kl.III test 10.doc

(43 KB) Pobierz
ZINTEGROWANY SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI DLA UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH KLASĘ IZINTEGROWANY

ZINTEGROWANY SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI DLA UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH KLASĘ IZINTEGROWANY

SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI DLA UCZNIÓW KOŃCZĄCYCH KLASĘ I

 

1.    Uzupełnij tabelę wpisując odpowiednią liczbę głosek i liter.

      WYRAZLICZBA GŁOSEKLICZBA LITER

      teczka 

      Marek 

      dzwonek 

      szczotka 

      ucho 

      tulipan 

 

2.    Podziel wyrazy na sylaby.

parasol  - ......................................

kotek - ..........................................

las - ..............................................

kolega - ........................................

lokomotywa - ..............................

3.    W podanym zdaniu podkreśl spółgłoski miękkie.

Monisia i Adaś pojadą do cioci i wujka na wieś.

4.    W podanych wyrazach podkreśl samogłoski.

 

            Alina, gęsi, makówka, ząb, domy, serek, mrówka

      

 

 

 

 

5.    Ułóż i napisz zdanie z rozsypanki.

 

            Monika

       są

       Tomek

       i

       cyrku.

       w

      

 

 

 

 

...........................................................................................................................

6.    W podanych wyrazach podkreśl dwuznaki.

szkoła, czajniczek, chrzan, szczupak, rzeka, chrząszcz, żaba

7.    Rozwiń następujące zdanie:

Monika rysuje.

...........................................................................................................................

8.    Podane wyrazy pogrupuj w tabeli:

 

            rysują, Marek, kredki, słucha, tańczy, zegar, zrywa, kwiaty

      

 

 

 

 

      RZECZOWNIKICZASOWNIKI

       

       

       

       

 

9.    Wpisz brakujące liczby na osi liczbowej.

 

 

 

 

 

 

 

 

71           73                        77                              82    83

 

 

10. Uporządkuj liczby od najmniejszej do największej.

13, 48, 15,17, 10, 19, 0, 5,

 

.......................................................................................................................

    11. Wstaw znak <, >, =  w   okienka

5 + 7           18 – 4                     16 + 4          10 + 10 

 

 

 

 

 

19 – 7         11 – 5                     18 – 3           10 + 2

 

12. Oblicz i przedstaw działania na osi liczbowej:

 

11 + 4 =                              20 – 3 =

 

 

 

 

 

 

 

    10        11      12       13        14       15        16       17       

18      19        20       21       22      23         24

 

13. Do podanego rysunku napisz działanie na mnożenie i dodawanie:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..................................................................

..................................................................

14. Oblicz:

2 · 4 =                               10 : 2 =

6 · 2 =                               12 : 4 =

3 · 3 =                               18 : 6 =

15.Napisz, którą godzinę wskazuje  zegar

                                                                          

 

16. Podaj długość narysowanych odcinków:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                

         

 

    17. Rozwiąż zadanie.

Jurek miał  20 zł. Na książki wydał 5 zł, a na zeszyty 4 zł. Ile pieniędzy

zostało Jurkowi?

 

Działanie:  

........................................................................................................

Odpowiedź:  

.....................................................................................................

   18. Na końcu zdań postaw odpowiednie znaki.

Gdzie pracuje twoja mama

Uważaj, jak przechodzisz przez jezdnię

Ola i Ala idą do parku

  19. Uzupełnij zdania, wpisując „u” lub  „ó”.

Pędzi w...zek w d...ł. Uważajcie! Obok jest głęboki r...w.

  20. Dokończ rozpoczęte zdanie:

Rośliny potrzebują do życia

......................................................................... .

  21. Uzupełnij tabelę, wpisując nazwy drzew iglastych i liściastych.

      DRZEWA IGLASTEDRZEWA LIŚCIASTE

       

       

       

 

  22. Połącz w pary

klacz                    kocięta

koza                     źrebię

kotka                    koźlątko

  23. Wymień nazwy trzech urządzeń ułatwiających pracę w domu.

        

 

  24. Wymień 3 miasta leżące w Polsce.

        

 

  25. Wpisz do tabeli po 3 nazwy ptaków, saków i owadów.

      PTAKISSAKIOWADY

        

        

        

 

  26. Wymień nazwy trzech znanych ci zawodów.

        

 

  27. Jakie znasz pory roku?

       

       

 

28. Wymień nazwy trzech przyborów, które służą do utrzymania higieny osobistej.

 

        

 

29. Podkreśl nazwy pierwszych wiosennych kwiatów:

zawilec, frezja, sasanka, krokus, kaktusy, przylaszczki, lilia, róża,

przebiśnieg

30. Podkreśl nazwy przyborów i narzędzi, których używałeś podczas zajęć

plastyczno – technicznych:

grzebień, nożyce, klej, piasek, blok techniczny, igła, papier kolorowy, pędzel,

farby, mapa, grzebień

31. Pokoloruj sygnalizatory świetlne zgodnie z podpisem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               STOP!               PRZYGOTUJ          DROGA       

                                               SIĘ!                   WOLNA!

32. Dokończ podane zdania:

Budynek zaprojektował  ................................... .

Twórcą pomnika jest ....................................... .

Twórcą obrazu jest ....................................... .

33. Podkreśl poprawną odpowiedź:

Ćwierćnuta trwa tyle, co:

a) krok marszowy

b) bieg

34. W okienku narysuj klucz wiolinowy

35. Napisz, jak nazywają się te wartości rytmiczne:

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin