zycie_to_gra_czyli_jak_grac_by_wygrac_Edycja_dla_kobiet_gameko.pdf

(181 KB) Pobierz
Życie to gra, czyli jak grać, by wygrać. Edycja dla kobiet
¯ycie to gra,
czyli jak graæ, by wygraæ.
Edycja dla kobiet
Autor: Florence Scovel Shinn
T³umaczenie: Gabriela Górnicka
ISBN: 978-83-246-1970-2
for Women: And How to Play It
Format: 122x194, stron: 96
Prawda ¿ycia
• Ponadczasowa m¹droœæ duchowego œwiata
• Spe³nianie najg³êbszych pragnieñ serca
• Odkrywanie aspektów swojej w³asnej istoty
Guru kobiecych dusz
Florence Scovel Shinn jest œwiatowej s³awy przewodniczk¹ duchow¹. Z jej wiedzy
oraz rad dotycz¹cych odnalezienia sensu ¿ycia, spe³nienia i sposobów na osi¹gniêcie
¿yciowego sukcesu skorzysta³y ju¿ ca³e pokolenia. Ksi¹¿ka ¯ycie to gra, czyli jak graæ,
by wygraæ. Edycja dla kobiet wiele lat po pierwszym wydaniu jest wci¹¿ uznawana
za jedn¹ z najwa¿niejszych pozycji z zakresu rozwoju wewnêtrznego.
Chocia¿ oryginalne dzie³o Florence Scovel Shinn oraz zawarte w nim wskazówki,
historie i pouczenia odnosi³y siê do mê¿czyzn, szybko znalaz³y one uznanie tak¿e wœród
przedstawicielek p³ci piêknej. Teraz wreszcie i Ty masz szansê poznaæ poruszaj¹ce
duszê koncepcje, specjalnie zaktualizowane oraz dostosowane do kobiecej wra¿liwoœci
i specyficznego punktu widzenia.
Co naprawdê rz¹dzi Twoim ¿yciem?
• Odszukaj odpowiedzi na drêcz¹ce Ciê pytania.
• Uwierz w moc sprawiedliwoœci dziejowej.
• Doceñ si³ê wyobraŸni.
• Zapanuj nad trzema sferami swojego umys³u.
• Dostrzegaj niezwyk³e mo¿liwoœci nawet w beznadziejnych sytuacjach.
732398436.001.png 732398436.002.png
Spis treci
1 Gra ........................................................................................7
2 Prawo dobrobytu ................................................................ 15
3 Moc sowa ........................................................................... 23
4 Zasada braku oporu ........................................................... 31
5 Prawo karmy i prawo przebaczenia .................................. 39
6 Zrzucenie brzemienia ........................................................ 47
7 Mio .................................................................................. 55
8 Intuicja lub przewodnictwo .............................................. 65
9 Doskonae wyraenie siebie lub Boski Projekt ................ 75
10 Zaprzeczenia i afirmacje .................................................. 85
1
Gra
Wikszo ludzi uwaa, e ycie jest walk, cho nie jest ono
walk, lecz gr.
Tej gry nie mona jednak wygra bez znajomoci ducho-
wego prawa, a Stary i Nowy Testament przedstawiaj zasady gry
w niezwykle jasny sposób. Jezus Chrystus naucza, e ta wspa-
niaa gra polega na dawaniu i otrzymywaniu.
„Kobieta zbiera to, co posiaa”. To oznacza, e cokolwiek
wysya wiatu lub czyni, to do niej powróci; otrzyma to, co
sama daa.
Jeli sieje nienawi, zbierze nienawi; jeli sieje mio,
zbierze mio; jeli krytykuje, spotka si z krytyk; jeli kamie,
zostanie okamana; jeli oszukuje, zostanie oszukana. Jezus uczy
nas take, e nasza wyobrania odgrywa kluczow rol w grze
ycia.
„Z ca pilnoci strze swego serca (lub wyobrani), bo
ycie ma tam swoje ródo”. (Ksiga Przysów 4,23)
To oznacza, e cokolwiek kobieta sobie wyobraa, prdzej
czy póniej materializuje si w jej yciu. Znaam kobiet,
która baa si pewnej choroby. To bya rzadka choroba i trudno
byo si ni zarazi, lecz ona cigle j sobie wyobraaa i czytaa
o niej, a choroba ujawnia si w jej organizmie. Ta kobieta
umara, poniewa pada ofiar wasnej wypaczonej wyobrani.
ycie to gra, czyli jak gra, by wygra. Edycja dla kobiet
Dlatego, aby zwyciy w grze ycia, musimy wywiczy
nasz wyobrani. Osoba obdarzona wyobrani, która nauczya
si tworzy jedynie pozytywne obrazy, urzeczywistnia „kade
suszne pragnienie swojego serca” — pragnienie zdrowia, bo-
gactwa, mioci, przyjació, doskonaego samospenienia, naj-
wyszych ideaów.
Wyobrani okrela si jako „noyczki umysu”, które dzie
po dniu wycinaj pojawiajce si w nim obrazy i prdzej czy
póniej czowiek spotyka twory swojego umysu w zewntrz-
nym wiecie. Grecy mawiali: „Poznaj siebie”.
Istniej trzy sfery umysu: wiadomo , podwiadomo i nad-
wiadomo . Podwiadomo to sia bez kierunku. Podobnie
jak para lub elektryczno, wymaga indukcji i poddaje si kie-
rownictwu. Cokolwiek kobieta intensywnie odczuwa lub ywo
sobie wyobraa, wywiera wpyw na podwiadomo i zostaje
urzeczywistnione w najdrobniejszych szczegóach.
Przykad: Znam kobiet, która w dziecistwie udawaa, e
jest wdow. Przebieraa si w czarne ubrania i nosia dugi czar-
ny welon, a ludzie uwaali j za pomysow i zabawn. Dorosa
i wysza za m za mczyzn, którego mocno kochaa. Nie-
dugo potem jej m zmar a ona nosia dugi, cigncy si do
ziemi welon przez wiele lat. Jej obraz siebie jako wdowy wry si
w jej podwiadomo i w odpowiednim czasie urzeczywistni
si, cho spowodowao to tylko spustoszenie.
wiadomo okrela si jako miertelny lub przyziemny
umys. To umys ludzki, który widzi wiat takim, jaki si on
wydaje . Widzi mier, klski, choroby, ubóstwo i ograniczenia
wszelkiego rodzaju i wpywa na podwiadomo.
Nadwiadomo to Umys Boski w kadym czowieku i kró-
lestwo doskonaych idei. W niej tkwi „doskonay wzór” opisywa-
ny przez Platona, Boski Projekt ; poniewa istnieje Boski Projekt
dla kadego czowieka. „Masz swoje miejsce na ziemi, którego
nie moe zaj nikt inny; misj do wypenienia, której nie
moe wypeni nikt inny”.
– 8 –
Gra
W nadwiadomoci istnieje doskonay obraz Boskiego Pro-
jektu. Zwykle w wiadomoci pojawiaj si jego przebyski
w postaci nieosigalnego ideau — „czego, co jest zbyt pikne,
aby byo prawdziwe”.
W rzeczywistoci jest to prawdziwe przeznaczenie czowieka
(lub cel jego ycia), którego przebyski pochodz od Niesko-
czonej Inteligencji tkwicej w czowieku .
Jednak wielu ludzi nie zna swojego prawdziwego przezna-
czenia i dy do celów, które nie daj im poczucia spenienia
i których osignicie przynosi im jedynie poczucie poraki
i niezadowolenia.
Przykad: Pewna kobieta przysza do mnie i poprosia o mo-
dlitw, aby wysza za pewnego mczyzn, w którym bya
bardzo zakochana. (Nazywaa go A. B.).
Odpowiedziaam, e to byoby naruszeniem duchowego
prawa, ale pomodl si, aby znalaza waciwego mczyzn,
który zosta wybrany dla niej przez Boga i naley do niej na mocy
Boskiego prawa.
Dodaam: „Jeli A. B. jest dla ciebie waciwym mczy-
zn, nie moesz go straci, a jeli nim nie jest, znajdziesz in-
nego mczyzn”. Czsto widywaa A. B., ale ich przyja nie
rozwijaa si w podanym przez ni kierunku. Pewnego dnia
zadzwonia do mnie, mówic: „Wiesz, w ostatnim tygodniu A. B.
nie wydawa mi si ju taki wspaniay”. Odparam: „Moe to
nie on, lecz inny mczyzna zosta ci przeznaczony przez Boga”.
Niedugo potem spotkaa innego mczyzn, który od razu si
w niej zakocha i powiedzia, e jest jego ideaem. Mówi jej
wiele rzeczy, które zawsze pragna usysze od A. B.
„To byo niesamowite”, stwierdzia i wkrótce odwzajem-
nia jego mio i zupenie stracia zainteresowanie A. B. Ta
historia pokazuje prawo substytucji. Niewaciwa idea zostaa
zastpiona waciw, dlatego obyo si bez straty i wyrzecze.
Jezus Chrystus powiedzia: „Szukajcie wpierw królestwa
Boego, a wszystko inne bdzie wam dodane” i owiadczy, e
królestwo Boe jest w nas . To królestwo waciwych idei lub
– 9 –
Zgłoś jeśli naruszono regulamin