Matura_Test_2.doc

(598 KB) Pobierz
Test 5

SUCCESS PRE-INTERMEDIATE MATURA TESTS      SET 2

Część ustna

Zadanie 1.
ROZMOWY STEROWANE

 

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A.              Uzyskiwanie, udzielanie informacji

Przebywasz w Manchester w Anglii. Znalazłaś/łeś pracę w małej restauracji
w centrum miasta. W rozmowie z jej właścicielem dowiedz się o:

              zakres Twoich obowiązków,

              godziny pracy,

              wysokość wynagrodzenia.

Rozmowę rozpoczyna zdający.

B.              Relacjonowanie wydarzeń

W czasie pobytu na międzynarodowym kursie językowym w Cambridge rozmawiacie na temat ciekawych imprez kulturalnych, w których ostatnio braliście udział. Opowiadasz o takim wydarzeniu, mówiąc:

              co to było za wydarzenie,

              jaki miało przebieg,

              dlaczego było ono takie interesujące.

Rozmowę rozpoczyna egzaminujący.

C.              Negocjowanie

W czasie pobytu w Chicago kupiłaś/łeś odtwarzacz MP3, który się natychmiast zepsuł. Przeprowadź rozmowę ze sprzedawcą w sklepie. 

              Określ powód, dla jakiego odtwarzacz jest Twoim zdaniem zepsuty.

              Zaproponuj formę rekompensaty.

              Wysłuchaj opinii sprzedawcy i spróbuj go przekonać do swoich racji.

Rozmowę rozpoczyna egzaminujący.

Zadanie 2.

ROZMOWA
NA PODSTAWIE ILUSTRACJI

 

 

Opisz zdjęcie i odpowiedz na pytania.
(pytania podano na stronie 96)

 


Część pisemna

ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1

CD Track 12

Usłyszysz dwukrotnie pięć krótkich wypowiedzi na temat różnych stylów kierowania instytucją. Przyporządkuj każdej z nich opinię (A-G). Dwie opinie nie pasują do żadnej wypowiedzi. Wpisz odpowiednie litery w kratki (1.1.-1.5.).

A              My boss knows how to make us all do something without any pressure.

B              My boss changes according to the situation, which is not always pleasant.

C              After telling us what to do, my boss makes sure we understand and leaves the office.

D              There’s quite a lot to admire in my boss but I don’t feel comfortable in my job.

E              There are two different sides to my boss, and I find both of them very positive.

F              When there’s something to do, my boss works as hard as anybody else in the office.

G              Although my boss always knows what to do, our own ideas can also be accepted.

1.1. (Alice)

1.2. (Zach)

1.3. (Nigella)

1.4. (Jonathan)

1.5. (Judy)

...............................

...............................

...............................

...............................

...............................

 

 

 


Zadanie 2              

CD Track 13

Zapoznaj się ze zdaniami (2.1.-2.6.). Usłyszysz dwukrotnie fragment audycji na temat przyjaźni.
Na podstawie usłyszanych informacji zdecyduj, które z podanych zdań są zgodne z treścią nagrania (TRUE), a które nie (FALSE). Zaznacz znakiem (X) odpowiednią rubrykę w tabeli.

 

 

TRUE

FALSE

2.1.

The guest on the show is a psychologist.

 

 

2.2.

People only swap phone numbers with real friends.

 

 

2.3.

The speaker’s father had only one real friend.

 

 

2.4.

A friend is like a member of the family because the relationship is permanent.

 

 

2.5.

Lots of people have a large number of real friends.

 

 

2.6.

It’s not a problem if you only have a very small number of real friends.

 

 

 

 


Zadanie 3

CD Track 14

Zapoznaj się ze zdaniami (3.1.-3.4.). Usłyszysz dwukrotnie wypowiedź na temat słynnego obrazu Leonardo da Vinci. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią nagrania. Zakreśl literę A, B, C lub D.

 

3.1.              What did we learn recently about the Mona Lisa in the picture?
a)              She was married to a member of aristocracy.
b)              She didn’t live in Florence all her life.
c)              Her father made friends with Leonardo.
d)              She wasn’t a stranger to the painter.

3.2.              In 16th century Florence the painting was not typical because
a)              it didn’t show any famous person.
b)              it didn’t suggest the Mona Lisa was rich.
c)              it showed no details of the Mona Lisa’s dress.
d)              it didn’t say the place where it was painted.

3.3.              One possible reason why da Vinci didn’t sell his picture was that
a)              it really showed himself.
b)              it was just an experiment.
c)              the lady didn’t agree.
d)              nobody wanted to buy it.

3.4.              The Mona Lisa’s smile
a)              is much more interesting to historians than to scientists.
b)              is hard to see when you look at the Mona Lisa’s eyes.
c)              is not as important as the rest of the Mona Lisa’s face.
d)              is not where everybody normally expects to find it.

 


ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Zadanie 4.

Przeczytaj uważnie poniższy artykuł, a następnie w Części I przyporządkuj jego poszczególnym fragmentom tytuły (A-G). Dwa tytuły nie pasują do żadnego fragmentu. Wpisz odpowiednie litery w kratki (4.1.-4.5.). Następnie na podstawie zawartych w tekście informacji zdecyduj, czy zdania (4.6.-4.7.) w Części II są zgodne z treścią tekstu (TRUE), czy nie (FALSE). Zaznacz znakiem (X) odpowiednią rubrykę w tabeli.

Britain’s biggest robbery

4.1.

 

Up to £50 million has been stolen in what is believed to be Britain’s biggest armed robbery. The crime started a major police investigation with a £2 million reward offered to any person or people who will co-operate with police in an effort to locate the robbers.

4.2.

 

The robbery was organised with military precision.
It began at 6:30 p.m. on Tuesday, February 21. At that time Colin Derby, 51, the manager at the depot which distributes cash from the Bank of England and collects money from banks and stores in London...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin