ebook David Morris - Tworzenie stron WWW we Flashu 8. Projekty - (twwf8p) helion onepress free ebook darmowy ebook.pdf

(971 KB) Pobierz
Tworzenie stron WWW we Flashu 8. Projekty
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Tworzenie stron WWW
SPIS TREœCI
we Flashu 8. Projekty
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: David Morris
T³umaczenie: Aleksander Lam¿a
ISBN: 83-246-0367-0
Tytu³ orygina³ u: Creating a Web Site
Format: B5, stron: 160
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Macromedia Flash to obecnie jedna z najpopularniejszych aplikacji do tworzenia
interaktywnych witryn WWW i prezentacji multimedialnych. Jej mo¿liwoœci pozwalaj¹
na o¿ywienie serwisów WWW przy u¿yciu wektorowych animacji i efektownych
mechanizmów nawigacyjnych. Jednak Flash to nie tylko narzêdzie animacyjne.
Umo¿liwia on tak¿e obróbkê cyfrowego wideo oraz dŸwiêku, a wbudowany jêzyk
programowania ActionScript pozwala na niemal dowolne manipulacje obiektami
sk³adaj¹cymi siê na prezentacjê.
Ksi¹¿ka „Tworzenie stron WWW we Flashu 8. Projekty” to ilustrowany przewodnik
opisuj¹cy podstawowe mo¿liwoœci programu Macromedia Flash 8. Zawiera sekwencjê
czynnoœci prowadz¹cych do utworzenia interaktywnej witryny WWW za pomoc¹
Flasha. Nie znajdziesz tu jednak rozbudowanych opisów narzêdzi i ich parametrów.
Sposób realizacji ka¿dego zadania przedstawiony jest w postaci zrzutów ekranu
i zwiêz³ych opisów. Taka prezentacja materia³u pozwoli Ci szybko zrealizowaæ swój
pierwszy projekt we Flashu.
Interfejs u¿ytkownika
Zdefiniowanie parametrów projektu
Tworzenie uk³adu graficznego za pomoc¹ narzêdzi rysunkowych
Definiowanie i stosowanie symboli
Umieszczanie w prezentacji elementów tekstowych
Korzystanie z listwy czasowej
Tworzenie animacji i mechanizmów nawigacyjnych
£adowanie danych z zewnêtrznych plików
Publikacja witryny na serwerze
Przeczytawszy tê ksi¹¿kê, przekonasz siê,
jak ogromne mo¿liwoœci oferuje Ci Macromedia Flash
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
158905543.051.png 158905543.052.png 158905543.053.png 158905543.054.png
spis treści
wprowadzenie
7
witryna, którą stworzymy
8
poznaj flasha
13
układ książki
10
następny krok
19
witryna internetowa
towarzysząca książce
informacje dodatkowe
20
12
1. przygotowanie plików tworzących witrynę
21
definiowanie struktury katalogów
22
zapisywanie pliku
25
tworzenie głównego pliku witryny
23
zapisywanie zestawu kolorów
26
ustawianie właściwości dokumentu
24
informacje dodatkowe
28
2. projektowanie układu graficznego
29
ustawianie linii pomocniczych 30
rysowanie tła 31
tworzenie gradientu liniowego 33
edytowanie gradientu liniowego 35
tworzenie gradientów radialnych 36
grafika wielokrotnego użytku 39
edytowanie symbolu 41
importowanie rysunków wektorowych 42
porządkowanie symboli
43
przekształcanie obiektów
44
porządkowanie projektu
przy użyciu warstw
45
przemieszczanie pomiędzy warstwami
46
importowanie bitmap
47
dodawanie warstwy maskującej
48
informacje dodatkowe
49
3. dodawanie i stylizowanie tekstu
51
wstawianie pojedynczego
wiersza tekstu
zmiana atrybutów pola tekstowego
55
52
wstawianie łącza typu e-mail
56
tekst o ustalonej szerokości
54
tworzenie tekstu ozdobnego
57
4. wykorzystanie listwy czasowej do organizacji witryny
59
tworzenie strony głównej
60
dodawanie etykiet do klatek
66
dodawanie klatek
62
sterowanie listwą czasową
67
wstawianie klatek kluczowych
64
informacje dodatkowe
69
158905543.001.png 158905543.002.png 158905543.003.png 158905543.004.png 158905543.005.png 158905543.006.png 158905543.007.png 158905543.008.png 158905543.009.png 158905543.010.png 158905543.011.png 158905543.012.png
spis treści
5. tworzenie animacji
71
tworzenie automatycznej animacji
72
wstrzymywanie odtwarzania animacji
88
odtwarzanie animacji we flashu
74
wyświetlanie podglądu filmu
90
złożone animacje
75
sterowanie odtwarzaniem
klipów filmowych
kopiowanie i wklejanie klatek
78
91
dodawanie efektów listwy czasowej
79
dodawanie efektu przejścia
93
przesuwanie animacji
87
informacje dodatkowe
97
6. tworzenie mechanizmów nawigacji
99
tworzenie przycisków
100
układanie przycisków
113
podgląd działania przycisku
106
tworzenie działów witryny
114
animowanie stanu przycisku
107
dołączanie skryptów
116
dołączanie dźwięku do przycisku
110
zmiana działania przycisku
118
powielanie przycisków
111
informacje dodatkowe
120
7. wypełnianie działów witryny zawartością
121
tworzenie osobnych filmów
122
łącza do zewnętrznych stron www
133
tworzenie przewijanego tekstu
123
sterowanie pokazem slajdów
135
ładowanie zewnętrznych filmów
127
tworzenie paska postępu ładowania
137
ładowanie zewnętrznego tekstu
130
informacje dodatkowe
140
8. publikowanie witryny
141
ustawienia pliku swf
142
ustawienia html
150
optymalizowanie rozmiaru plików
144
przygotowanie plików
do przesłania na serwer
tworzenie filmu ładującego
147
153
skorowidz
155
spis treści
158905543.013.png 158905543.014.png 158905543.015.png 158905543.016.png 158905543.017.png 158905543.018.png 158905543.019.png 158905543.020.png 158905543.021.png 158905543.022.png 158905543.023.png 158905543.024.png
2
projektowanie
układu graficznego
Naszym pierwszym zadaniem w procesie tworzenia witryny będzie wykonanie pro­
jektu układu graficznego, w którym będziemy prezentować jej zawartość. O układzie
graficznym można myśleć jak o aranżacji scenografii w filmie — musimy zatem usta­
wić tło, zdefiniować różne obszary i uatrakcyjnić wygląd. Przy okazji nauczymy się
używać wielu podstawowych funkcji Flasha. Poniżej wyszczególniono kilka czynno­
ści, które omówimy.
Importowanie i prze­
kształcanie obrazów
wektorowych;
Zapisywanie obiektów wielokrotnego użytku, nazywa­
nych symbolami , w celu ułatwienia modyfikacji sceny
oraz uzyskania pliku filmu o mniejszym rozmiarze.
Używanie narzędzi rysujących
do tworzenia prostokątów i linii.
Tworzenie i modyfikowanie spe­
cjalnych wypełnień, takich jak
liniowe i radialne gradienty.
Tworzenie warstw w celu uporząd­
kowania zawartości projektu.
Importowanie bitmap i ich masko­
wanie.
29
158905543.025.png 158905543.026.png 158905543.027.png 158905543.028.png 158905543.029.png 158905543.030.png 158905543.031.png 158905543.032.png 158905543.033.png 158905543.034.png 158905543.035.png 158905543.036.png
ustawianie linii pomocniczych
Dzięki liniom pomocniczym możemy w prosty sposób definiować obszary na scenie,
a także ułatwić sobie układanie obiektów. Zanim zaczniemy rysować tło, dodamy
kilka linii pomocniczych.
1 Aby wyświetlić panel Info (informacje), z menu Window (okno) wybierz
pozycję Info .
2 Aby włączyć wyświetlanie linijek
wzdłuż lewej i górnej krawędzi sceny,
z menu View (widok) wybierz pozycję
Rulers (linijki).
3 Wciśnij przycisk myszy i przeciągnij
linię pomocniczą z poziomej (górnej)
linijki. Obserwuj panel Info — gdy
współrzędna Y wskaźnika myszy bę­
dzie wynosiła 60, puść przycisk myszy.
Przeciągnij na scenę jeszcze dwie linie
pomocnicze i ustaw je na pozycjach 80
i 520.
4 Upewnij się, że opcja Snap to Guides
(przyciąganie do linii pomocniczych)
jest włączona. Z menu View (widok) wy­
bierz pozycję Snapping (przyciąganie).
W podmenu sprawdź, czy opcja Snap to
Guides jest zaznaczona. Jeśli nie, kliknij
Snap to Guides , aby ją włączyć.
30
projektowanie układu graficznego
158905543.037.png 158905543.038.png 158905543.039.png 158905543.040.png 158905543.041.png 158905543.042.png 158905543.043.png 158905543.044.png 158905543.045.png 158905543.046.png 158905543.047.png 158905543.048.png 158905543.049.png 158905543.050.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin