Nauka rzutu do kosza z biegu.doc

(59 KB) Pobierz
Tomasz Góral

Tomasz Góral                                                                                                                                                                                                                                gr. 5 m.

 

 

Konspekt lekcji wychowania fizycznego

Temat: Nauka rzutu do kosza z biegu

Klasa: IV

Liczba ćwiczących: 20

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Przybory i przyrządy: piłki do koszykówki 14, 2 materace, szarfy, pachołki.

Zadania szczegółowe:

Sprawność motoryczna:

·        Rozwinięcie zwinności poprzez szybkie zmiany pozycji, ułożenia ciała, kierunku poruszania się.

·        Rozwinięcie koordynacji poprzez łączenie różnych form ruchu: kozłowanie w marszu, dwutakt zakończony rzutem na kosz, kozłowanie w biegu

·        Rozwinięcie czucia i chwytności piłki za pomocą ćwiczeń z piłką

·        Rozwinięcie siły RR poprzez rzuty piłką do kosza, podania

·        Rozwinięcie siły NN poprzez ćwiczenia skocznościowe

Umiejętności :

Uczeń będzie potrafił:

·        Podać piłkę sposobem oburącz sprzed klatki piersiowej

·        Wykonać dwutakt zakończony rzutem do kosza po kozłowaniu

Wiadomości:

Uczeń :

·        Zna ścieżkę metodyczną nauczania rzutu do kosza po kozłowaniu

·        Wie, jakich błędów nie należy popełniać podczas wykonywania rzutu do kosza po kozłowaniu

Usamodzielnienie ucznia:

·        Uczeń angażuje się w dokładne wykonanie elementów technicznych             

 

 

Tok lekcji /rodzaj zadań/

Zadania szczegółowe

Dozow. czas

Uwagi organizacyjne i metodyczne

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

 

 

1

2

3

4

5

Część wstępna

 

Czynności organizacyjno-porządkowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia oswajające z piłką

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa doskonaląca podanie i chwyty piłki, przygotowująca jednocześnie do wykonania dwutaktu

 

 

 

 

 

 

 

 

§        Słucha informacji nauczyciela

§        Przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji, dyskutuje na temat użyteczności rzutów, kozłowania w grze

§        Bierze udział w zabawie „Berek ranny”, gdzie dzieci biegają luźno po boisku (sali). Jedno dziecko wyznaczone jako „berek” (oznaczone szarfą). „Berek” stara się schwytać kogoś z uciekających (dotknąć). Jeśli uda mu się złapać-dotknąć dziecko zmienia ono „berka” i jednocześnie musi trzymać się jedna ręką za to miejsce, które zostało dotknięte „zranione”.

 

 

 

 

 

§        Ustawia się z piłką na obwodzie sali.

§        Podrzuca piłkę do góry, klaśnie za plecami i chwyci piłkę.

§        Krąży piłką wokół tułowia.

§        Przetacza piłkę po podłożu między nogami w postawie rozkrocznej.

§        W siadzie rozkrocznym trzymając piłkę nad głową, 1- kładzie piłkę na podłodze między stopami 2-wyprost, 3- skłon i chwyt piłki, 4- wyprosty do p.w. (4).

§        P.w. jw. piłka trzymana na wyprostowanych rękach przed sobą, skręty tułowia w prawą i lewą stronę z dotknięciem piłką parkietu.

§        P.w. siad rozkroczny, piłka między stopami, dłonie oparte o parkiet. Przeniesienie wyprostowanych NN nad piłką wytrzymać 2 sek. Powrót do p.w.

§        Kozłując piłkę przejście do postawy stojącej.

§        Podskoki na LN i PN kozłując piłkę  LR i PR.

 

 

 

 

§        Bierze udział w zabawie „Rzucanka numerowana z dodatkowymi zadaniami. Uczniowie o numerach dziennika 1-7 stanowią zespół pierwszy a pozostali 8-14 zespół drugi. Każdy zespół przygotowuje sobie na swojej połowie materace. W czasie zabawy dzieci kolejno od 1 do 7 podają sobie piłkę sposobem oburącz sprzed klatki piersiowej. Po podaniu dzieci wykonują przeskok przez materac (wszerz) i biegają po placu zabawy oczekując na swoja kolejność chwytu i podania piłki.

 

 

 

§        Sprawdza gotowość ucznia do zajęć.

§        Podaje zadania lekcji zadając pytania „czy warto uczyć się rzutów do kosza”? dlaczego?, w jakim celu?

 

§        Przypomina zasady zabawy „Berek ranny”, wyznacza „Berka”, oznacza go szarfą.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§        Rozdaje piłki , poleca ustawić się na obwodzie sali.

§        Proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenie. RR,T, NN, mm brzucha.

§        Odlicza wykonanie ćwiczeń na 4  tempa.

§        Zwraca uwagę na poprawność, wykonanie, właściwe pozycje wyjściowe, wychwytuje i koryguje błędy, mobilizuje do dokładnego wykonania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§        Zwraca uwagę na bezpieczeństwo.

§        Poleca odłożenie piłek, podział na dwa zespoły do zabawy „Rzucanka numerowana”, nakazuje uczniom pobranie materacy i ułożenie ich w dowolnym miejscu na własnym polu zabawy (połowie sali). Zapoznaje z zasadami zabawy, przestrzega przed bieganiem z piłką. W celu sprawniejszej organizacji gry uczeń posiadający piłkę może wywołać kolejny numer, ewentualnie kolejny uczeń sygnalizuje gotowość do otrzymania podania przez podniesienie ręki.

 

 

 

2-3 min.

 

 

 

 

2 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 razy

 

4 razy w prawo-4 razy w lewo

4-6 razy

 

 

 

6 razy z prawej-6 razy z lewej,

8 razy

2 razy

 

 

 

 

15 sek.

 

2-3 min

 

 

Pogadanka

 

 

 

 

Zabawa klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forma:

Naśladowcza ścisła

Zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

Część główna

 

Ćwiczenia mające na celu opanowanie techniki rzutu z biegu po kozłowaniu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin