Poradnik do TGF2.doc

(823 KB) Pobierz

Poradnik do The Games Factory 2

 

1.  Rozpoczynamy.

Aby rozpocząć nowy projekt klikamy na karteczkę.

Pokarze nam się:

    Klikamy na 1.

 

 

 

 

 

 

Wtedy wejdziemy do 1 poziomu.

Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy active.

Klikamy 2 razy na kwadracik który nam się pokaże, rysujemy bohatera i klikamy ok.(Animacja w drugim dziale)

Robimy to samo tylko że po naciśnięciu 2 razy na ekran wybieramy backdrop, rysujemy platformę i klikamy ok.

 

 

Ustawiamy ich więcej na planszy. Mniej więcej tak to powinno wyglądać (żeby platformy ustawiały się równo klikamy snap to grid):

Teraz przechodzimy do edytora zdarzeń:

Klikamy na:

I po kolei:

 

Przechodzimy na planszę gry:

Klikamy raz na naszą postać i przechodzimy do movement:  I klikamy platform. W Gravity Wpisujemy 90 A w Strength 150:

To samo robimy z platformą:

 

 

 

Przechodzimy do edytora zdarzeń. 

Pod naszą postacią dajemy movement-stop:

Klikamy na: I sprawdzamy czy działa (nasza postać nie powinna przenikać przez platformę, żeby skoczyć klikamy Shift).

Jeśli nie chcemy żeby nasza postać wypadała przez ścianę to W edytorze zdarzeń Robimy tak jak na obrazku:

I wybieramy:

Klikamy ok.

Pod naszym bohaterem dajemy movement-Stop:

Sprawdzamy czy działa.

Teraz zrobimy platformę i drabinę. Klikamy 2 razy na tło

I wybieramy backdrop.(Robimy to 2 razy).

Klikamy 2 razy na backdrop i rysujemy drabinę to samo z platformą. Ustawiamy je na planszy. Klikamy na drabinę i wybieramy ladder:

A przy platformie platform.

Sprawdzamy czy działa.

Teraz zrobimy punkty.

Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy active. Rysujemy punkt.

 

 

 

 

Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy counter lub score (Score wtedy jak chcemy żeby punkty przechodziły do następnego poziomu i zapisywały się w hi-score).

Przechodzimy do edytora zdarze

ń. Klikamy:

A potem:

 

Pod pieniążkiem dajemy destroy:

A potem:

I wpisujemy liczbę punktów które nasz bohater będzie dostawać jak dotknie pieniążka.

Sprawdzamy czy działa.

 

Teraz zrobimy tło.

Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy quick backdrop.

 

Ustawiamy na planszy i rozciągamy (klikamy na obiekt 2 razy w dość wolnym tempie).

Klikamy na tło. Wybieramy:

I ustawiamy kolory.

Klikamy LPM na tło i wybieramy:

 

 

 

 

Teraz pora na przeciwnika.

Klikamy 2 razy na ekran (nie na tło!). Wybieramy active i Rysujemy przeciwnika. Ustawiamy go gdzieś na planszy.

Klikamy raz na przeciwnika. I wybieramy:

Potem klikamy Edit: Klikamy:

I rysujemy linie (po niej będzie się poruszał nasz przeciwnik) Najlepiej prostą. Zaznaczamy 2 opcje które są zaznaczone na rysunku. Jeśli chcemy zobaczyć jak chodzi nasz przeciwnik klikamy try movement.

Przechodzimy do edytora zdarzeń.

Klikamy:

I wybieramy wroga.

Pod naszą postacią dajemy destroy i:

Sprawdzamy czy działa.

Teraz strzelanie.

Klikamy 2 razy na tło i wybieramy active, rysujemy pocisk. Ustawiamy poza planszą.

Wchodzimy w zdarzenia i robimy tak jak na obrazku.

Naciskamy jakiś klawisz np. spację.

 

 

 

 

Pod naszym bohaterem Klikamy:

I wybieramy pocisk. ( w okienku które nam się pokarze nic nie zmieniamy tylko klikamy Ok.)

Robimy tak jak na obrazku.

i wybieramy pocisk. Pod wrogiem i pociskiem dajemy destroy.

Sprawdzamy czy działa.

 

Teraz zrobimy przejście do następnego poziomu.

Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy active. Rysujemy portal. Klikamy: I klikamy na 2:

 

Klikamy na 1. Przechodzimy do edytora zdarzeń. Klikamy:

I wybieramy portal. Pod konikiem z szachownicą wybieramy next frame.

Sprawdzamy czy działa.

 

Teraz menu.

Przechodzimy do: Klikamy 3 i przeciągamy na początek. Robimy jakieś tło. Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy string:

Ustawiamy gdzieś. Czynność powtarzamy jeszcze raz.

W pierwszym string wpisujemy graj a w drugim zakończ.

Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy counter.

Wpisujemy:

Przechodzimy do edytora zdarzeń.

Wpisujemy 1. Robimy jeszcze raz to samo tylko że wpisujemy 2.

 

 

 

Klikamy jak na obrazku:

I wybieramy np.zielony a w okienku z napisami obok np.czarny. Przeciągamy je na dół na krzyż.

Robimy jak na obrazku:

I klikamy strzałkę w górę. Robimy tak samo jeszcze raz tylko że klikamy strzałkę w dół.

 

 

 

 

 

 

 

Robimy tak jak na obrazku:

I wybieramy 1. A na dole Wybieramy add to counter i wpisujemy 1.

Robimy 2 nowe warunki tak samo jak w dwóch pierwszych warunkach.

Robimy jak na obrazku.

Klikamy:

I klikamy Enter. Tak samo w drugim warunku.

W pierwszym warunku pod konikiem dajemy next frame a w drugim End the aplication.

 

Tak to powinno wyglądać:

Sprawdzamy czy działa.

 

2.Różne rzeczy do gry.

-Pasek ładowania

Tworzymy obiekt aktywny. Zamalowywujemy go. Rozciągamy (ma mieć długość całej planszy). I przesuwamy.

Ma to wyglądać tak:

 

Teraz robimy 2 obiekt aktywny. Rozciągamy na całą planszę ma to wyglądać tak (Pasek ładowania czyli ten czerwony pasek musi być dokładnie na środku):

Tworzymy jeszcze jeden obiekt aktywny i klonujemy go lub robimy jeszcze jeden taki sam. Wygląd:

Wchodzimy w czerwony pasek i ustawiamy tak żeby koniec linii był na końcu czarnego paska :

Wchodzimy w zdarzenia. Ustawiamy Czerwony pasek kolizje czarne zakończenie paska\ czerwony pasek stop-next frame.

Sprawdzamy czy działa.

 

-Muzyka i Pełny ekran

Żeby zrobić pełny ekran wchodzimy w nasze menu i ustawiamy warunek Always\Pod Storyboard controls-screen-full screen mode

Sprawdzamy czy działa.

Muzyka do gry musi być w formacie wave. Wchodzicie w zdarzenia nowy warunek Sample-Is sample not playing?\Sample-Play sample-(nazwa).I tak w każdym poziomie.

Sprawdzamy czy działa.

 

-Życia.

Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy lives. Ustawiamy gdzieś. Przechodzimy do edytora zdarzeń. Tam gdzie mamy warunek Nasza postać kolizje wróg usuwamy zaznaczenia i pod Player 1 dajemy Number of lives-Subcrast from number of lives-(wpisujemy ile nasza postać traci żyć) Tworzymy nowy warunek When number of lives Reaches 0\Restart the application

Sprawdzamy czy działa.

-Hi-score

Tworzymy nowy poziom. Klikamy 2 razy na ekran i wybieramy hi-score. Nasze hi-score jest skończone. Najlepiej jest dodać jeszcze klawisz przekierowywujący do menu. W tym celu przechodzimy do edytora zdarzeń i tworzymy warunek the keyboard-Upon pressing a key-Enter/Jump to frame

 

-Animacje.

Przechodzimy do edycji bohatera. Na dole widzimy coś takiego:

Zaznaczone są animacje. Zawsze jak robimy nowy obiekt aktywny zaczynamy od stworzenia Postaci w pozycji stop. Jak chcemy zrobić żeby naszej postaci mrugały oczy klikamy 4 razy na plus. Klikamy na Frame 5 i robimy zamknięte oczy.

Potem przechodzimy do Direction Options i wybieramy:

Sprawdzamy czy działa.

 

Teraz animacja chodzenia.

Tworzymy nowy obiekt aktywny (lub edytujemy stary) Przechodzimy do: I robimy tak jak na obrazku

W Frame 2 i Frame 4 rysujemy naszą postać w trakcie chodzenia.

 

Przechodzimy do drugiej strzałki kopiujemy i wklejamy naszą postać:

 

 

 

 

 

 

 

 

A potem:

Z każdym obrazkiem robimy to samo.

Sprawdzamy czy działa.

 

Tak samo tworzymy inne animacje.

 

 

 

To już koniec poradnika mam nadzieję że pomogłam.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin