PASEK ZĘBATY NAPĘDU ROZRZĄDU - wymiana Fiat Panda 1.1.doc

(341 KB) Pobierz
1

   1.1   PASEK ZĘBATY NAPĘDU ROZRZĄDU -W/Z dla ustawienia faz rozrządu lub wymiana   1032B10   

 

 

 

 

 

Wymontowanie ( Zamontowanie )

Odłączyć zacisk ujemny od akumulatora.

- 1048A10  FILTR POWIETRZA KOMPLETNY - W/Z

- 5510C30  CZUJNIK FAZY silnika - W/Z

- 4450B04  KOŁO PRZEDNIE prawe - W/Z

- 5510C26  CZUJNIK ILOŚCI obrotów SILNIKA -W/Z

- 1092B60  PASEK napędu alternatora -W/Z

- 1092A10  KOŁO PASOWE urządzeń pomocniczych na wale korbowym - DEMONTAŻ.MONTAŻ.

- 1032D12  POKRYWA /pokrywy napędu rozrządu - W/Z

- 7055A42  KRATKI PRZEDNIE - W/Z

1. Odkręcić śruby mocujące (1a) i wysunąć zaczep zamka (1b), bez odłączania przewodu sterującego.

2. Zamontować narzędzie (2a) razem z płytkami wspornika (2b).

 

 

N

 

Kod

 

2a

 

Belka poprzeczna

 

1.870.595.000

 

 

 

N

 

Kod

 

2b

 

Płytki do podparcia

 

1.870.650.000

3. Zamontować narzędzia (3a) i (3b), a następnie połączyć je z narzędziem zamontowanym poprzednio.

 

 

N

 

Kod

 

3a

 

Belka poprzeczna

 

1.860.851.003

 

 

 

N

 

Kod

 

3b

 

Wspornik pionowy

 

1.871.001.300

 

1. Ustawić odpowiedni wspornik (1a) i zamocować do haka belki poprzecznej (1b) poprzednio ustawionej dla podparcia zespołu napędowego.

 

1. Odkręcić nakrętki mocujące (1a) łącznika elastycznego (1b) wspornika silnika od strony rozrządu i wyjąć go.

 

1. Odkręcić śruby mocujące (1a) i wymontować wspornik sztywny (1b) zespołu napędowego.

 

1. Obracać wałem korbowym do momentu pokrycia się znaku odniesienia na kole pasowym napędzanym (1a) ze znakiem odniesienia na głowicy cylindrów (1b) oraz znakiem odniesienia na kole pasowym napędzającym (1c) z odniesieniem (1d) na korpusie pompy oleju.

2. Odkręcić nakrętkę mocującą (2a) i poluzować napinacz (2b) ruchomy rozrządu.

3. Zdjąć i wyjąć pasek zębaty napędu rozrządu.

 

Zamontowanie ( Wymontowanie )

1. Przed zamontowaniem paska zębatego rozrządu sprawdzić, czy znaki odniesienia znajdują się w jednej linii, kontrolując, czy znak odniesienia na kole pasowym napędzanym (1a) ustawiony jest w jednej linii ze znakiem odniesienia na głowicy cylindrów (1b) oraz czy znak odniesienia na kole pasowym napędzającym (1c) pokrywa się ze znakiem odniesienia (1d) na korpusie pompy oleju.

Gdy znaki odniesienia nie pokrywają się, obracać niewielkimi ruchami zarówno wałem korbowym silnika jak i wałkiem rozrządu, tak aby po zakończeniu operacji znaki pokryły się.

 

1. Założyć pasek zębaty napędu rozrządu w gnieździe.

2. Ustawić narzędzie (2a) z kluczem dynamometrycznym (2b) napinając wstępnie napinacz ruchomy rozrządu (2c) i wkręcić nie dokręcając nakrętkę mocującą (2d).

 

 

N

 

Kod

 

2a

 

Łącznik

 

1.871.001.400

 

 

 

Mocowanie

 

Komponent

 

O

 

Wartość

(daNm)

 

2c

 

-

 

NAPINACZ ROZRZĄDU

 

-

 

(Wstępne obciążenie napinacza ruchomego zębatego paska napędu rozrządu) 0.7

 

Wykonać dwa obroty wałem korbowym silnika i sprawdzić czy odniesienia na kole pasowym napędzanym i napędzającym pokrywają się z odniesieniami stałymi na głowicy cylindrów i korpusie pompy oleju.

1. Zmierzyć wartość napięcia na ramieniu swobodnym (1a) paska zębatego napędu rozrządu za pomocą odpowiedniego narzędzia (1b).

przytrzymać czujnik pomiarowy przyrządu pomiarowego w odległości około 1 cm od paska.

 

 

 

N

 

Kod

 

1b

 

Urządzernie do pomiaru naprężenia pasków

 

1.871.001.500

2. Zmierzyć wartość napięcia na ramieniu naprężonym (2a) paska zębatego napędu rozrządu za pomocą odpowiedniego narzędzia (2b).

przytrzymać czujnik pomiarowy przyrządu pomiarowego w odległości około 1 cm od paska.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin