sesja_iv_-_zachecanie_do_samodzielnosci.pdf
(
764 KB
)
Pobierz
S_04-07
SESJA
IV
Zachęcanie do samodzielności
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
SESJA IV
Zachęcanie do samodzielności
Przewodniku:
Materiały potrzebne do tej sesji
Karty
Na str. 4/B otrzymasz polecenie, aby rozdać pięć kart, których
treść uczestnicy odczytają na głos. Karty do tego ćwiczenia
znajdziesz na końcu książki, na stronie zatytułowanej „Karty do
sesji IV”.
Przed rozpoczęciem zajęć wytnij karty wzdłuż przerywanych
linii, ułóż je w kolejności numerów i zepnij, aby były gotowe do
rozdania.
Jeśli masz zamiar używać tego zestawu po raz drugi, nie
zapomnij o zebraniu kart i przechowaj je do przyszłych zajęć.
1. Powiedz:
Na ostatniej sesji mówiliśmy o tym, jakie są alternatywy wymie-
rzania kary. Czy w tym tygodniu mieliście w domu taką sytuację, w której
można by zastosować karę, ale zamiast niej użyliście nowej metody? Jakie
sposoby zastosowaliście?
(Udziel głosu każdemu uczestnikowi).
2. Powiedz:
Pamiętacie, że zamiast stosowania kary możemy też usiąść wspól-
nie z dzieckiem, kiedy pojawi się jakiś problem, wysłuchać, jakie są odczu-
cia dziecka, powiedzieć, co sami czujemy, i wymyślić wspólnie rozwiązanie,
na które zgodzą się obie strony. Naszym zadaniem domowym było zastoso-
wanie tej metody w domu i opowiedzenie pozostałym uczestnikom, co się
zdarzyło. Kto chciałby zacząć?
3. Kiedy uczestnicy podzielą się własnymi wrażeniami, zapytaj:
Jakie pomysły
zawarte w książkach wydały wam się interesujące lub pomocne?
(Zachęć jak najwięcej osób do zabrania głosu).
4. Po dziesięciu minutach dyskusji włącz odtwarzacz.
SESJA 4/
A
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
Przewodniku:
1. Rozdaj ochotnikom karty. Daj im trochę czasu na zapoznanie się z treścią,
a następnie powiedz:
Przeczytacie teraz karty w kolejności numerów.
2. Powiedz do grupy:
Proszę słuchać treści każdej karty tak, jakbyście byli
uzależnionym od drugiej osoby dzieckiem lub osobą dorosłą, do której
kierowane są te słowa. Następnie powiemy sobie, jakie były nasze reakcje.
3. Kiedy grupa będzie dzielić się wrażeniami, zapisuj wszystkie wyrażane uczucia
(np. „Nienawidzę jej...” „Rozżalenie...” „Odwal się!”).
4. Kiedy przeczytacie i przedyskutujecie treść wszystkich kart, dokonaj podsumo-
wania, mówiąc:
Streszczę teraz, co czuliście, gdy traktowano was jak osoby
pozostające w zależności od innych.
5. Włącz odtwarzacz.
SESJA 4/
B
SESJA IV
48
SESJA IV
49
OKAŻ SZACUNEK DLA DZIECIĘCYCH ZMAGAŃ
ZAMIAST
OKAŻ SZACUNEK
ZAMIAST
OKAŻ SZACUNEK
ZAMIAST
OKAŻ SZACUNEK
Plik z chomika:
katis
Inne pliki z tego folderu:
wstep.pdf
(296 KB)
suplement_do_programu_audio_dotyczacy_nastolatkow.pdf
(196 KB)
suplement_do_programu_audio_-_tresc_nagran.pdf
(719 KB)
sesja_vi_-_uwalnianie_dzieci_od_grania_rol.pdf
(804 KB)
sesja_v_-_pochwaly_i_szacunek_dla_samego_siebie.pdf
(363 KB)
Inne foldery tego chomika:
ABC Mądrego rodzica
Jolanta Gajda - ABC Mądrego Rodzica - Inteligencja Twojego dziecka
Przydatne rodzicom i nauczycielom
Wychowanie dzieci
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin