troch inne oprogramowanie stąd ta minimalnie większa moc
duud
Posty: 622
Dołączenie: 04 Kwi 2007 14:55
Miejscowość: Szczecin
Moje BMW: E39 530d 1999
przez Tatar » 08 Wrz 2009 21:59
No i sie naogladalem troche tych 3.0d 02-03r 30-45k plnSzczerze to jest to mega rzeznia. Same padliny, które nijak nawet nie sa porównywalne do mojego obecnego auta. Odpadajacy lakier, rdza, wnetrze jakby mialy po 400k km - niektóre byly nawet bezwypadkowe - mierzone czujnikiem grubosci lakieru - ale i tak mialy odpryski bezbarwnego i wypryski rdzy. To jest normalne?? Chyba najpierw przejade sie na jakis Wasz lokalny spot, zeby zobaczyc zdrowa zadbana i bezwypadkowa 530d, a pozniej dopiero bede szukal czegos w ogloszeniachNO I ZNOWU MAM PROBLEM.Nie macie spotów lokalnych, jakis cotygodniowych w kazdym wiekszym regionie czy nie moege znowu znalesc na forum odpowiedniego dzialu??
przez mcmt » 09 Wrz 2009 18:23
Dobry 3.0d to prawie jak w lotka trafic. Ja jechalem po 530d, przejechalem od Belgii az przez Berlin do Monachium... I tam kupilem 540i.Z kolei kolega wyszukal w internecie 530d touring w cudownym stanie gdzies w Hamburgu czy Hannowerze. Da sie, ale jest to kwestia duzego szczescia.
przez Zodiac » 09 Wrz 2009 19:45
mcmt napisał(a):Dobry 3.0d to prawie jak w lotka trafic. Ja jechalem po 530d, przejechalem od Belgii az przez Berlin do Monachium... I tam kupilem 540i.Z kolei kolega wyszukal w internecie 530d touring w cudownym stanie gdzies w Hamburgu czy Hannowerze. Da sie, ale jest to kwestia duzego szczescia.
W 100% sie zgadzam.Ja ze swojego auta jestem tak zadowolony, że mimo jego wad nie chce zmieniać na nic innego, dopóki F01 nie wyjdzie.Jak sobie pomyśle, że znowu mam jeździć, szukać, rezygnować z jednego ważnego dla mnie dodatku na rzecz innego, to odechciewa mi się zakupu aut.W Polsce raczej cięzko będzie coś znaleźć konkretnego, bo większość aut teraz ściągają ludzie porozwalanych. Całych się większości "nie opłaca". Dlatego możesz oglądac je kolejne 10 lat i małe szanse, że trafisz na zadbane egzemplarze jakiś fanatyków BMW, jak my
...
pablo-2