WRZESIEŃ - plan.doc

(3015 KB) Pobierz

WRZESIEŃ

Wspominamy wakacje- piękna nasza Polska cała

Dziecko:

  • Poznaje Polskę, jej symbole narodowe i hymn, zna nazwę swojego

      miasta i stolicy Polski

  • Zna zasady zgodnego współżycia w grupie

Jestem bezpieczny na drodze, bo znam zasady ruchu drogowego

Dziecko:

  • Wie do czego służy sygnalizator świetlny
  • Zna zasady bezpiecznego poruszania się po ulicach.

Nadchodzi jesień owoce i warzywa nam niesie

  • Rozpoznaje po smaku wybrane owoce i warzywa
  • Zna wartości odżywcze warzyw i owoców.

 

Temat kompleksowy :                        Wspominamy wakacje – piękna nasza Polska cała

 

Temat dnia

Aktywność

Smacznie, zdrowo, kolorowo- aktywność kulinarna

społeczna, przyrodnicza, techniczna i zdrowotna

językowa i literacka

matematyczna

słuchowa, muzyczna

plastyczna

gry i zabawy ruchowe

W naszej sali – witamy się z kolegami po wakacjach

- Przydzielanie indywidualnych znaczków.

Zapamiętywanie wyglądu własnego znaczka. Doskonalenie spostrzegawczości.

- Zapoznanie się z rodzajem kącików tematycznych w sali. Ustalanie stałych miejsc dla zabawek i zasad dotyczących korzystania z nich.

Wysłuchanie wiersza Czesława Janczarskiego „Piękne zwyczaje” Zawarcie kontraktu grupowego dotyczącego zasad zachowania.Uczenie się kulturalnego zwracania się do siebie

 

„W sali” – opowiadanie na temat obrazka. Opowiadanie, co robią dzieci. Nazywanie przedmiotów
i określanie, gdzie się one znajdują za pomocą przyimków: na, pod, obok, w środku...

 

Zapoznanie się z różnymi kącikami tematycznymi w sali. Klasyfikowanie zabawek według rodzaju. Ustalenie zasad korzystania ze wspólnych miejsc do zabawy, atrakcyjnych zabawek, gier, układanek.

Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest w naszej sali…?”. Posługiwanie się określeniami:

na, pod, nad, za, obok,

wysoko, nisko,

między, przy,

w środku, poza.

Ćwiczenie słuchu fonematycznego.

Wypowiadanie sylabami wyrazów: klocki, tablica, samochody, dywan, lalka,

układanka, mapa

 

Zapoznanie się z wyprawką. Omówienie sposobu korzystania z niej. Wypchnięcie z tekturki słonika i złożenie go wzdłuż przerywanych linii.

„Moja ulubiona zabawa” – rysowanie flamastrami. Uczenie się rozplanowania pracy na całej powierzchni kartonu
i umiejętnego posługiwania się flamastrami.

Zabawa orientacyjno – porządkowa

Znajdź  parę

 

Zabawa bieżna

„ Biegnij – stój”

 

Zabawa z elem. czworakowania

„ Kotki”

 

 

Ćwiczenia poranne 1/IX

 

 

 

Wt.

 

 

 

 

 

 

 

Podstawa programowa

Ad 1, p. 1,2

Ad 13, p. 4

Ad 4, p. 2    

Ad 13, p. 4

Ad 14, p. 6

Ad 9, p. 2

Ad 5, p. 4

 

 

 

Polska – nasza ojczyzna

Poznanie mapy fizycznej Polski. Odszukanie na mapie stolicy Polski – Warszawy oraz własnej miejscowości. Wodzenie wskaźnikiem wzdłuż Wisły – zwrócenie uwagi na różnorodność krajobrazu naszego kraju (można wykorzystać pocztówki).

„Symbole narodowe” – poznanie symboli narodowych. Oglądanie flagi i godła Polski. Wyjaśnienie, czym one są dla naszego kraju (symbolem, znakiem, który wyróżnia nasz kraj spośród innych).

Globalne czytanie wyrazów: Polska, godło, flaga. Kształtowanie tożsamości narodowej, budzenie przywiązania do swojego kraju.

 

Nauka wiersza Czesława Janczarskiego „Piękna jest nasza ziemia”. Utrwalanie wiedzy o tym, że mieszkamy w Polsce, jesteśmy Polakami, mówimy po polsku.

Wzbogacenie słownika dzieci o nowe słowa i wyrażenia: ojczyzna, przejrzysty błękit, kochać wiernie.

Ćwiczenia utrwalające słowa wiersza:

- powtarzanie zapamiętanych słów i zwrotów,

- powtarzanie słów wiersza razem z nauczycielką,

- dopowiadanie rymujących się słów,

- mówienie szeptem, cicho, głośno,

- powtarzanie słów wiersza z wyklaskiwaniem sylab.

 

„Układamy obrazki” – zabawa dydaktyczna. Segregowanie wybranych symboli graficznych według zaproponowanego kryterium – kształtu, wielkości, koloru.

 

 

 

 

Wykonanie zadania – karty pięciolatka. Omawianie wyglądu polskiej flagi. Można wykorzystać wiersz Czesława Janczarskiego „Barwy ojczyste”.

Nalepianie drugiej i czwartej flagi według zmniejszającej się wielkości. Kolorowanie flagi trzeciej i piątej.

Kolorowanie na właściwy kolor odpowiedniej liczby serduszek (liczymy z pokolorowanymi).

„Flaga Polski” – wykonanie flagi....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin