4-latki.doc

(26 KB) Pobierz
JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM

JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM

 

1

I Zabawa integrująca Przedstaw się. Wspólne i indywidualne zwiedzanie sali, oglądanie kącików, rozmowa na temat korzystania z nich.

II Zwiedzanie przedszkola połączone z malowaniem farbami plakatowymi Drogi i dróżki w naszym przedszkolu.

C.N- Zapoznanie z najważniejszymi pomieszczeniami przedszkola.

Dziecko:

-          zna najważniejsze pomieszczenia przedszkola,

-          zna zasady warunkujące bezpieczeństwo na terenie przedszkola,

-          maluje farbami plakatowymi

III Wznoszenie budowli z klocków drewnianych i plastikowych, nazywanie ich. Dostrzeganie różnic i stosowanie określeń duży- mały, długi- krótki, cienki- gruby. Utrwalanie liczebnika porządkowego 1.

 

I Zabawa Pocieszanie misia. Zabawa orientacyjno- porządkowa Balonik.

II Zachęcanie dzieci do uczęszczania do przedszkola na podstawie opowiadania Cz. Janczarskiego Pierwszy dzień w przedszkolu

C.N- Stwarzanie odpowiednich warunków do adaptacji dzieci w nowym środowisku.

Dziecko:

-          adaptuje się w nowym środowisku,

-          nabywa odwagę i umiejętność wypowiadania własnych myśli  w kontaktach indywidualnych i zespołowych

-          porównuje wielkość przedmiotów

III Rozwiązywanie zagadek obrazkowych. Zabawa ruchowo- naśladowcza ze śpiewem Podaj rękę partnerowi.

3

I Zabawa dydaktyczna Kto zmienił miejsce?- utrwalanie imion kolegów, ćwiczenie orientacji  i pamięci. Zabawa z elementem biegu Gonitwa.

II Słuchanie wiersza Ireny Suchorzewskiej Dorotka połączone z zadaniem rysunkowym .

C.N- Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych. Rozpoznawanie kształtu kwadratu.

Dziecko:

-          używa zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach,

-          rozpoznaje kształt kwadratu,

III Zabawa inscenizowana w parach Chwila rozstania z mamą – uczenie się serdecznych zachowań wobec bliskich osób. Zabawy dowolne w kącikach.

 

4.

I Zabawa naśladowcza Czym poruszamy? -nazywanie i pokazywanie poszczególnych części ciała. Zabawa z elementem biegu Gonitwa.

II Zabawa dydaktyczna Nasze znaczki połączona z zadaniem rysunkowym z nalepkami Worek na kapcie.

C.N- Zapoznanie dzieci ze znaczkami oraz sposobem w jaki porządkują życie w przedszkolu.

Dziecko:

-          zna swój znaczek rozpoznawczy

-          umiejętnie posługuje się klejem

III Zabawa dydaktyczna Zgadnij, który znaczek schowałam? – doskonalenie spostrzegawczości, wdrażanie do przestrzegania reguł zabawy.

5

I Zabawa ruchowo- naśladowcza Nos- lampa- podłoga- ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej. Zabawa utrwalająca Czyj to znaczek?

II Zachęcanie dzieci do ruchu przy piosence Jestem sobie przedszkolaczek.

C.N- Kształcenie umiejętności poruszania się w rytm muzyki. Wyjaśnienie pojęcia wymijanie. Wdrażanie do zgodnego  korzystania z zabawek.

Dziecko:

-          porusza się w rytm muzyki,

-          reaguje na sygnały umowne , ustawienia

III Zabawy na placu przedszkolnym- zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi na placu przedszkolnym.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin