plan grudzień grII 2011.doc

(60 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA WRZESIEŃ GRUPA III

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ NA GRUDZIEŃ GRUPA II

 

 

 

TEMAT

CAŁOŚCIOWY

 

 

ZADANIA EDUKACYJNE

 

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECI

 

 

POMÓŻMY GŁODNYM ZWIERZĘTOM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Zima w lesie” – rozmowa przy tablicy graficznej połączona z zabawą dydaktyczną „Zwierzęce przysmaki”.

Ćwiczenia gimnastyczne.

 

 

„Sarenki” – słuchanie wiersza E. Barczewskiej. „przy pasniku” – odrysowywanie i wycinanie. Zapoznanie z obrazem graficznym liczby 6 – cyfrą 6.

 

„W ptasiej stołówce” – zabawa dydaktyczna „w karmniku” połączona z układaniem karmnika z figur geometrycznych. „Którego ptaka brakuje?” – doskonalenie spostrzegawczości

 

„Wiemy, jak pomóc głodnym ptakom” – opowiadanie treści obrazka. „Wróbel” – wykonanie ptaka z papieru metodą orgiami.

 

 

„Bajka o gilu” - słuchanie wiersza W. Grodzieńskiej. Opowiadanie treści obrazka sytuacyjnego. Zapoznanie dzieci z obrazem graficznym głoski g – litery g, G. Malowanie farbami sylwety gila.

 

 

 

 

- rozumienie potrzeby dokarmiania zwierząt leśnych w

  czasie zimy

- poznawanie pokarmów różnych zwierząt

- posługiwanie się określeniami: w lewo, w prawo

 

- określanie prawdy i fałszu w zdaniach

- utrwalenie wiadomości o życiu saren

- przeliczanie w zakresie 1-6

 

- utrwalenie wiadomości dotyczących poznanych ptaków

  (wygląd, sposób odżywiania)

- posługiwanie się nazwami figur geometrycznych

- rozróżnianie i nazywanie wybranych gatunków ptaków

 

- określanie sposobów dokarmiania ptaków zimą

- zwracanie uwagi na poprawne budowanie zdań

- rozwijanie umiejętności manualnych

- przeliczanie w zakresie 1-6

 

- wyodrębnianie litery g spośród innych liter

- rozwijanie umiejętnego wypowiadania się na temat

- dobieranie odpowiednich kolorów farb

 

 

 

 

 

 

 

LUDZIE I ZWIERZĘTA DALEKIEJ PÓŁNOCY

 

„Odarpi syn Egigwy” – słuchanie wybranych fragmentów książki A. i Cz. Centkiewiczów. Zapoznanie dzieci z życiem ludzi na Dalekiej Północy. Ćwiczenia gimnastyczne.

 

 

„Jakie zwierzęta mieszkają na Dalekiej Północy?” - oglądanie filmu edukacyjnego. Zabawa dydaktyczna „Jakie to zwierzę?” – składanie pociętego obrazka w całość.

 

 

„Eskimosi” – zabawy z elementem dramy. „Ubranko dla Eskimosa” – ćwiczenie graficzne.

 

 

„Eskimosi łowią ryby” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem wędek z magnesami i sylwet ryb ze spinaczami. Zabawa badawcza: co przyciąga magnes?

 

 

„Odarpi” – słuchanie wiersza H. Szayerowej. Tworzenie makiety „Na Dalekiej Północy”

 

 

- zapoznanie dzieci z charakterystycznymi cechami

  wyglądu ludzi z zimnych krajów, ich sposobem życia

- wypowiedzi na temat usłyszanego opowiadania

- globalne czytanie imion Eskimosów

 

- zapoznanie dz. ze zwierzętami żyjącymi na Grenlandii,

  ich wyglądem, sposobem odżywiania

- czytanie globalne nazw zwierząt

- wzbogacanie słownika dzieci

 

- rozwijanie inwencji twórczej dzieci

- naśladowanie różnych czynności Eskimosów

- ozdabianie sylwety ubrania wzorami literopodobnymi oraz

  futerkiem

 

- zapoznanie z właściwościami magnesu

- przeliczanie rybek

- konstruowanie wędki z kredki

- nazywanie przedmiotów, które przyciąga magnes

 

- utrwalenie wiadomości o zwierzętach i ludziach żyjących

  na Grenlandii

- wycinanie sylwet, ozdabianie

- wdrażanie do zgodnej pracy w zespole

 

NIEDŁUGO BOŻE NARODZENIE. MIKOŁAJU, CZEKAMY!

 

Mikołajki” – słuchanie wiersza D. Gellner. Zapoznanie dzieci z obrazem graficznym liczby 7 – cyfrą 7. „Prezent dla Mikołaja” – rysowanie, wycinanie, kolorowanie.

 

„Bombki choinkowe” – porównywanie i przeliczanie w zakresie 7. wykorzystanie wiersza G. Koby „Bombki”. Ćwiczenia gimnastyczne.

 

 

 

Komu potrzebne jest Boże Narodzenie?” – wypowiedzi dzieci na temat opowiadania A. Galicy. Zapoznanie z tradycją i zwyczajami Świat Bożego Narodzenia. „Dzwony i dzwoneczki” – zabawa dydaktyczna.

 

 

„Ubieramy choinkę” – ubieranie choinki w sali. Rozwiązywanie zagadki M. Platy.

 

 

 

 

„Przy choince” – historyjka obrazkowa połączona z wykonaniem zdania w kartach pracy. „Ozdoby świąteczne” – wykonanie ozdób na choinkę.

 

 

- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi

- wypowiedzi na temat wiersza oraz Mikołaja

- estetyczne wykonanie pracy

 

- rozwijanie umiejętności porównywania różnych zbiorów

- zachęcanie dzieci do aktywnego udziału w

  przygotowaniach świątecznych

- wypowiedzi na temat różnorodności wzorów i kształtów

  bombek

 

- dzielenie się spostrzeżeniami i doświadczeniami

  wyniesionymi z domu

- wyodrębnianie ze zbioru dzwonków bombek w kształcie

  dzwonka

- rozpoznawanie kształtu cyfr 1-7

 

- nazywanie ozdób choinkowych, określanie ich wielkości,

  kształtu, koloru

- posługiwanie się pojęciami: na górze, na dole, z lewej, z

  prawej, wyżej, niżej itp.

- rozwijanie logicznego myślenia

 

- budowanie poprawnych zdań

- uchwycenie zależności przyczynowo-skutkowych

  pomiędzy obrazkami

- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

 

 

 

ROZWIJANIE SPRAWNOŚCI RUCHOWEJ

 

Ćwiczenia poranne według przewodnika metodycznego

Ćwiczenia gimnastyczne według przewodnika

Opowieści ruchowe

Zabawy ruchowe:

                           - „Zwierzęta przy paśniku” – nasladowcza

                           - „Spłoszone ptaszki” – orient-porządkowa

                           - „Wróbelki” – z elem. Podskoku

                           - „Orszak Mikołaja” – orient- porządkowa

                           - „Zaprzęgi” – bieżna

 

 

 

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH

 

Tworzenie zbiorów różnolicznych – porównywanie ich liczebności.

Segregowanie, przeliczanie, dopasowywanie symboli cyfrowych – praca na materiale związanym z tematem globalnym.

Utrwalanie nazw i wyglądu figur geometrycznych.

Wprowadzenie cyfry 6 i 7 oraz ich schematu graficznego.

 

 

 

PRZYGOTOWANIE DO NAUKI CZYTANIA I PISANIA

 

Uwzględnianie dowolnych motywów dekoracyjnych w pracach plastycznych.

Kreślenie szlaczków literopodobnych po śladzie. Kalkowanie dowolnych obrazków.

Stosowanie ćwiczeń według P. Dennisona – wykonywanie ruchów naprzemiennych, kreślenie leniwych ósemek.

Doskonalenie orientacji przestrzennej.

Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy, syntezy słuchowo-wzrokowej, ćwiczenia słuchu fonematycznego.

Wzbogacanie słownika dzieci w oparciu o literaturę.

 

 

 

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI

 

Pomoc rodziców w organizacji Kiermaszu Bożonarodzeniowego.

Współudział rodziców w przygotowywaniu przedstawienia teatralnego „Jasełek”, dekoracji i strojów.

Wspólna organizacja Wieczerzy Wigilijnej.

 

 

 

 

 

 

 

PRACA INDYWIDUALNA Z DZIEĆMI O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH

 

1.      Praca z dziećmi wymagającymi pracy wyrównawczej

-          zajęcia usprawniające mowę, myślenie, sprawność ruchową i manualną

-          wyrównywanie zaległości powstałych z powodu nieobecności dziecka w przedszkolu

2.      Praca z dzieckiem zdolnym

-          proponowanie dzieciom dodatkowych zajęć na interesujące je tematy

-          dostarczanie dzieciom zadań o podwyższonym stopniu trudności

-          rozszerzanie zakresu prowadzonych zajęć

 

 

 

 

                                                                                                         Opracowała: Agnieszka Lewandowska

                                    

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin