Gr. V m.
Warszawa 02.05.2002 r.
Klasa V
Miejsce ćwiczeń: boisko i bieżnia lekkoatletyczna
Liczba ćwiczących: 20
Płeć: chłopcy
Przybory: 4 chorągiewki
20 piłek lekarskich ( 3 kg )
4 kolorowe szarfy
Przyrządy: 4 bloki startowe
Temat lekcji: Nauka startu niskiego i doskonalenie
szybkości biegowej.
Zadania szczegółowe lekcji:
Ø Postawy: Uczeń współdziała w dwójkach, pomaga i poprawia przyjmowane przez kolegę pozycje startowe na komendy startera, uświadamia sobie celowość i potrzebę samousprawniania i samodoskonalenia.
Ø Wiadomości: Uczeń wymienia zasób ćwiczeń kształtujących szybkość i zwinność; wie co to są biegi krótkie, średnie, długie, maraton i jakie są komendy podczas startu niskiego.
Ø Umiejętności: Uczeń będzie umiał przyjmować pozycje startu niskiego na komendy startera i ustawić bloki startowe. Umie wykorzystać poznane ćwiczenia kształtujące szybkość.
Ø Psychomotoryka: Uczeń rozwija swoją szybkość, zwinność i koordynację ruchową, a także doskonali swoją siłę i skoczność.
Wykorzystane metody:
Ø reproduktywna - naśladowcza ścisła
Ø proaktywna – zabawa klasyczna
- zadaniowa
Formy organizacyjne: frontalna, współzawodnictwa, grupowa.
Treść
Dozowanie
Uwagi org.- metod.
Część wstępna – 15 min.
1.Ćwiczenia porządkowo – wychowawcze.
Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie listy obecności i gotowości do zajęć. Zapoznanie z zadaniami lekcji.
2 min.
q Ustawienie w dwuszeregu i meldunek złożony przez grupowego.
2.Zabawa o charakterze ożywiającym.
„Berek zwykły”
( Opis na str. 203 poz. w literaturze 6 )
3 min.
q Prowadzący wyznacza 2 – 4 berków. Teren zabawy to kwadrat o boku 20 m. oznaczony chorągiewkami. Wygrywają uczniowie, którzy nie zostali zberkowani. Zberkować można tylko przez dotknięcie dłonią. Berkowie mają na sobie kolorowe szarfy.
3. Rozgrzewka (ćwiczenia kształtujące)
Ø Ćwiczenia w truchcie:
q Trucht.
q Krążenia:
- PR w przód.
- LR w przód.
- PR w tył.
- LR w tył.
- Naprzemianstronne RR w przód.
- Naprzemianstronne RR w tył.
- Podskoki jednonóż z naprzemianstronnym wymachem RR.
q Bieg krokiem dostawnym, wymachy RR w płaszczyźnie czołowej.
q Bieg krokiem skrzyżno – bocznym.
q Skip C co trzeci krok.
q Półskip A.
q Skip C.
q Skip A.
4 dł.
1 dł.
1dł.
2 dł.
q Ćwiczący biegają w szeregu pomiędzy ustawionymi 4 chorągiewkami na odcinku 20 m. Zwrócić uwagę, aby wszyscy ćwiczyli na całym odcinku 20 m. przy każdym ćwiczeniu.
q Zwrócić uwagę, aby RR w stawach łokciowych były proste, a ruchy były wykonywane obszernie. Krążenia zaczynać powoli, a kończyć szybko.
q Zaczynać od niskich, a skończyć na wysokich. Zwrócić uwagę, aby wymachy były obszerne.
q Raz LN raz PN. Zwrócić uwagę na pracę RR.
2. Ćwiczenia w miejscu:
q PW. przysiad wykroczno – zakroczny na LN i PN ( pogłębianie ).
q PW. przysiad rozkroczny na LN i PN ( pogłębianie ).
q PW. rozkrok; skłon tułowia w przód z dotknięciem dłońmi do stóp.
q PW. rozkrok, RR w bok; skrętoskłony naprzemianstronne do stopy lewej i prawej.
q PW. leżenie tyłem, RR w górze; wznos RR i NN w górę i skłon tułowia w przód z dotknięciem rękoma do stóp.
q PW. leżenie przodem, RR w górze; wznos RR i NN w górę i skłon tułowia w tył.
q PW. podpór przodem; ugięcia i wyprosty RR na komendę ( raz i dwa ).
q PW. pozycja zasadnicza, RR w bok; naprzemianstronne skłony tułowia w bok.
q PW. pozycja zasadnicza, dłonie zaplecione palcami, a RR zgięte pod kątem prostym w stawach łokciowych; krążenia głowy w obie strony i krążenia nadgarstków.
4 x
12 x
20 x
10 x
8 x
...
RoberoRL