Tomasz Góral gr. 5 m.
Konspekt lekcji wychowania fizycznego
Temat: Nauka rzutu do kosza z biegu
Klasa: IV
Liczba ćwiczących: 20
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Przybory i przyrządy: piłki do koszykówki 14, 2 materace, szarfy, pachołki.
Zadania szczegółowe:
Sprawność motoryczna:
· Rozwinięcie zwinności poprzez szybkie zmiany pozycji, ułożenia ciała, kierunku poruszania się.
· Rozwinięcie koordynacji poprzez łączenie różnych form ruchu: kozłowanie w marszu, dwutakt zakończony rzutem na kosz, kozłowanie w biegu
· Rozwinięcie czucia i chwytności piłki za pomocą ćwiczeń z piłką
· Rozwinięcie siły RR poprzez rzuty piłką do kosza, podania
· Rozwinięcie siły NN poprzez ćwiczenia skocznościowe
Umiejętności :
Uczeń będzie potrafił:
· Podać piłkę sposobem oburącz sprzed klatki piersiowej
· Wykonać dwutakt zakończony rzutem do kosza po kozłowaniu
Wiadomości:
Uczeń :
· Zna ścieżkę metodyczną nauczania rzutu do kosza po kozłowaniu
· Wie, jakich błędów nie należy popełniać podczas wykonywania rzutu do kosza po kozłowaniu
Usamodzielnienie ucznia:
· Uczeń angażuje się w dokładne wykonanie elementów technicznych
Tok lekcji /rodzaj zadań/
Zadania szczegółowe
Dozow. czas
Uwagi organizacyjne i metodyczne
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
1
2
3
4
5
Część wstępna
Czynności organizacyjno-porządkowe
Ćwiczenia oswajające z piłką
Zabawa doskonaląca podanie i chwyty piłki, przygotowująca jednocześnie do wykonania dwutaktu
§ Słucha informacji nauczyciela
§ Przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji, dyskutuje na temat użyteczności rzutów, kozłowania w grze
§ Bierze udział w zabawie „Berek ranny”, gdzie dzieci biegają luźno po boisku (sali). Jedno dziecko wyznaczone jako „berek” (oznaczone szarfą). „Berek” stara się schwytać kogoś z uciekających (dotknąć). Jeśli uda mu się złapać-dotknąć dziecko zmienia ono „berka” i jednocześnie musi trzymać się jedna ręką za to miejsce, które zostało dotknięte „zranione”.
§ Ustawia się z piłką na obwodzie sali.
§ Podrzuca piłkę do góry, klaśnie za plecami i chwyci piłkę.
§ Krąży piłką wokół tułowia.
§ Przetacza piłkę po podłożu między nogami w postawie rozkrocznej.
§ W siadzie rozkrocznym trzymając piłkę nad głową, 1- kładzie piłkę na podłodze między stopami 2-wyprost, 3- skłon i chwyt piłki, 4- wyprosty do p.w. (4).
§ P.w. jw. piłka trzymana na wyprostowanych rękach przed sobą, skręty tułowia w prawą i lewą stronę z dotknięciem piłką parkietu.
§ P.w. siad rozkroczny, piłka między stopami, dłonie oparte o parkiet. Przeniesienie wyprostowanych NN nad piłką wytrzymać 2 sek. Powrót do p.w.
§ Kozłując piłkę przejście do postawy stojącej.
§ Podskoki na LN i PN kozłując piłkę LR i PR.
§ Bierze udział w zabawie „Rzucanka numerowana z dodatkowymi zadaniami. Uczniowie o numerach dziennika 1-7 stanowią zespół pierwszy a pozostali 8-14 zespół drugi. Każdy zespół przygotowuje sobie na swojej połowie materace. W czasie zabawy dzieci kolejno od 1 do 7 podają sobie piłkę sposobem oburącz sprzed klatki piersiowej. Po podaniu dzieci wykonują przeskok przez materac (wszerz) i biegają po placu zabawy oczekując na swoja kolejność chwytu i podania piłki.
§ Sprawdza gotowość ucznia do zajęć.
§ Podaje zadania lekcji zadając pytania „czy warto uczyć się rzutów do kosza”? dlaczego?, w jakim celu?
§ Przypomina zasady zabawy „Berek ranny”, wyznacza „Berka”, oznacza go szarfą.
§ Rozdaje piłki , poleca ustawić się na obwodzie sali.
§ Proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenie. RR,T, NN, mm brzucha.
§ Odlicza wykonanie ćwiczeń na 4 tempa.
§ Zwraca uwagę na poprawność, wykonanie, właściwe pozycje wyjściowe, wychwytuje i koryguje błędy, mobilizuje do dokładnego wykonania.
§ Zwraca uwagę na bezpieczeństwo.
§ Poleca odłożenie piłek, podział na dwa zespoły do zabawy „Rzucanka numerowana”, nakazuje uczniom pobranie materacy i ułożenie ich w dowolnym miejscu na własnym polu zabawy (połowie sali). Zapoznaje z zasadami zabawy, przestrzega przed bieganiem z piłką. W celu sprawniejszej organizacji gry uczeń posiadający piłkę może wywołać kolejny numer, ewentualnie kolejny uczeń sygnalizuje gotowość do otrzymania podania przez podniesienie ręki.
2-3 min.
2 min.
6 razy
4 razy w prawo-4 razy w lewo
4-6 razy
6 razy z prawej-6 razy z lewej,
8 razy
2 razy
15 sek.
2-3 min
Pogadanka
Zabawa klasyczna
Forma:
Naśladowcza ścisła
Zadaniowa ścisła
Część główna
Ćwiczenia mające na celu opanowanie techniki rzutu z biegu po kozłowaniu.
...
RoberoRL