automat_bramowy_faac_typ_seven.pdf
(
1211 KB
)
Pobierz
seven-sprint.qxd
SEVEN
SPIS TREŚCI
1. OPIS I CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA
2. INSTALACJA
3. DZIAŁANIE
4. DZIAŁANIE MANUALNE
5. SZCZEGÓLNE ZASTOSOWANIA
6. KONSERWACJA
7. NAPRAWA
1
SEVEN
Napęd SEVEN stosowany jest do bram przesuwnych do użyt-
ku przydomowego. Jest to napęd elektromechaniczny, który
w odpowiednim momencie, poprzez sprzęglone koło zębate,
transmituje ruch przesuwu do zębatki zainstalowanej na bra-
mie. Do napędu nie trzeba stosować dodatkowych zamków,
gdyż posiada on specjalną mechaniczną blokadę bezpieczeń-
stwa. Wygodny system odblokowania sprawia, że w przypad-
ku awarii i nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia moż-
liwa jest ręczna obsługa bramy. Napęd SEVEN nie posiada
sprzęgła mechanicznego, tak więc wymaga zastosowania
urządzenia sterującego ze sprzęgłem elektronicznym.
Napędy SEVEN są już wyposażone w sterującą aparaturę
elektroniczną.
Rys. 2
2. INSTALACJA
Rys. 1
2.1. Kontrola wstępna
W celu prawidłowego działania napędu brama musi speł-
niać poniższe warunki:
• Max. ciężar bramy nie może przekroczyć 350 Kg
• Struktura przesuwu powinna być masywna
• Powierzchnia przesuwu powinna być gładka
• Ruch przesuwu powinien być regularny i jednolity
• Przesuw powinien być dobrze osadzony w bramkach słup-
kowych
• W celu zapewnienia jednolitości ruchu przesuwu zalecane
jest zastosowanie zaokrąglonej, naziemnej prowadnicy
• Obecność tylko dwóch kół przesuwu
• W celu uniknięcia wyjścia bramy z oprawy zalecana jest in-
stalacja blokad mechanicznych, które należy zespawać
u podłoża lub na naziemnej prowadnicy w odległości ok.
40 mm poza pozycją wyłączników krańcowych
• Brak zamków mechanicznych.
Zaleca się przeprowadzenie ewentualnych poprawek fa-
brycznych przed zainstalowaniem napędu.
Stan bramy bezpośrednio wpływa na jakość funkcjonowania
i bezpieczeństwa napędu.
1 – obudowa
2 – obudowa centrali sterującej
3 – skrzyna centrali sterującej
4 – płyta elektroniczna centrali sterującej
5 – otwór na kable podłączeniowe
6 – mechanizm odblokowujący na klucz
7 – korpus
8 – otwory mocowania do podstawy
9 – magnetyczny wyłącznik krańcowy
10 – koło zębate
11 – silnik elektryczny
12 – uziemienie
Charakterystyka techniczna napędu
Model
SEVEN
Zasilanie
230V~50 Hz
Moc
350 W
Pobór prądu
1.5 A
2.2. INSTALACJA
1) zamontować płytę montażową (rys. 3)
2) przygotować wykop dla płyty montażowej (rys. 4). W ce-
lu właściwego zazębienia koła zębatego z zębatką, płyta
musi być umieszczona tak jak na rys. 5 (prawe zamknię-
cie) lub jak na rys. 6 (lewe zamknięcie).
Ilość obrotów silnika elektrycznego /min
1400
Kondensator
10
µ
F/400V
Koło zębate
Z16
Zębatka
Moduł 4
Max. siła pary elementów współdziałających
18Nm
Max. siła ciągu
45 daN
Zabezpieczenie termiczne uzwojenia
140°C
Nota bene: zaleca się montaż płyty na podstawie cemen-
towej w odległości ok. 50 mm od podłoża (rys. 7).
Częstotliwość użytkowania
30%
Temperatura otoczenia
-20°C+55°C
3) zebrać wszystkie przewody potrzebne do przeprowadzenia
kabli podłączeniowych między napędem, akcesoriami i zasi-
laniem elektrycznym. Przewody te muszą być przeprowa-
dzone ok. 3 cm od otworu w płycie montażowej (rys. 4).
4) zamontować płytę montażową upewniając się czy dobrze
przylega do powierzchni
Ciężar napędu
10Kg
Stopień bezpieczeństwa
IP44
Max. ciężar bramy
350Kg
Szybkość ruchu bramy
12 m./min
Max. długość bramy
15m.
2
Rys. 3
5) odczekać do momentu utwierdzenia się cementu
6) przygotować kable elektryczne w celu podłączenia ich do
zasilania elektronicznego i do akcesoriów. (par. 2)
W celu ułatwienia podłączenia, na urządzeniu przeprowa-
dzić kable elektryczne w odległości ok. 20cm od otworu na
płycie montażowej.
7) umiejscowić napęd na płycie montażowej używając śru-
bek i podkładek (rys. 8). Umiejscowienie napędu (rys. 7)
Podczas jego instalacji przeprowadzić kable elektryczne
poprzez odpowiedni otwór znajdujący się na podstawie
korpusu napędu (rys. 1-5)
8) przeprowadzić podłączeniowe kable elektryczne poprzez
odpowiedni otwór znajdujący się na podstawie podpory
urządzenia. (rys. 1-3)
9) przeprowadzić podłączenia elektryczne do aparatury ste-
rowania
Ważne: podłączyć kabel (uziemiający?) tak jak na rys. 1-12
W przypadku zamknięcia z lewej strony trzeba zmienić
podłączenia przewodów podłączonych.
Nota bene: wymiary z rys. są podane w mm.
Rys. 4
Rys. 7
Rys. 5
Rys. 8
2.3. MONTAŻ ZĘBATKI
1) przygotować zębatkę (ostawa na życzenie) ze śrubkami TE
8x25 i przekładkami do spawania, tak jak na rys. 9. Chcąc
uniknąć spawania na bramie można użyć cynkowych prze-
kładek ze śrubami TE 8x50
2) odblokować napęd (patrz par. 6)
3) ustawić ręcznie przesuw w pozycji otwarcia.
Rys. 6
3
4) umiejscowić na kole zębatym pierwszy element zębatki
w korespondencji z pierwszą przekładką (rys 10)
5) zamocować część zębatki na przesuwie z zaciskiem (rys. 10)
11) w celu właściwej instalacji obniżyć napęd o 1,5 mm
(rys. 12) Pod koniec instalacji odpowiednio dokręcić nakręt-
ki do napędu.
Uwaga: W przypadku nowo zainstalowanych bram spraw-
dzić działanie po kilku miesiącach (rys. 13).
12) sprawdzić ręcznie czy brama się swobodnie otwiera i czy
ruch przesuwu jest regularny i jednolity.
Rys. 9
Rys. 12
Rys. 10
6) ustawić ręcznie przesuw do pozycji zamknięcia, aż do trze-
ciej przekładki zębatki i zespawać
7) zespawać trzy przekładki na bramie. W celu prawidłowego
umiejscowienia pozostałych elementów zębatki należy po-
stąpić następująco:
8) zbliżyć jeden element zębatki z ostatnim zainstalowanym,
używając ok. 150mm odcinka zębatki, aby zazębić te dwa
elementy (rys. 11)
9) ustawić ręcznie przesuw do pozycji zamknięcia aż do kore-
spondencji koła zębatego z trzecią przekładką elementu in-
stalowanego. (rys. 11)
Nota bene: Upewnić się czy wszystkie elementy zębatki
pracują na jej centralnym odcinku. W przeciwnym wypad-
ku dostosować pozycję napędu.
10) zespawać trzy przekładki elementu. (rys. 10)
Uwaga:
a) nie wolno spawać części zębatki
b) nie stosować smaru ani innych miedzy kołem zębatym
i zębatką.
Rys. 13
2.4. POZYCJA MAGNESÓW WYŁĄCZNIKÓW KRAŃCOWYCH
Napęd SEVEN jest wyposażony w magnetyczne wyłączniki
krańcowe, które kontrolują ruch bramy. Specjalnie spolaryzo-
wane magnesy umiejscowione są w przedniej części zębatki
i działają tylko w kontakcie z czujnikiem. (patrz rys. 14)
W celu właściwego umiejscowienia dwóch magnesów wy-
łączników krańcowych należy postąpić następująco:
1) zebrać dwa magnesy jak na rys. 14
Rys. 5
Rys. 11
Rys. 14
4
Plik z chomika:
kstanek
Inne pliki z tego folderu:
supramatic_naped_bramy_garazowej.pdf
(4106 KB)
silownik_automatyki_bramowej_somfy_sgs_typ_200_500_600.pdf
(3374 KB)
super lux.pdf
(76 KB)
stagnoli_icarus_naped_bramy_garazowej.pdf
(1155 KB)
silownik_automatyki_bramowej_faac_422_oraz_422ped.pdf
(1745 KB)
Inne foldery tego chomika:
-=[DISCO POLO]=- HASLO discopolo
Citroen Peugeot
Filmy
Fotki
Muzyczka
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin