GIMNASTYKA
Temat: nauka przewrotu w przód
Kl.
Czas: 45 min
Liczba ćw:
Cel poznawczy: poznanie nowego berka
Cel kształtujący: Kształtowanie kozłowania
Cel wychowawczy: Współpraca w grupach i z partnerem
Metoda: Poglądowa, analityczno-syntetyczna
Przybory: Piłki do mini koszykówki
.
Tok lekcji
Nazwa i opis gry
Czas
Organizowanie rozkaznictwo
Uwagi metodyczne
I część wstępna:
Czynności organizacyjno- porządkowe
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, kontrola strojów, obuwia, podanie tematu lekcji.
3 min
xxxxxxxxxxxxx
N
Po sprawdzeniu obecności i przygotowania do lekcji przypominam o zasadach bezpieczeństwa na lekcji.
Zabawa orientacyjno- porządkowa
„Labirynt”
Uczniowie ustawieni w
kolumnie czwórkowej
na odległość ramion,
podają sobie ręce
tworząc w ten sposób
korytarze. Tymi
korytarzami przebiega
wyznaczona para uczestników, z których jeden stara się pochwycić
drugiego. Parze tej wolno przebiegać tylko korytarzami. Na sygnał prowadzącego kolumna wykonuje zwrotu w lewo, w prawo, w tył. Zmieniający się
kierunek korytarzy utrudnia bieg i wymaga orientacji. Po schwytaniu
uciekającego nauczyciel wyznacza nową parę.
5 min
Dzieci ćwiczą umiejętności skupienia uwagi podczas zabawowych
czynności ruchowych oraz opanowanie określonych umiejętności, umówionych znaków i
sygnałów.
II część Ćwiczenia kształtujące:
1. ćw. Ramion
- wznos rr do góry
- opust rr w bok
- wznos rr do przodu
- p.w.
2. ćw. Nóg
-nożyce
3. ćw. tułowia ( I płaszczyzna)
- „kołyska” w leżeniu przodem
4. ćw. ramion i nóg
wyprost do stania z wymachem nn w przód i klaśnięciem pod poudziem
5. ćw. tułowia ( II płaszczyzna)
- Klęk na kolano NL, RP łukiem nad głową, boczne skłony T, zmiana N i R.
6. ćw. nóg
klęk obunóż podparty wymach ln i pn do tyłu
7. ćw. tułowia ( III płaszczyzna)
-Siad rozkroczny, skrętoskłony LR do PN i zmiana
8. ćw. tułowia o większym natężeniu
leżenie tyłem, rr w górze przejście do siadu równoważnego.
9. ćw. ramion
podpór leżeniem przodem, ugięcie rr- „pompki”
10. ćw. Tułowia
siad rozkroczny, rr w górze, skłon t w przód.
11. ćw. Równoważne
„ Skaczące króliczki”- dzieci łączą się w pary wykonują przysiad do siebie, podskakują w przysiadzie odpychając się dłońmi, starając się nawzajem wytrącić kolegę z równowagi
12. ćw. Nóg (podskoki)
- wznos nn do góry
- opust nn do dołu
- wznos nn w bok
- opust nn w dół
4x
10x
5x
3x
2x
Ćwiczenia wykonywane są poprawnie nie na wyścigi, ale na dokładność.
-Kołyska – RR obejmują zgięte NN, plecy „okrągłe”
-Uczniowie próbują wykonać przewrót w przód z pomocą nauczyciela
-Uczniowie próbują sami wykonać przewrót w przód na równi pochyłej z woreczkiem pod brodą – woreczek nie może wypaść
-Uczniowie próbują wykonać przewrót w przód na materacu bez pomocy nauczyciela
-UU przechodzą po odwróconej ławeczce
-UU próbują przejść na drugą stronę ławeczki z zamkniętymi oczami
-UU wchodzą na drabinki i próbują jak najdłużej utrzymać się Ne nich bez użycia nóg
Część końcowa: rozluźnienie, zbiórka, podsumowanie zajęć, zebranie sprzętu, pożegnanie
Marsz dookoła sali: na 1 wysokie podniesienie rąk z głębokim oddechem na 2 głęboki wydech z opuszczeniem rąk.
2 min
Po podsumowaniu zajęć wyznaczam dzieci do zebrania sprzętu, żegnam się.
1
mariuszmp