Recytacja Roty M. Konopnickiej.konspekt.doc

(43 KB) Pobierz

15.09.2009

 

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA POLSKIEGO

W KLASIE VI „c

 

 

Imię i nazwisko prowadzącego: Małgorzata Cmela

Czas przeznaczony na realizację tematu: 45 minut.

 

 

TEMAT LEKCJI: Recytacja „Roty” M. Konopnickiej.

 

CELE LEKCJI:

Na poziomie umiejętności:

·         Uczeń potrafi pięknie recytować.

·         Uczeń potrafi obiektywnie siebie ocenić.

 

Na poziomie wiadomości:

·         Uczeń zna tekst „Roty” na pamięć.

·         Uczeń zna podstawowe zasady pięknej recytacji.

 

Na poziomie postaw:

·         Uczeń jest wdrażany i motywowany do dbałości o estetykę i etykę komunikacji językowej.

 

MATERIAŁY: podręcznik (kl.VI „Między nami”)

 

METODA: pogadanka heurystyczna, burza mózgów.

 

FORMA PRACY: praca zbiorowa i indywidualna.

 

 

Etapy lekcji

Czynności

Nauczyciela

Czynności

Ucznia

Umiejętności

Kluczowe

Zaangażowanie

-Nauczyciel wita się z klasą
i informuje o celach lekcji;

 

- Nauczyciel pyta: Z czym Wam się kojarzy recytacja?

 

 

 

 

-Proponowane odpowiedzi: Recytacja kojarzy mi się
z wierszami, z uczeniem się
na pamięć itp., konkursy.

-umiejętność kreatywnego, logicznego myślenia

 

Badanie

- Na dzisiejszej lekcji będziemy recytować tekst M. Konopnickiej. Zanim jednak to zrobimy zapiszmy sobie temat lekcji: RECYTACJA ROTY
M. KONOPNICKIEJ.

 

 

-Jakie są zasady pięknej recytacji?

- Uczniowie zapisują temat lekcji
w zeszycie.

 

 

 

 

 

 

-Proponowane odpowiedzi: Należy: stać prosto, ale swobodnie, mówić głośno i wyraźnie, mówić
w odpowiednim tempie
i z odpowiednią intonacją.

- umiejętność kreatywnego, logicznego myślenia

 

Prezentacja

-Przy recytacji należy stać prosto, ręce mają być opuszczone wzdłuż ciała.

-Recytujemy stojąc na środku. Patrzymy w jeden wybrany punkt.

- Mówimy głośno i wyraźnie. Tempo i intonacja dostosowujemy do tekstu.

 

- Prosi ucznia o rozdanie notatek.

 

 

- Przeczytajcie sobie to po cichu.

 

-Wszystko jasne?
Do dzieła.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Uczeń rozdaje notatki
(w załączniku).

 

- Uczniowie czytają notatki.

 

- Uczniowie zadają ewentualne pytania.

- nauka recytacji

 

Przekształcanie

- Oceniać będę ja i wasza Pani. Oceny poznacie później. Nie przeszkadzamy, gdy ktoś recytuje.

 

-Nauczyciel wywołuje do odpowiednich kolejnych uczniów.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Uczniowie recytują utwór.

- stosowanie zdobytej wiedzy w praktyce

 

Podsumowanie

- Zapiszcie zadanie domowe. Uzupełnij zdanie: Moją recytację oceniam na…, ponieważ….

- Uczniowie zapisują zadanie.

-samorealizacja

 

 

 

 

 

 

Przy recytacji należy:

Ø      Stać prosto, ale swobodnie.

Ø      Mieć wzorowo opanowany tekst.

Ø      Mówić głośno i wyraźnie.

Ø      Mówić w odpowiednim tempie
i odpowiednią intonacją.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin