Konspekt lekcji wychowania fizycznego
Klasa: gimnazjum
Liczba uczniów: 14
Temat lekcji: Doskonalenie kozłowania, dwutaktu i rzutów do kosza.
Cele:
· Umiejętności: Poruszanie się po boisku, kozłowania piłki, dokładne wykonywanie dwutaktu i poprawne rzuty do kosza.
· Motoryczność: szybkość, zwinność, zręczność, skoczność, siła, koordynacja ruchowa i orientacja w przestrzeni;
· Wiadomości: nauka przyjmowania prawidłowej postawy, przepisy gry.
· Kształtowanie postaw: współdziałanie w zespole, poszanowanie przeciwnika w grze sportowej (fair-play).
Przybory: piłki koszykowe.
Tok lekcyjny
Treść
Dozowanie
Środki dydaktyczne
Metody
Uwagi organizacyjno-porządkowe
Cześć I-wstępna
1. Zorganizowanie grupy.
- zbiórka
- powitanie
- sprawdzenie obecności
oraz gotowości
ćwiczących do zajęć
- podanie zadań i celów
lekcji
2’
Ustawienie w dwuszeregu
2. Nastawienie grupy do aktywnego uczestnictwa w lekcji.
- motywacja do aktywnego udziału w zajęciach
3. Rozgrzewka
Rozgrzewkę przeprowadza wyznaczony uczeń pod okiem nauczyciela.
8’
Naśladowczo ścisła
Nauczyciel nadzoruje prowadzenie samodzielnych ćwiczeń uczniów i w razie potrzeby poprawia.
Część II- główna
4. Kształtowanie umiejętności doskonalenie sprawności.
Ćw. techn. z piłką
Gra szkolna
- W siadzie naprzeciw siebie podania piłki w taki sposób jakbyśmy wrzucali ja do kosza (zwracamy uwagę na poprawny układ rąk i na pracę nadgarstka po rzucie).
- Jak wyżej tylko po przyjęciu prawidłowej postawy (stopa P wysunięta lekko do przodu, NN na szerokość bioder, piłka trzymana nad głową)
- Pojedynczo uczniowie podbiegają(powoli) pod kosz przyjmując prawidłową postawę – rzucają piłkę do kosza.
- Uczniowie w 2 rzędach naprzeciw kosza i 1 osoba pod koszem podaje piłkę do pierwszego U z 1rzędu, ten wykonuje dwutakt(P str.) – w tym czasie 1 U z 2 rzędu zgarnia piłkę i zastępuje osobę pod koszem podając piłkę kolejnej osobie.
- Uczniowie w 2 rzędach naprzeciw kosza tworzą 2 drużyny – walczą, która pierwsza zdobędzie 5 celnych rzutów do kosza (każdy rzuca piłkę raz potem podaje ją w rzędzie kolejnej osobie).
- gra szkolna 4 x 4
20’
10x
Po 2/3x
Po 2x
10’
Piłki koszykowe
Zadaniowo ścisła
Uczniowie w parach naprzeciwko siebie.
Zwracam uwagę na poprawne wykonywanie ćwiczenia.
Dwa rzędy.
Nauczyciel omawia przepisy gry.
Część III- końcowa
5. Uspokojenie fizjologiczne i emocjonalne.
Zabawa uspokajająca
Rzuty osobiste – każdy po 2 rzuty.
3’
Zadaniowo scisła
6. Czynności organizacyjne i wychowawcze związane z zakończeniem lekcji.
Zbiórka uczniów, mówienie lekcji, pochwalenie za poprawne wykonywanie ćwiczeń.
7. Nastawienie uczniów do samodzielnych działań na polu kultury fizycznej.
Zachęcenie uczniów do aktywnego wypoczynku poza szkołą. Pożegnanie.
Pogadanka
Agata Skrzypczyńska
mariuszmp