kl.III test 4.DOC

(122 KB) Pobierz
Test osiągnięć uczniów klasy III z zakresu edukacji polonistycznej i przyrodniczej

Test osiągnięć uczniów klasy III z zakresu edukacji polonistycznej i przyrodniczej

Anna Senger, Ewa Jaworska, Barbara Jękot,
Stefania Kobylińska, Jadwiga Wolak



Imię i nazwisko .........................................................................

Klasa ....................................


Przeczytaj uważnie polecenia, wykonuj tylko to, o co proszą cię w zadaniu. Sprawdź, czy poprawnie wykonałeś wszystkie polecenia. Życzymy przyjemnej pracy.

Uważnie przeczytaj tekst.

Mała mysz obudziła się w swojej norce i wyszła szukać wiosny. Na gałązkach wierzby ujrzała małe, puchate bazie. Spytała je, czy nie widziały wiosny, ale w tym samym czasie nadleciał wiatr, wierzba zaszumiała i myszka nie usłyszała, co mówiły. Poszła dalej i zobaczyła na niebie chmurki. Spytała je o wiosnę, lecz chmury zakryły słońce i na myszkę spadł deszcz. Skuliła się nisko i wtedy przy ziemi zauważyła małe, białe przebiśniegi. Spytała je o wiosnę, lecz one były tak malutkie, że nie potrafiły mówić. Spojrzała na krzewy jeżyn i tam zobaczyła rudziki. Chciała je zapytać o wiosnę, ale one były bardzo zajęte budową gniazd. Powędrowała więc dalej w poszukiwaniu wiosny.

Wreszcie myszka doszła na łąkę. Tam zobaczyła bociana i powiedziała:
- Tego nawet nie warto pytać o wiosnę. Jest tak zmarznięty, że jego nogi i dziób są czerwone.
Bocian zaś zaklekotał:
- Coś podobnego! Ta żaba ubrana jest w ciepłe futerko, a ja myślałem, że to już wiosna - i odleciał.

1. Kogo myszka pytała o wiosnę? Podkreśl prawidłowe odpowiedzi.

 

listki
jeżyny
rudziki
chmurki

przebiśniegi
puchate bazie
wiatr

 

2. Tekst, który przeczytałeś jest... Podkreśl prawidłową odpowiedź.

listem
zaproszeniem
opowiadaniem

3. Podkreśl wydarzenie, które występuje w tekście ostatnie.

budowa gniazda
spotkanie bociana
rozmowa z chmurkami

4. Wypisz zwierzęta i rośliny wymienione w tekście.


................................................................................

................................................................................

................................................................................

5. Rozwiń podane zdania za pomocą przymiotnika i przysłówka.


Mysz śpi .....................................................................

Ptaki fruwają ................................................................

6. Uzupełnij tabelę odpowiednimi przymiotnikami w stopniu równym, wyższym i najwyższym.

 

Równy

Wyższy

Najwyższy

 

mniejszy

 

 

 

najpiękniejszy

dobry

 

 

 

7. Do podanych nazw zwierząt dopisz wyrazy z ramki, określające ich wygląd.


Bocian ..................................................

Żaba ....................................................

Mysz ....................................................

uszy

sierść

wilgotna skóra

pióra

dziób

ogon

kończyny

skrzydła

błona pławna

 

8. Utwórz łańcuch pokarmowy z wymienionych organizmów.

bocian, cukierki, żaba, czekolada, lis, owad, sałata

.........................................................

9. Z opowiadania o myszce wypisz po dwie części mowy.

 

Rzeczownik

Czasownik

Przymiotnik

 

 

 

 

 

 

 

10. Podane nazwy roślin i zwierząt wpisz do tabeli w odpowiednią rubrykę.

koniczyna, tatarak, kret, sarna, karaś, bocian, konik polny, lin, borowik, sosna, rzęsa, dzięcioł, kaczeńce, buk, sowa, poziomki, grążel, babka zwyczajna

Łąka

Las

Staw


..............................

..............................

..............................

..............................

..............................


.............................

.............................

.............................

.............................

.............................


.............................

.............................

.............................

.............................

.............................

 

 

Charakterystyka i budowa testu


Cel ogólny: sprawdzenie wiadomości i umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej i przyrodniczej.

Wiadomości:
- gramatyczne: wyróżnianie części mowy, stopniowanie przymiotników,
  rozwijanie zdań,
- przyrodnicze: rozróżnianie ekosystemów, gatunków roślin i zwierząt
  występujących w tych ekosystemach.

Umiejętności:
- rozumienie czytanego tekstu,
- pisownia zgodna z zasadami ortografii,
- wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce.

Test jest przeznaczony dla uczniów klasy III szkoły podstawowej. Może być przeprowadzony pod koniec roku szkolnego (początek czerwca). Do testu przystępują wszyscy uczniowie realizujący program klasy trzeciej.

Czas rozwiązywania zadań - 45 minut, dzieci z dysleksją - 60 minut.

 

 

Plan testu

 

Nr zad.

Sprawdzana umiejętność

Kategorie taksonomiczne

Liczba pkt

% punktów

 

 

Wiadomości

Umiejętności

 

 

 

 

A

B

C

D

 

 

1

Rozumienie czytanego tekstu.

 

+

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin