Matura_Test_1.doc

(571 KB) Pobierz
Test 5

SUCCESS PRE-INTERMEDIATE MATURA TESTS      SET 1

Część ustna

Zadanie 1.
ROZMOWY STEROWANE

Zapoznaj się z opisem trzech sytuacji. Twoim zadaniem będzie odegranie wskazanych ról.

A.              Uzyskiwanie, udzielanie informacji

Właśnie przyjechała do Ciebie w odwiedziny znajoma Irlandka. Na pierwszy dzień jej pobytu zaplanowałaś/łeś zwiedzanie Twojej miejscowości. Poinformuj znajomą:

              jakie miejsca chcesz jej pokazać,

              na jak długo planujesz tę wycieczkę,

              co powinna ze sobą zabrać.

Rozmowę rozpoczyna egzaminujący.

B.              Relacjonowanie wydarzeń

W czasie pobytu na międzynarodowym kursie językowym rozmawiasz z kolegą o ciekawych podróżach. Opowiadasz o podróży z własnego życia:

              kiedy i gdzie ją odbyłaś/łeś,

              jaki miała przebieg,

              dlaczego podróż ta była taka ciekawa.

Rozmowę rozpoczyna egzaminujący.

C.              Negocjowanie

Razem ze znajomym Szkotem zamierzasz zorganizować wieczorne spotkanie towarzyskie
dla grupy Waszych przyjaciół. Planując zakupy, znajomy proponuje kupić gotowe dania
w Pizza Hut.

              Nie zgódź się i wyraź swoją krytykę tej propozycji.

              Zaproponuj inne rozwiązanie.

              Podaj argumenty, dla których Twoja propozycja jest lepsza.

Rozmowę rozpoczyna egzaminujący.


Zadanie 2.
ROZMOWA NA PODSTAWIE ILUSTRACJI

 

 

Opisz zdjęcie i odpowiedz na pytania.

(pytania podano na stronie 96)

 


Część pisemna

ROZUMIENIE ZE SŁUCHU
Zadanie 1

CD Track 9

Usłyszysz dwukrotnie cztery krótkie wypowiedzi na temat horoskopów. Przyporządkuj każdej z nich opinię (A-F). Dwie opinie nie pasują do żadnej wypowiedzi. Wpisz odpowiednie litery w kratki (1.1.-1.4.).

Who says that horoscopes...

A              tell us universal truths about ourselves?

B              change our attitudes to life and to ourselves?

C              suggest that we are very similar to one another?

D              mean something different when we are young?

E              give us a lot of useful advice about life?

F              promise both good and bad things in life?

 

1.1. (Barbara)

1.2. (Clive)

1.3. (Jocelyn)

1.4. (Andrew)

...............................................

...............................................

...............................................

...............................................

 

 


Zadanie 2

CD Track 10

Zapoznaj się ze zdaniami (2.1.-2.6.). Usłyszysz dwukrotnie fragment audycji na temat wrażeń z niezapomnianych podróży. Na podstawie usłyszanych informacji zdecyduj, które z podanych zdań są zgodne z treścią nagrania (TRUE), a które nie (FALSE). Zaznacz znakiem (X) odpowiednią rubrykę w tabeli.

 

 

TRUE

FALSE

2.1.

At first, Chris and Maria didn’t know which area of Europe they wanted to visit.

 

 

2.2.

Visiting the candy shop was the biggest attraction of Chris’ second day in Madrid.

 

 

2.3.

Chris didn’t like Spanish food because it combines too many different ingredients.

 

 

2.4.

When Chris first arrived in Barcelona, it appeared to him cleaner than Madrid.

 

 

2.5.

Chris’ feelings about Barcelona weren’t different from those of other people.

 

 

2.6.

Chris found it extraordinary that lying on the beach could be so pleasant. 

 

 

 

 


Zadanie 3

CD Track 11

Zapoznaj się ze zdaniami (3.1.-3.5.). Usłyszysz dwukrotnie cztery krótkie wiadomości na temat edukacji.
Z podanych możliwości wybierz właściwą, zgodną z treścią nagrania. Zakreśl literę A, B, C lub D.

 

3.1.              The authorities plan to help children from poor families by
a)              opening more local schools.
b)              offering financial support.
c)              helping whole communities.
d)              giving fewer examinations.

3.2.              According to the second text, school crime
a)              is a relatively new problem.
b)              has become less common.
c)              is different from social crime.
d)              will be discussed next month.

3.3.              What do people consider when they choose the best school?
a)              the numbers of students
b)              the subjects it teaches
c)              the most popular teachers
d)              the stars who attended it

3.4.              Which sentence about the new supplement is NOT true?
a)              It was first published yesterday.
b)              It will appear once a week.
c)              It is very easy to understand.
d)              It is only for children.

3.5.              Which of these texts is/are about school in a wider social context?
a)              all of them
b)              the first and the third
c)              the second
d)              the first and the fourth


ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO
Zadanie 4.

Przeczytaj uważnie poniższy tekst, a następnie w Części I przyporządkuj jego poszczególnym fragmentom tytuły (A-G). Dwa tytuły nie pasują do żadnego fragmentu. Wpisz odpowiednie litery w kratki (4.1.-4.5.). Następnie z podanych możliwości odpowiedzi (4.6.-4.7.) w Części II wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl literę A, B, C lub D.

Your home in the sun

Being a very young person, you may still have no idea about your future home: where it is going to be, and what it is going to look like. We would like you to start thinking about it right now. What’s more, we’ve got ideas for something that may turn out to be your second home: a holiday home, a place to relax and have fun in. Think the South of Europe. Think Cyprus or Italy, for instance. Here are some tips to get you started.

4.1.

 

Your future work life will surely be hectic and very demanding. You will probably have very little time to go through holiday brochures and plan your time-off schedule. And yet, going on holiday and relaxing is absolutely crucial for people as busy as you’re going to be. With your own home in the sun, things will always be simple and easy: you’ll know it’s there, waiting for you any time.

4.2.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin