indywidualna dok. med..doc

(29 KB) Pobierz
Dokumentacja indywidualna dzieli się na:

Dokumentacja indywidualna dzieli się na:

·         dokumentację indywidualną wewnętrzną przeznaczoną na potrzeby zakładu oraz

·         dokumentację indywidualną zewnętrzną przeznaczoną na potrzeby pacjenta korzystającego ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w zakładzie.

Dokumentacją indywidualną wewnętrzną są w szczególności: historia zdrowia i choroby oraz historia choroby.

Dokumentacją indywidualną zewnętrzną są                     w szczególności: skierowania do szpitala, innego zakładu lub innej osoby udzielającej świadczeń zdrowotnych poza zakładem, a także inne skierowania na badania diagnostyczne                  i konsultacje, zaświadczenia, orzeczenia, opinie lekarskie, karta przebiegu ciąży oraz karty informacyjne z leczenia szpitalnego.

W dokumentacji indywidualnej wewnętrznej dokonuje się wpisu o wydaniu dokumentacji indywidualnej zewnętrznej lub załącza jej kopie.

Dokumentacja indywidualna, jeżeli przepisy rozporządzenia nie stanowią inaczej, zawiera:

1. dane identyfikujące zakład:

a. nazwę zakładu i jego siedzibę,

b. adres zakładu wraz z numerem telefonu,

c.  kod identyfikacyjny zakładu stanowiący I część systemu kodu resortowego;

2. dane identyfikujące jednostkę organizacyjną zakładu:

a. nazwę jednostki organizacyjnej zakładu,

b. adres jednostki organizacyjnej zakładu wraz z numerem telefonu,

c.  kod identyfikacyjny jednostki organizacyjnej zakładu stanowiący V część systemu kodu resortowego;

3. dane identyfikujące pacjenta:

a. nazwisko i imię (imiona),

b. datę urodzenia,

c.  oznaczenie płci,

d. adres zameldowania, zamieszkania lub pobytu,

e. numer PESEL - jeżeli został nadany, w przypadku noworodka - numer PESEL matki, a w przypadku braku numeru PESEL - serię i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość;

4. dane identyfikujące lekarza, pielęgniarkę, położną udzielających świadczeń zdrowotnych oraz lekarza kierującego na badania lub leczenie:

a. nazwisko i imię,

b. tytuł zawodowy,

c.  uzyskane specjalizacje,

d. numer prawa wykonywania zawodu,

e. podpis lekarza;

5. datę dokonania wpisu;

6. istotne informacje dotyczące stanu zdrowia          i choroby oraz procesu diagnostycznego, leczniczego, pielęgnacyjnego uzyskane w toku badania lub konsultacji, w szczególności:

a. opis czynności wykonywanych przez lekarza, pielęgniarkę, położną,

b. rozpoznanie choroby, problemu zdrowotnego lub urazu,

c.  zalecenia,

d. informacje o wydanych orzeczeniach lub zaświadczeniach lekarskich;

7. informacje dotyczące udzielonych świadczeń zdrowotnych oraz inne informacje wynikające z odrębnych przepisów.

Każdy z dokumentów, będący częścią dokumentacji, musi umożliwiać identyfikację pacjenta, którego dotyczy, oraz osoby sporządzającej dokument, a także być opatrzony datą jego sporządzenia.

Jeżeli nie jest możliwe ustalenie tożsamości pacjenta, w dokumentacji dokonuje się oznaczenia "NN", z podaniem przyczyny i okoliczności uniemożliwiających ustalenie tożsamości.

Do prowadzonej dokumentacji wewnętrznej włącza się kopie przedstawionych przez pacjenta dokumentów medycznych lub odnotowuje się zawarte w nich informacje istotne dla procesu diagnostycznego, leczniczego lub pielęgnacyjnego.

Dokument włączony do dokumentacji wewnętrznej nie może być z niej usunięty.

Każdą stronę dokumentacji indywidualnej oznacza się co najmniej imieniem i nazwiskiem pacjenta.

Dokumentacja medyczna dzieli się na:

1. dokumentację indywidualną - odnoszącą się do poszczególnych pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych zakładu opieki zdrowotnej;

2. dokumentację zbiorczą - odnoszącą się do ogółu pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych zakładu lub określonych grup tych pacjentów.

Dokumentacja medyczna jest prowadzona                     w postaci pisemnej lub elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 ze zm.).

Dokumentację podpisuje pracownik zakładu zgodnie z uprawnieniami zawodowymi i ustalonym w zakładzie zakresem czynności.

Dokumentację należy prowadzić czytelnie. Kolejne wpisy sporządza się w porządku chronologicznym, zaznaczając koniec każdego wpisu, i opatruje czytelnym podpisem osoby je sporządzającej                 z podaniem danych ją identyfikujących.

Wpis dokonany w dokumentacji nie może być                 z niej usunięty, a jeżeli został dokonany błędnie, należy go skreślić oraz opatrzyć datą skreślenia, krótkim omówieniem skreślenia i podpisem osoby dokonującej skreślenia.

Za prawidłowe prowadzenie dokumentacji odpowiada kierujący komórką organizacyjną zakładu.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin