Konspekt lekcji z lekkoatletyki.doc

(58 KB) Pobierz
Konspekt lekcji z lekkoatletyki

 

 

 

Szymon Zuziak                                                                                    

Gr. V m.

 

 

 

 

 

 

Konspekt lekcji z

lekkoatletyki

 

 

 

 

 

 

 

Dr Maria Sadowska

 

 

 

 

 

 

 

Warszawa 02.05.2002 r.

 

 

 

 

 

 

Klasa V

Miejsce ćwiczeń: boisko i bieżnia lekkoatletyczna

Liczba ćwiczących: 20

Płeć: chłopcy

Przybory: 4 chorągiewki

                     20 piłek lekarskich ( 3 kg )

                     4 kolorowe szarfy

Przyrządy: 4 bloki startowe

 

 

Temat lekcji: Nauka startu niskiego i doskonalenie

                                szybkości biegowej.

 

Zadania szczegółowe lekcji:

 

Ø     Postawy: Uczeń współdziała w dwójkach, pomaga i poprawia przyjmowane przez kolegę pozycje startowe na komendy startera, uświadamia sobie celowość i potrzebę samousprawniania i samodoskonalenia.

Ø     Wiadomości: Uczeń wymienia zasób ćwiczeń kształtujących szybkość i zwinność; wie co to są biegi krótkie, średnie, długie, maraton i jakie są komendy podczas startu niskiego.

Ø     Umiejętności: Uczeń będzie umiał przyjmować pozycje startu niskiego na komendy startera i ustawić bloki startowe. Umie wykorzystać poznane ćwiczenia kształtujące szybkość.

Ø     Psychomotoryka: Uczeń rozwija swoją szybkość, zwinność i koordynację ruchową, a także doskonali swoją siłę i skoczność.

 

Wykorzystane metody:

Ø                      reproduktywna - naśladowcza ścisła

Ø          proaktywna – zabawa klasyczna

                                      - zadaniowa

 

Formy organizacyjne: frontalna, współzawodnictwa, grupowa.

 

 

Tok lekcji

Treść

Dozowanie

Uwagi org.- metod.

Część wstępna – 15 min.

1.Ćwiczenia porządkowo – wychowawcze.

 

Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie listy obecności i gotowości do zajęć. Zapoznanie z zadaniami lekcji.

2 min.

q       Ustawienie w dwuszeregu i meldunek złożony przez grupowego.

2.Zabawa o charakterze ożywiającym.

„Berek zwykły”

( Opis na str. 203 poz. w literaturze 6 )

3 min.

q       Prowadzący wyznacza 2 – 4 berków. Teren zabawy to kwadrat o boku 20 m. oznaczony chorągiewkami. Wygrywają uczniowie, którzy nie zostali zberkowani. Zberkować można tylko przez dotknięcie dłonią. Berkowie mają na sobie kolorowe szarfy.

3. Rozgrzewka (ćwiczenia kształtujące)

 

Ø Ćwiczenia w truchcie:

q       Trucht.

 

 

 

 

 

 

q       Krążenia:

-          PR w przód.

-          LR w przód.

-          PR w tył.

-          LR w tył.

-          Naprzemianstronne RR w przód.

-          Naprzemianstronne RR w tył.

-          Podskoki jednonóż z naprzemianstronnym wymachem RR.

q       Bieg krokiem dostawnym, wymachy RR w płaszczyźnie czołowej.

q       Bieg krokiem skrzyżno – bocznym.

q       Skip C co trzeci krok.

q       Półskip A.

q       Skip C.

q       Skip A.

 

 

4 dł.

 

 

 

 

 

 

 

1 dł.

1 dł.

1 dł.

1 dł.

1 dł.

1 dł.

1dł.

 

2 dł.

 

2 dł.

1 dł.

1 dł.

1 dł.

1 dł.

 

q       Ćwiczący biegają w szeregu pomiędzy ustawionymi 4 chorągiewkami na odcinku 20 m. Zwrócić uwagę, aby wszyscy ćwiczyli na całym odcinku 20 m. przy każdym ćwiczeniu.

 

 

q       Zwrócić uwagę, aby RR w stawach łokciowych były proste, a ruchy były wykonywane obszernie. Krążenia zaczynać powoli, a kończyć szybko.

 

q       Zaczynać od niskich, a skończyć na wysokich. Zwrócić uwagę, aby wymachy były obszerne.

 

q       Raz LN raz PN. Zwrócić uwagę na pracę RR.

2. Ćwiczenia w miejscu:

q       PW. przysiad wykroczno – zakroczny na LN i  PN ( pogłębianie ).

 

 

q       PW. przysiad rozkroczny na LN i PN ( pogłębianie ).

 

 

q       PW. rozkrok; skłon tułowia w przód z dotknięciem dłońmi do stóp.

q       PW. rozkrok, RR w bok; skrętoskłony naprzemianstronne do stopy lewej i prawej.

q       PW. leżenie tyłem, RR w górze; wznos RR i NN w górę i skłon tułowia w przód z dotknięciem rękoma do stóp.

q       PW. leżenie przodem, RR w górze; wznos RR i NN w górę i skłon tułowia w tył.

q       PW. podpór przodem; ugięcia i wyprosty RR na komendę ( raz i dwa ).

q       PW. pozycja zasadnicza, RR w bok; naprzemianstronne skłony tułowia w bok.

q       PW. pozycja zasadnicza, dłonie zaplecione palcami, a RR zgięte pod kątem prostym w stawach łokciowych; krążenia głowy w obie strony i krążenia nadgarstków.

 

4 x

 

 

 

4 x

 

 

 

12 x

 

20 x

 

 

10 x

 

 

8 x

 

 

10 x

 

20 x

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin