Wzór indywidualnego planu rehabilitacji i terapii
1. Zaradność osobista i samodzielność
· samoobsługa
· higiena i pielęgnacja osobista
2. Rozwój społeczny
· wypełnianie ról społecznych
· umiejętność nawiązywania kontaktów z nowymi osobami
· kontakt interpersonalny z osobami znanymi
· radzenie sobie w kontaktach z urzędami i instytucjami
· umiejętność rozwiązywania konfliktów
· przestrzeganie zasad i reguł życia społecznego
· umiejętność organizowania aktywnego życia i czasu wolnego w WTZ i poza nim
3. Formy komunikowania się
· mowa czynna i bierna
· umiejętność nawiązywania i podtrzymywania rozmowy
4. Rozwój poznawczy
· funkcje psychiczne - spostrzeganie, uwaga, pamięć, myślenie, wyobraźnia i mowa (w jakim stopniu jest wykształcona, poziom)
· funkcje emocjonalno – motywacyjne ( motywacja do pracy)
· orientacja w przestrzeni i w schemacie własnego ciała
· umiejętności edukacyjne i wiedza o otoczeniu i środowisku (dotyczy swojej własnej pracowni i umiejętności szkolnych)
5. Rozwój psychiki i motoryki
· poprawa kondycji psychicznej sprzyjająca niezależności, samodzielności i aktywności oraz radzeniu sobie w sytuacjach trudnych
· rozwój percepcji
· motoryka mała (praksja)
· motoryka duża
6. Aktywizacja zawodowa
· umiejętność organizacji czasu i stanowiska pracy
· umiejętność planowania pracy własnej
· umiejętność efektywnej pracy
· umiejętność doboru i stosowania odpowiednich narzędzi podczas pracy
· dostosowanie się do poleceń przełożonych
· umiejętność pracy indywidualnej i zespołowej
· Wytwarzanie psychofizycznych sprawności i nawyków niezbędnych w pracy: punktualności, systematyczności i odpowiedzialności
7. Trening ekonomiczny
· znajomość wartości pieniądza
· umiejętność obrotu pieniądzem
· umiejętność oszacowania wartości towaru
· umiejętność planowania wydatków
· umiejętność samodzielnych zakupów
· umiejętność oszczędzania
8. Kryteria oceny:
Ocena opisowa na podstawie obserwacji
papiarz