E.S Schaefer, M Aaronson
Kwestionariusz zachowania się dziecka w przedszkolu i w szkole
(Classroom behavior Inventory Preschool to Primary)
Za zgodą E. S. Schaefera opracowanie polskie J Rembowski
1
Chętnie wypowiada się na temat swych zabawek, ubioru i tego, co robi
4
3
2
Często zmienia miejsce w sali (klasie), pokoju itp. bez specjalnej potrzeby
Ujmuje się za każdym i ochrania każdego, komu inni dokuczają
O ile nie musi bawić się z innymi, bawi się najchętniej
5
Pracuje tak długo, by całkowicie osiągnąć cel
6
Rozczarowuje się z powodu drobnych (błahych) spraw
7
Nie czeka, aż inni zbliżą się do niego, lecz pierwszy czyni przyjacielski gest
8
Często nie kończy rozpoczętej pracy, gry itp., bo traci dla niej zainteresowanie
9
Nie zabiera dzieciom zabawek czy przedmiotów, gdy te się nimi bawią
10
Kiedy występuje przed grupą ma cichy i niepewny głos
11
Skupia swoją uwagę na tym, co robi i nic nie jest w stanie jej oderwać
12
Jeżeli zostanie za coś zganiony – siada i zaczyna się dąsać
13
Gdy tylko w pobliżu znajdują się jakieś dzieci – chętnie rozpoczyna z nimi rozmowę
14
Często wierci się, siada, wstaje, kręci się, porusza itp.
15
Chętnie użycza innym materiału, oddaje kubek z wodą i inne swoje rzeczy
16
Rzadko z własnej inicjatywy dołącz się do innych, gdy ci pracują
4...
kasiakan88