12.09.2011 notatka.docx

(16 KB) Pobierz

NOTATKA POHOSPITACYJNA

 

1.       DATA: 12.09.2011r.

2.       GRUPA: 4-5latki

3.       PROWADZĄCY:

4.       OSOBA HOSPITUJĄCA:

 

Temat kompleksowy: „Ja i moi koledzy”

Temat dnia: „Jak nasz mama odczarowała wielkoluda – opowiadanie J. Papuzińskiej”

 

CELE:

- ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego (opowiadania),

- określanie i rozumienie głównej myśli utworu literackiego,

- doskonalenie umiejętności uczestniczenia w dialogu,

- podawanie propozycji zachowań adekwatnych do danej sytuacji,

- kształtowanie pozytywnego zachowania wobec kolegów (tworzenie kodeksu Dobry kolega).

 

 

FORMY ORGANIZACYJNE:  

 

-              zbiorowa, jednolita,

-              indywidualna.

 

 

 

METODY: 

 

-              słowna - rozmowa,

-              czynna - zabawowo-naśladowcza.

 

 

 

POMOCE I ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

 

-              piosenka „Krasnoludek”,

-             opowiadanie „Jak nasza mama odczarowała wielkoluda”,

-             Ćwiczenia matematyczne.

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

 

Lp.

Czynności nauczyciela

Czynności dziecka

Uwagi

1.       

Powitanie piosenką „Krasnoludek”.

Dzieci śpiewają piosenkę pt. „Krasnoludek”

Dzieci bardzo chętnie śpiewają piosenkę.

2.       

Nauczyciel czyta dzieciom opowiadanie pt. „Jak nasza mama odczarowała wielkoluda”.

Dzieci słuchają opowiadania czytanego przez nauczyciela.

Dzieci w skupieniu słuchają opowiadania.

3.       

Nauczyciel zadaje pytania w celu wyjaśnienia, co znaczy być wielkoludem, np.: Kim był wielkolud? Dlaczego chłopiec stawał się coraz większy? Czy wielkolud miał się z kim bawić? Dlaczego wielkolud wolał być zwyczajnym chłopcem?

Dzieci udzielają odpowiedzi na pytania. Dzieci odtwarzają treść opowiadania według kolejności zdarzeń.

Dzieci nie mają problemów z udzielaniem odpowiedzi na pytania.

4.       

Układanie kodeksu Dobry kolega.

Dzieci i nauczyciel układają kodeks Dobry kolega. Omawiają pozytywne zachowania w różnych sytuacjach analizując schematyczne obrazki.

Dzieci nie mają trudności z ustaleniem kodeksu. Bezbłędnie analizują obrazki i omawiają różne zachowania.

5.       

Ćwiczenia matematyczne – pojęcia matematyczne.

Dzieci segregują zabawki na duże i małe. Dzieci kształtują pojęcia: więcej, mniej, tyle samo, więcej o ile, mniej o ile.

Dzieci bez problemu przyswajają nowe pojęcia matematyczne.

6.       

Zabawa ruchowa „Witam Cię”.

Dzieci biegają po całej sali. Na sygnał nauczyciela witają się z kolegami różnymi częściami ciała.

Dzieci chętnie uczestniczą w zabawie.

7.       

Nauczyciel rozdaje dzieciom „Ćwiczenia matematyczne”.

Dzieci wykonują ćwiczenia matematyczne „W przedszkolu” s. 2.

Dzieci nie mają większych problemów z wykonaniem ćwiczeń.

8.       

Zakończenie. Nauczyciel dziękuje dzieciom za wspólną zabawę.

Dzieci odkładają ćwiczenia na wyznaczone miejsce i porządkują stoliki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAPIS DO DZIENNIKA:

 

I.                   Opowiadanie I. Papuzińskiej „Jak nasza mama odczarowała wielkoluda”.

Cele: ćwiczenie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego, określanie i rozumienie głównej myśli utworu literackiego.

II.                 Kodeks „Dobry kolega”. Układanie przez dzieci kodeksu.

Cele: kształtowanie pozytywnego zachowania wobec kolegów.

III.              Ćwiczenia matematyczne „Więcej, mniej”.

Cele: kształtowanie pojęć: więcej, mniej, tyle samo, więcej o ile, mniej o ile.

 

 

 

Wnioski: Uczniowie z zaangażowaniem słuchali opowiadania. Odpowiadanie na pytania nauczyciela nie sprawiało im trudności. Bez problemu przyswoili nowe pojęcia matematyczne. Ćwiczenia matematyczne zostały w większości wykonane poprawnie i szybko. Bardzo staranne przygotowanie zajęć. Nauczyciel miał przygotowany i sprawdzony sprzęt. Sposób prowadzenia zajęć wyzwalał w uczniach postawę badawczą. Samodzielne wykonywanie ćwiczeń przez dzieci, pozwalają na trwalsze przyswojenie nowych wiadomości.

 

 

 

 

..............................                                                                                                               ..............................

     (podpis praktykanta)                                                                                                                                                                                                  (podpis opiekuna)

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin