Przekladnie_Clark.pdf

(517 KB) Pobierz
Partnerstwo oparte
na nowoczesnej technologii
Łącząc swoje zasoby, doświadczenie i fachowość, firma Dana
Spicer jest w stanie zapewnić producentom maszyn najlepsze
zespoły napędowe: przekładnie, zmienniki momentów, mosty
napędowe i hamulce, pochodzące z jednego źródła. W zespołach
tych zastosowano najnowsze rozwiązania konstrukcyjne i naj-
nowsze zdobycze technologii wytwarzania. Dzisiaj w jeszcze
większym stopniu firma Dana Spicer jest w stanie zaoferować
wytwórcom maszyn zespoły najwyższej klasy. Firma Dana
Spicer może zaoferować kompletny układ napędowy całkowicie
dostosowany do potrzeb klienta.
Począwszy od dziesięciometrowych ładowarek, żurawi
samojezdnych na podwoziu przystosowanym do jazdy terenowej,
wózków widłowych terenowych aż do małych koparek do rowów,
firma Dana Spicer jest w stanie opracować i dostarczyć układ
napędowy doskonały pod względem technicznym, który sprosta
obciążeniom występującym podczas eksploatacji w
najtrudniejszych warunkach terenowych.
Firma Dana Spicer, to partnerstwo oparte na nowoczesnej
technologii... to oferta układów napędowych nadających się
naprawdę do każdych warunków eksploatacji!
Międzynarodowe zasoby
Firma Dana Spicer ma cztery centrale rozmieszczone na trzech
kontynentach, które pozwalają nam oferować wszędzie naszą
wiedzę, doświadczenie i najnowsze osiągnięcia w konstrukcji i
produkcji niezawodnych zespołów napędowych. Nasze
międzynarodowe zasoby, od projektowania po sprzedaż i serwis,
pozwalają nam na współpracę z producentami maszyn o różno-
rodnych profilach produkcji... i spełnić ich najwyższe wymagania
jakościowe.
Naszym najcenniejszym zasobem jest technologia. Specjalnie
dobrany zespół pracowników pracuje nad innowacyjnością
rozwiązań konstrukcyjnych, buduje prototypy i przeprowadza ba-
dania nowych konstrukcji. Posługujemy się najnowocześniejszymi
środkami wspomagającymi projektowanie jak CAD-CAM,
programy analityczne oparte na metodzie elementów skończonych,
komputerowe systemy automatycznej analizy układów kół
zębatych. Dysponujemy laboratoriami wyposażonymi według
najnowszych osiągnięć techniki. Są to nasze nieocenione zasoby w
dziedzinie konstrukcji i produkcji.
149880246.007.png 149880246.008.png
PRZEKŁADNIE
Typoszereg przekładni "Powershift
Firma Dana Spicer oferuje osiem wielkości
przekładni, z których każda może być wyko-
nana według różnych opcji, w zależności od
przeznaczenia i warunków zabudowy.
Począwszy od mniejszych urządzeń o małej
mocy układu napędowego, aż do ciężkich
maszyn roboczych z napędem o bardzo dużej
mocy, firma Dana Spicer dostarcza przekła-
dnie zdolne do przenoszenia wymaganej mocy
w wersji i opcji zapewniającej wymaganą
wydajność maszyny.
MODEL HR
W serii przekładni HR, przekładnia i zmiennik
stanowią integralny zespół montowany bezpo-
średnio do silnika. W takim układzie zmniejsza
się do minimum instalacja hydrauliczna oraz
zostaje wyeliminowany wał napędowy.
Elastyczność montażu.
Większość przekładni Dana Spicer, z wyjątkiem
przekładni serii 1000, jest produkowana w
trzech wersjach: w wersji zintegrowanej,
wersji pośredniej i wersji rozdzielonej. Każda
z tych wersji może być dostarczona w trzech
odmianach: z dużym, małym lub pośrednim
rozstawie osi, co zapewnia wszechstronne
możliwości montażu.
MODEL MHR
W serii MHR, przekładnia jest zblokowana ze
zmiennikiem momentu, a moment napędowy
silnika jest przekazywany za pomocą wału
napędowego. Instalacja hydrauliczna jest
zredukowana do minimum.
MODEL R
W serii R, przekładnia i zmiennik momentów
stanowią oddzielne zespoły. Zmiennik
momentów montuje się bezpośrednio do
silnika. Taki układ zapewnia dużą swobodę w
usytuowaniu przekładni w maszynie.
149880246.009.png 149880246.010.png
PRZEKŁADNIE
Typoszereg
SERIA T12000
Od 50 do 90 KM (37 do 67 kW)
Przekładnie Dana Spicer T12000 są przeznaczone do układów
napędowych mniejszej mocy, w których jest wymagana moc i
wydajność oraz przełączanie zakresów prędkości pod obciążeniem.
Przekładnie takie nadają się zwłaszcza do ciągników z wyposażeniem
koparkowym, wózków widłowych terenowych, koparek do rowów,
małych ładowarek i małych równiarek.
SERIA T20000
Od 90 do 130 KM (67 do 97 kW)
Seria przekładni T20000 to uproszczenie i ujednolicenie układów
napędowych. Jednocześnie wielkość opcji pozwala na dopasowanie
przekładni do specyficznych wymagań danego typu maszyny. Prostota
pod względem konstrukcyjnym eliminuje zawodność mechanizmów i
zapewnia dużą żywotność i łatwość obsługi.
Cechy konstrukcyjne
* Wykonanie z 3, 4 lub 6-cioma biegami przełączalnymi pod
obciążeniem
* Rozstaw osi krótki, średni i duży
* Montaż do silnika lub poprzez wał napędowy oraz w układzie
rozdzielonym
* Obudowa zmiennika momentu o wymiarach SAE 3
* Modulacja sterowana elektronicznie
Standardowe cechy wszystkich modeli
* Modulacja
* Sterowanie elektryczne
* Pompy montowane na zewnątrz
* Integralny filtr
Opcje
* Blokowanie zmiennika momentów
* Wolny bieg zmiennika momentów
* Filtr montowany oddzielnie
* Układ zwalniania prędkości "INCHING" sterowany elektrycznie
* Elektryczne rozłączanie sprzęgieł
* Automatyczna zmiana biegów za pomocą układu APC100
* Dodatkowy napęd awaryjnej pompy układu
* kierowniczego
* z wyjściem według SAE "A" lub "C"
* Napęd do pompy pomocniczej według SAE "B" lub "C"
* Hamulec postojowy tarczowy 12 lub 13 calowy
* Przekaźnik obrotów silnika
* Elektryczny czujnik obrotomierza
* Wewnętrzne rozłączenie napędu jednej osi:
mechaniczne, pneumatyczne lub hydrauliczne
Kołnierze do mocowania wałów napędowych: DIN, Spicer lub
Mechanics
Cechy konstrukcyjne
* Wykonanie z 3, 4 lub 6-cioma biegami przełączalnymi pod
obciążeniem
* Rozstaw osi krótki, średni i duży
* Montowanie bezpośrednio do silnika lub poprzez wał napędowy
* Przekładnia zespolona ze zmiennikiem momentu
* 11-calowy zmiennik momentu
* Wałek wyjściowy przesunięty w bok lub do dołu
* Zwarta konstrukcja
Standardowe cechy wszystkich modeli
* Modulacja
* Sterowanie elektryczne
* Pompy montowane na zewnątrz przekładni
* Integralny filtr
Opcje
* Wolny bieg zmiennika momentów
* Filtr montowany oddzielnie
* Układ zwalniania prędkości "INCHING"
* Elektryczne rozłączanie sprzęgieł
* Automatyczna zmiana biegów
* Dodatkowy napęd awaryjnej pompy układu
* kierowniczego
* Elektryczny czujnik prędkościomierza
* Napęd pompy pomocniczej
* Hamulec postojowy tarczowy.
149880246.001.png 149880246.002.png
PRZEKŁADNIE
Typoszereg
SERIA 18000
Od 90 do 130 KM (67 do 97 kW)
Seria przekładni 18000 nadaje się najbardziej do takich maszyn, jak
wózki widłowe terenowe, ładowarki i małe zgarniarki oraz różnego
rodzaju maszyny górnicze, budowlane i do robót ziemnych.
SERIA 24000
Od 120 do 160 KM (69 do 119 kW)
Seria przekładni 24000 jest przeznaczona do maszyn ciężkich, dużych
wózków podnośnikowych w tym wózków terenowych, samojezdnych
żurawi dostosowanych do jazdy terenowej oraz innych maszyn
zwłaszcza górniczych, budowlanych i do robót ziemnych.
Cechy konstrukcyjne
* Wykonanie z 3, 4 lub 6-cioma biegami przełączalnymi
pod obciążeniem
* Rozstaw osi krótki, średni i duży
* Zazębienie skośne
* Napęd pomp pomocniczych przez silnik
Opcje
* Zawór zmiany biegów i kierunku jazdy sterowany elektrycznie lub
mechanicznie
* Zwalnianie sprzęgła pneumatyczne lub hydrauliczne
* Zawór zwalniania "INCHING VALVE" sterowany ręcznie lub
hydraulicznie
* Zawór sterujący montowany w położeniu poziomym lub pionowym
* Modulacja
* Filtr oleju integralny lub montowany oddzielnie
* Pojedynczy lub podwójny napęd pomocniczej pompy hydraulicznej
* Rozłączalny napęd pompy pomocniczej
* Wolny bieg zmiennika momentów
* Blokowanie zmiennika momentów
* Hamulec postojowy bębnowy lub tarczowy montowany na wałku
wyjściowym
* Napęd prędkościomierza
* Automatyczna zmiana biegów za pomocą układu APC100
* Jednokierunkowe wyjście napędowe napędzane turbiną zmiennika
momentu
* Oddzielnie montowany zawór sterujący
* Dodatkowy napęd awaryjnej pompy układu kierowniczego
* Rozłączenie napędu jednej z osi
* Odłączanie napędu osi do holowania pojazdu
* Przystosowanie do napędu hydrostatycznego (tylko model R)
* Montaż w położeniu pochylonym 75° w prawo lub w lewo (tylko w
przypadku pośredniego rozstawu osi)
* Automatyczna blokada
Cechy konstrukcyjne
* Wykonanie z 3, 4 lub 6-cioma biegami
przełączalnymi pod obciążeniem
* Rozstaw osi krótki, średni i duży
* Zazębienie skośne
Opcje
* Zawór zmiany biegów i kierunku jazdy sterowany elektrycznie lub
mechanicznie
* Zwalnianie sprzęgła pneumatyczne lub hydrauliczne
* Zawór zwalniania "INCHING VALVE" sterowany ręcznie lub
hydraulicznie
* Zawór sterujący montowany w położeniu poziomym lub pionowym
* Modulacja
* Filtr oleju integralny lub montowany oddzielnie
* Pojedynczy lub podwójny napęd pomocniczej pompy hydraulicznej
* Rozłączalny napęd pompy pomocniczej
* Wolny bieg zmiennika momentów
* Blokowanie zmiennika momentów
* Hamulec postojowy bębnowy lub tarczowy montowany na wałku
wyjściowym
* Napęd prędkościomierza
* Automatyczna zmiana biegów za pomocą układu APC100
* Jednokierunkowe wyjście napędowe napędzane turbiną zmiennika
momentu
* Oddzielnie montowany zawór sterujący
* Dodatkowy napęd awaryjnej pompy układu kierowniczego
* Rozłączenie napędu jednej z osi
* Odłączanie napędu osi do holowania pojazdu
* Przystosowanie do napędu hydrostatycznego (tylko model R)
* Montaż w położeniu pochylonym 75° w prawo lub w lewo (tylko w
przypadku pośredniego rozstawu osi)
* Automatyczna blokada
149880246.003.png 149880246.004.png
PRZEKŁADNIE
Typoszereg
SERIA 28000/32000
Od 150 do 225 KM (112 do 168 kW)
Seria przekładni 28000/32000 znajduje zastosowania w maszynach
budowlanych, w górnictwie podziemnym, ciężkich maszynach do
mechanizacji transportu, w leśnictwie itp.
Cechy konstrukcyjne
* Seria 28000: wykonanie z 2, 3 lub 4-ma biegami przełączalnymi
pod obciążeniem oraz z 6 i 8-ma
* biegami Seria 32000: wykonanie z 3, 4 lub 6-oma biegami
* przełączalnymi pod obciążeniem
* Rozstaw osi średni i duży
* Zmiennik momentu li", 12" i 13" Napęd pomp pomocniczych
przez silnik
Opcje
* Napęd pomp pomocniczych
* Napęd pomp przesunięty
* Modulacja
* Filtr oleju zintegrowany lub montowany oddzielnie
* Zawór sterujący obrócony o 90°
* Zawór sterujący oddzielny
* Zawór zmiany biegów i kierunku jazdy sterowany elektrycznie lub
mechanicznie
* Zwalnianie sprzęgła ręczne, pneumatyczne lub hydrauliczne
* Zawór zwalniania "INCHING" sterowany ręcznie lub hydraulicznie
* Automatyczna zmiana biegów za pomocą układu APC100
* Blokowanie zmiennika momentu sterowane ręcznie lub
automatycznie
* Napęd prędkościomierza
* Napęd obrotomierza
* Koła zębate o zębach skośnych
* Pośrednie wyjście napędu
* Dwukierunkowe wyjście napędu
* Napęd pompy awaryjnego układu kierowniczego
* Odłączalny napęd osi przedniej lub tylnej
* Hydrauliczny hamulec, tylko dla wykonania z dużym rozstawem
osi
* Hamulec postojowy
* Jednodźwigniowe mechaniczne sterowanie
* Zawór zwalniania prędkości jazdy przy niezmienionych obrotach
silnika "INCHING"
* Montaż w położeniu przechylonym
* Mechanizm różnicowy między napędem na dwie osie
SERIA 34000
Od 200 do 300 KM (149 do 224 kW)
Seria przekładni 34000 jest przeznaczona do układów napędowych
ciężkich maszyn budowlanych, w tym żurawi samojezdnych
przystosowanych do pracy w trudnych warunkach terenowych, maszyn
górniczych, i innych przemysłowych maszyn samojezdnych.
Cechy konstrukcyjne
* Wykonanie z 3, 4 lub 6-cioma biegami przełączalnymi pod
obciążeniem
* 12 zakresów prędkości
* Wykonanie z małym i dużym rozstawem osi
* Wersja zblokowana do mocowania na silniku, z wałem napędowym
pomiędzy silnikiem i zespołem zmiennik--przekładnia oraz wersja z
oddzielnym zmiennikiem
* Przełożenie kinematyczne 1.8-3,1
Opcje
* Blokowanie zmiennika momentów ręczne lub automatyczne
* Sterowanie mechaniczne lub elektryczne
* Rozłączalny napęd pomp
* Rozłączalny napęd osi przedniej lub tylnej
* Hamulec postojowy mechaniczny
* Napęd awaryjnej pompy układu kierowniczego
* Napęd prędkościomierza
* Automatyczne przełączanie biegów za pomocą układu APC100
* Hydrauliczny zwalniacz
* Modulacja
* Zawór zwalniania "INCHING" sterowany mechanicznie lub
hydraulicznie
* Mechanizm różnicowy pomiędzy napędem na dwie osie
149880246.005.png 149880246.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin