Klucz odpowiedzi do zadań
Konkurs przedmiotowy dla uczniów gimnazjum
Przedmiot; Język polski
Etap 1 – W poszukiwaniu sensu życia
Schemat punktowania i kryteria oceny
zadań zamkniętych i otwartych
Nr zad.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Odp.
B
A
D
C
Nr zadania
21
22
23
24
25
Odpowiedź
Zadanie
Przykładowe odpowiedzi
Punkty
26.
W sposób pośredni
–
0 – 1
27.
Nie ma wyraźnego adresata.
”
28.
Np.
sprawiedliwy, szlachetny, pełen ludzkiej godności, uważny, rozważny, oddany pracy, wytrwały w dążeniu do celu, szlachetny, etyczny, itp.
– ...
1 punkt za wskazanie 5 cech;
29.
Np.:
1. Homo sapiens, istota żywa z rodziny człekowatych, wyróżniająca się wśród innych najwyższym rozwojem psychiki i życia społecznego, posiadająca kulturę; człowiek cywilizowany, człowiek rozumny; 2. człowiek jako jednostka wartościowa społecznie, etyczna, szlachetna ("być człowiekiem")
0 – 2
0 – 2 punkty za podanie 2 odpowiedzi, które potwierdzałyby rozumienie przez ucznia hasła człowiek w podanych znaczeniach,
0 – 1 za podanie połowicznej odpowiedzi;
30.
Np.: korzystać w pełni z życia, śmiać się i płakać - 1. zwrotka; nie wolno się załamywać, a napotkane kłopoty przezwyciężać - 2 zwrotka; pamiętać o Bogu, modlitwie i śpiewie ku chwale Pana - 3. zwrotka; kochać swoją pracę, wykonywać ją dobrze i z pasją, kierować się w życiu rozwagą - 4. zwrotka, itp.
1 punkt za podanie co najmniej 3 przykładowych zachowań lub cech wynikających ze zwrotek;
31.
Pieśń kościelną
32.
symbolizują przemijanie, kruchość ludzkiego żywota,
apd61