Poradnik do The Games Factory 2
1. Rozpoczynamy.
Aby rozpocząć nowy projekt klikamy na karteczkę.
Pokarze nam się:
Klikamy na 1.
Wtedy wejdziemy do 1 poziomu.
Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy active.
Klikamy 2 razy na kwadracik który nam się pokaże, rysujemy bohatera i klikamy ok.(Animacja w drugim dziale)
Robimy to samo tylko że po naciśnięciu 2 razy na ekran wybieramy backdrop, rysujemy platformę i klikamy ok.
Ustawiamy ich więcej na planszy. Mniej więcej tak to powinno wyglądać (żeby platformy ustawiały się równo klikamy snap to grid):
Teraz przechodzimy do edytora zdarzeń:
Klikamy na:
I po kolei:
Przechodzimy na planszę gry:
Klikamy raz na naszą postać i przechodzimy do movement: I klikamy platform. W Gravity Wpisujemy 90 A w Strength 150:
To samo robimy z platformą:
Przechodzimy do edytora zdarzeń.
Pod naszą postacią dajemy movement-stop:
Klikamy na: I sprawdzamy czy działa (nasza postać nie powinna przenikać przez platformę, żeby skoczyć klikamy Shift).
Jeśli nie chcemy żeby nasza postać wypadała przez ścianę to W edytorze zdarzeń Robimy tak jak na obrazku:
I wybieramy:
Klikamy ok.
Pod naszym bohaterem dajemy movement-Stop:
Sprawdzamy czy działa.
Teraz zrobimy platformę i drabinę. Klikamy 2 razy na tło
I wybieramy backdrop.(Robimy to 2 razy).
Klikamy 2 razy na backdrop i rysujemy drabinę to samo z platformą. Ustawiamy je na planszy. Klikamy na drabinę i wybieramy ladder:
A przy platformie platform.
Teraz zrobimy punkty.
Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy active. Rysujemy punkt.
Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy counter lub score (Score wtedy jak chcemy żeby punkty przechodziły do następnego poziomu i zapisywały się w hi-score).
Przechodzimy do edytora zdarze
ń. Klikamy:
A potem:
Pod pieniążkiem dajemy destroy:
I wpisujemy liczbę punktów które nasz bohater będzie dostawać jak dotknie pieniążka.
Teraz zrobimy tło.
Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy quick backdrop.
Ustawiamy na planszy i rozciągamy (klikamy na obiekt 2 razy w dość wolnym tempie).
Klikamy na tło. Wybieramy:
I ustawiamy kolory.
Klikamy LPM na tło i wybieramy:
Teraz pora na przeciwnika.
Klikamy 2 razy na ekran (nie na tło!). Wybieramy active i Rysujemy przeciwnika. Ustawiamy go gdzieś na planszy.
Klikamy raz na przeciwnika. I wybieramy:
Potem klikamy Edit: Klikamy:
I rysujemy linie (po niej będzie się poruszał nasz przeciwnik) Najlepiej prostą. Zaznaczamy 2 opcje które są zaznaczone na rysunku. Jeśli chcemy zobaczyć jak chodzi nasz przeciwnik klikamy try movement.
Klikamy:
I wybieramy wroga.
Pod naszą postacią dajemy destroy i:
Teraz strzelanie.
Klikamy 2 razy na tło i wybieramy active, rysujemy pocisk. Ustawiamy poza planszą.
Wchodzimy w zdarzenia i robimy tak jak na obrazku.
Naciskamy jakiś klawisz np. spację.
Pod naszym bohaterem Klikamy:
I wybieramy pocisk. ( w okienku które nam się pokarze nic nie zmieniamy tylko klikamy Ok.)
Robimy tak jak na obrazku.
i wybieramy pocisk. Pod wrogiem i pociskiem dajemy destroy.
Teraz zrobimy przejście do następnego poziomu.
Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy active. Rysujemy portal. Klikamy: I klikamy na 2:
Klikamy na 1. Przechodzimy do edytora zdarzeń. Klikamy:
I wybieramy portal. Pod konikiem z szachownicą wybieramy next frame.
Teraz menu.
Przechodzimy do: Klikamy 3 i przeciągamy na początek. Robimy jakieś tło. Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy string:
Ustawiamy gdzieś. Czynność powtarzamy jeszcze raz.
W pierwszym string wpisujemy graj a w drugim zakończ.
Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy counter.
Wpisujemy:
Wpisujemy 1. Robimy jeszcze raz to samo tylko że wpisujemy 2.
Klikamy jak na obrazku:
I wybieramy np.zielony a w okienku z napisami obok np.czarny. Przeciągamy je na dół na krzyż.
Robimy jak na obrazku:
I klikamy strzałkę w górę. Robimy tak samo jeszcze raz tylko że klikamy strzałkę w dół.
Robimy tak jak na obrazku:
I wybieramy 1. A na dole Wybieramy add to counter i wpisujemy 1.
Robimy 2 nowe warunki tak samo jak w dwóch pierwszych warunkach.
Robimy jak na obrazku.
I klikamy Enter. Tak samo w drugim warunku.
W pierwszym warunku pod konikiem dajemy next frame a w drugim End the aplication.
Tak to powinno wyglądać:
2.Różne rzeczy do gry.
-Pasek ładowania
Tworzymy obiekt aktywny. Zamalowywujemy go. Rozciągamy (ma mieć długość całej planszy). I przesuwamy.
Ma to wyglądać tak:
Teraz robimy 2 obiekt aktywny. Rozciągamy na całą planszę ma to wyglądać tak (Pasek ładowania czyli ten czerwony pasek musi być dokładnie na środku):
Tworzymy jeszcze jeden obiekt aktywny i klonujemy go lub robimy jeszcze jeden taki sam. Wygląd:
Wchodzimy w czerwony pasek i ustawiamy tak żeby koniec linii był na końcu czarnego paska :
Wchodzimy w zdarzenia. Ustawiamy Czerwony pasek kolizje czarne zakończenie paska\ czerwony pasek stop-next frame.
-Muzyka i Pełny ekran
Żeby zrobić pełny ekran wchodzimy w nasze menu i ustawiamy warunek Always\Pod Storyboard controls-screen-full screen mode
Muzyka do gry musi być w formacie wave. Wchodzicie w zdarzenia nowy warunek Sample-Is sample not playing?\Sample-Play sample-(nazwa).I tak w każdym poziomie.
-Życia.
Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy lives. Ustawiamy gdzieś. Przechodzimy do edytora zdarzeń. Tam gdzie mamy warunek Nasza postać kolizje wróg usuwamy zaznaczenia i pod Player 1 dajemy Number of lives-Subcrast from number of lives-(wpisujemy ile nasza postać traci żyć) Tworzymy nowy warunek When number of lives Reaches 0\Restart the application
-Hi-score
Tworzymy nowy poziom. Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy hi-score. Nasze hi-score jest skończone. Najlepiej jest dodać jeszcze klawisz przekierowywujący do menu. W tym celu przechodzimy do edytora zdarzeń i tworzymy warunek the keyboard-Upon pressing a key-Enter/Jump to frame
-Animacje.
Przechodzimy do edycji bohatera. Na dole widzimy coś takiego:
Zaznaczone są animacje. Zawsze jak robimy nowy obiekt aktywny zaczynamy od stworzenia Postaci w pozycji stop. Jak chcemy zrobić żeby naszej postaci mrugały oczy klikamy 4 razy na plus. Klikamy na Frame 5 i robimy zamknięte oczy.
Potem przechodzimy do Direction Options i wybieramy:
Teraz animacja chodzenia.
Tworzymy nowy obiekt aktywny (lub edytujemy stary) Przechodzimy do: I robimy tak jak na obrazku
W Frame 2 i Frame 4 rysujemy naszą postać w trakcie chodzenia.
Przechodzimy do drugiej strzałki kopiujemy i wklejamy naszą postać:
Z każdym obrazkiem robimy to samo.
Tak samo tworzymy inne animacje.
To już koniec poradnika mam nadzieję że pomogłam.
akunseth