test szóstoklasisty nr 1.PDF

(158 KB) Pobierz
QPrint
O
O
O
nana
OOO
áW szkoleÑ
1. SprawdŅ, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 11 stron. Ewentualny brak zgþoĻ
nauczycielowi.
2. Czytaj uwaŇnie wszystkie teksty i zadania.
3. Wszystkie rozwiĢzania zadaı zapisuj dþugopisem lub pirem.
4. Pisz czytelnie i starannie.
5. Gdy przy zadaniu jest taki znak , to wybierz jednĢ dobrĢ odpowiedŅ
i zamaluj wybrany kwadrat, np.:
A.
B.
C.
D.
6. Gdy siħ pomylisz, to otocz bþĢd kþkiem i zaznacz dobrĢ odpowiedŅ, np.:
A.
B.
C.
D.
7. Gdy przy zadaniu jest taki znak , to wpisz wyraz lub sam napisz
odpowiedŅ w miejscu kropek. Pomyþki przekreĻlaj.
8. W zadaniu 26. napisz dþuŇszy tekst. Napisz co najmniej 5 linii.
9. Gdy przy zadaniu jest taki znak , to musisz policzyę.
Obliczenia i wynik zapisz w miejscu kratek.
10. Ostatnia strona arkusza jest przeznaczona na brudnopis.
Zapisy w brudnopisie nie bħdĢ sprawdzane.
11. Na wykonanie wszystkich zadaı masz 60 minut (czas moŇna przedþuŇyę Î
nie wiħcej niŇ o 30 minut).
12. Za dobre rozwiĢzanie wszystkich zadaı uzyskasz 40 punktw.
Powodzenia!
S-7-072
237412067.019.png 237412067.020.png 237412067.021.png 237412067.022.png 237412067.001.png 237412067.002.png
Tekst I (zadania: 1., 2., 3., 4., 5.)
To byþo zakoıczenie roku szkolnego. PrzyszliĻmy rano do szkoþy z naszymi
rodzicami, ktrzy ubrali nas jak pajacw. MieliĻmy granatowe spodnie i biaþe koszule.
I ja, i reszta chþopakw czekaliĻmy z niecierpliwoĻciĢ na rozdanie nagrd. Ale nie
dlatego, Ňe chcieliĻmy je dostaę. CzekaliĻmy, bo po rozdaniu nagrd nie idzie siħ juŇ
do szkoþy i sĢ wakacje.
Nagrody byþy dla wszystkich. Piotr, ktry jest pierwszym uczniem i ulubieıcem
naszej pani, dostaþ nagrodħ z matematyki, nagrodħ z historii, nagrodħ z geografii,
nagrodħ z jħzyka polskiego, nagrodħ z fizyki i nagrodħ za zachowanie. Stefan, ktry
jest ostatni w klasie, dostaþ nagrodħ za koleŇeıstwo, a ja dostaþem nagrodħ za
mwienie. Tata byþ bardzo zadowolony, ale pŅniej siħ trochħ zmartwiþ, bo pani
powiedziaþa, Ňe mwiħ nie tyle þadnie, co duŇo.
Po drodze do domu myĻlaþem sobie, Ňe to fajnie, Ňe szkoþa siħ skoıczyþa, Ňe nie
bħdzie lekcji ani ęwiczeı, ani kar, ani zabawy na przerwach i Ňe teraz nie bħdħ
widziaþ kolegw przez dwa miesiĢce, i Ňe nie bħdziemy siħ razem bawię, i Ňe bħdħ
siħ czuþ okropnie sam.
Î CŇ to, Mikoþaju Î powiedziaþ tata Î nic nie mwisz? PrzecieŇ zaczħþy siħ twoje
wymarzone wakacje!
Wtedy zaczĢþem pþakaę i tata powiedziaþ, Ňe ze mnĢ moŇna zwariowaę.
Chþopcy na zakoıczenie roku szkolnego przyszli ubrani w
A. zielone spdnice i Ňþte bluzki.
B. zielone spodnie i Ňþte koszule.
C. granatowe spdnice i biaþe bluzki.
D. granatowe spodnie i biaþe koszule.
Uczniowie na zakoıczenie roku szkolnego otrzymali
A. prezenty.
B. nagrody.
C. kwiaty.
D. cukierki.
Mikoþaj dostaþ nagrodħ za to, Ňe
A. dobrze siħ zachowywaþ.
B. pilnie i duŇo uczyþ siħ.
C. duŇo i chħtnie mwiþ.
D. þadnie i wyraŅnie mwiþ.
2
237412067.003.png 237412067.004.png 237412067.005.png 237412067.006.png
Do domu Mikoþaj wracaþ razem
A. z mamĢ.
B. ze Stefanem.
C. z Piotrem.
D. z tatĢ.
Kto opowiada o zakoıczeniu roku szkolnego i rozdaniu nagrd?
A. Tata.
B. Mikoþaj.
C. Piotr.
D. Stefan.
Mikoþaj po zakoıczeniu roku szkolnego wyjeŇdŇa z rodzicami na wakacje do
GiŇycka. Gdzie najlepiej sprawdzi, czy blisko GiŇycka jest jezioro?
A. W sþowniku jħzyka polskiego.
B. Na mapie Europy.
C. W kalendarzu na rok 2007.
D. Na mapie okolic GiŇycka.
3
237412067.007.png 237412067.008.png 237412067.009.png 237412067.010.png
Tekst II (zadania: 7., 8., 9.)
I nowa bije juŇ godzina,
Nowy rok szkolny siħ zaczyna,
JuŇ czeka szkoþa i koledzy,
I w ksiĢŇkach Î zasb nowej wiedzy.
JakŇeŇ lubiþem w mþodych latach
Pod koniec upalnego lata
Do miþej szkoþy biec z tornistrem
I þowię wszystko wzrokiem bystrym.
Szkoþa! Marzenie najgorħtsze!
Gdzie klasa jest? Na ktrym piħtrze?
Gdzie moja þawka? W ktrym rzħdzie?
Kto obok w þawce siedzieę bħdzie?
ana
Co jest treĻciĢ wiersza?
A. Wyjazd na ferie zimowe z rodzicami.
B. Powrt do szkoþy po feriach zimowych.
C. Powrt do szkoþy po wakacjach letnich.
D. Wyjazd jesieniĢ na szkolnĢ wycieczkħ.
Podmiot mwiĢcy w tym wierszu
A. wspomina szkoþħ po latach.
B. jest uczniem klasy szstej.
C. opowiada o swoim synku.
D. nie chce wracaę do szkoþy.
Pytania zawarte w trzech ostatnich wersach wiersza ĻwiadczĢ o tym, Ňe podmiot
mwiĢcy byþ
A. znudzony.
B. zaciekawiony.
C. zasmucony.
D. zawstydzony.
4
237412067.011.png 237412067.012.png 237412067.013.png 237412067.014.png
Tekst III ( zadania 10. i 11.)
Pierwsza w Polsce szkoþa dla niesþyszĢcych powstaþa w roku 1817 w Warszawie.
Jej zaþoŇycielem i pierwszym dyrektorem byþ ksiĢdz Jakub Falkowski. Szkoþa ta
istnieje do dziĻ. Nadal uczĢ siħ w niej niesþyszĢce dzieci.
W ktrym wieku powstaþapierwsza w Polsce szkoþa dla niesþyszĢcych?
A. XVII
B. XVIII
C. XIX
D. XX
KtrĢ rocznicħ zaþoŇenia bħdzie obchodziþa ta szkoþa w roku 2017?
A. OsiemdziesiĢtĢ.
B. DziewiħędziesiĢtĢ.
C. SetnĢ.
D. DwusetnĢ.
Uczniowie przygotowujĢ wystawħ historycznĢ na temat Ļredniowiecza.
Ktre z przedmiotw moŇna pokazaę na wystawie?
A. Kubek i dþugopis.
B. Piþa i telefon.
C. Miecz i zbroja.
D. Moneta i radio.
5
237412067.015.png 237412067.016.png 237412067.017.png 237412067.018.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin