_warsztaty_z_mandala.pdf
(
37 KB
)
Pobierz
(Microsoft Word - Warsztaty z mandal\271.doc)
Warsztaty z mandal
Ģ
- przykładowy konspekt zaj
ħę
Metody:
praca grupowa, praca indywidualna, medytacja, swobodna ekspresja twórcza: wykonywanie
mandali w ró
Ň
nych technikach plastycznych, aktywna wyobra
Ņ
nia, praca analityczna
(interpretacje), elementy muzykoterapii
Potrzebne materiały:
Blok rysunkowy formatu A4,A3, farby plakatowe, farby akwarelowe, kredki pastele, ołówki,
czarne cienkopisy, notatniki, długopisy, p
ħ
dzle, kubeczki na wod
ħ
, papierowe talerze do
obrysowywania okr
ħ
gów, magnetofon, kaseta z muzyk
Ģ
relaksacyjn
Ģ
Czas trwania: 4,5 godziny
Przebieg zaj
ħę
:
A. Cz
ħĻę
pierwsza zaj
ħę
(przeszło
Ļę
): praca indywidualna
-Prowadz
Ģ
cy prosi uczestników
Ň
eby usiedli w kr
ħ
gu i zapala
Ļ
wiec
ħ
w centrum. Ka
Ň
dy po
kolei przedstawia si
ħ
.
- Prowadz
Ģ
cy przedstawia w skrócie przebieg zaj
ħę
i wyja
Ļ
nia znaczenie słowa „mandala”.
- Prowadz
Ģ
cy prosi o zaj
ħ
cie wygodnej pozycji, zamkni
ħ
cie oczu, spokojne oddychanie
i wyobra
Ň
enie sobie koła swojego
Ň
ycia od pierwszej zapami
ħ
tanej chwili, a
Ň
do chwili
obecnej, odbywa si
ħ
to przy d
Ņ
wi
ħ
kach spokojnej muzyki relaksacyjnej.
- Prowadz
Ģ
cy prosi o otwarcie oczu, rozdaje uczestnikom kartki i przybory do malowania
i prosi o wykonanie mandali na temat swojego
Ň
ycia.
- Po uko
ı
czeniu pracy uczestnicy proszeni s
Ģ
kolejno o pokazanie swojej mandali i
powiedzenie kilku słów na jej temat. Prowadz
Ģ
cy stawia pytania. Jaki zapach, smak, d
Ņ
wi
ħ
k,
ruch ma Twoja mandala? Jak mógłby
Ļ
wyrazi
ę
za pomoc
Ģ
ta
ı
ca swoj
Ģ
mandal
ħ
? Jak mógłby
Ļ
za
Ļ
piewa
ę
swoj
Ģ
mandal
ħ
? Z czym kojarz
Ģ
Ci si
ħ
u
Ň
yte w pracy kolory, symbole?
Prowadz
Ģ
cy notuje wszystkie wypowiedzi.
- Prowadz
Ģ
cy prosi innych uczestników o wypowied
Ņ
na temat odczu
ę
zwi
Ģ
zanych z
ogl
Ģ
dan
Ģ
mandal
Ģ
.
- Po zaprezentowaniu prac przez wszystkich uczestników, prowadz
Ģ
cy kładzie wszystkie
mandale obok siebie po lewej stronie z sali. Uczestnicy podchodz
Ģ
i ogl
Ģ
daj
Ģ
wystaw
ħ
wszystkich prac
- Prowadz
Ģ
cy prosi grup
ħ
o wypowied
Ņ
na temat wra
Ň
e
ı
powstałych w trakcie pierwszej
cz
ħĻ
ci zaj
ħę
B. Cz
ħĻę
druga zaj
ħę
(tera
Ņ
niejszo
Ļę
): praca grupowa
- Prowadz
Ģ
cy prosi o zaj
ħ
cie miejsc w kr
ħ
gu
-Prowadz
Ģ
cy prosi o cisz
ħ
i swobodne oddychanie w trakcie słuchania muzyki relaksacyjnej
- Po krótkim wprowadzeniu w
Ļ
rodku kr
ħ
gu prowadz
Ģ
cy umieszcza wielki arkusz papieru, na
którym ju
Ň
narysowany jest wielki okr
Ģ
g i prosi o cisz
ħ
w trakcie zaj
ħę
.
- Uczestnicy wykonuj
Ģ
wspólnie mandal
ħ
, dowolnie zmieniaj
Ģ
c miejsca.
- Po uko
ı
czeniu pracy uczestnicy swobodnie wypowiadaj
Ģ
si
ħ
na temat swoich wra
Ň
e
ı
i wspólnie dokonuj
Ģ
próby interpretacji mandali.
- Prowadz
Ģ
cy pozostawia mandal
ħ
w centrum kr
ħ
gu.
C. Cz
ħĻę
trzecia zaj
ħę
(przyszło
Ļę
): praca indywidualna
- Prowadz
Ģ
cy prosi uczestników o zaj
ħ
cie miejsc w kr
ħ
gu i w trakcie słuchania fragmentu
muzyki wyobra
Ň
enia sobie jak spełniaj
Ģ
si
ħ
ich marzenia, t
ħ
sknoty, pragnienia.
- Uczestnicy zaj
ħę
wykonuj
Ģ
indywidualnie mandale
- Po uko
ı
czeniu działa
ı
nast
ħ
puje (podobnie jak w cz
ħĻ
ci pierwszej) omówienie
poszczególnych prac.
- Prowadz
Ģ
cy zbiera wszystkie prace i układa je obok siebie po prawej strony sali.
- Uczestnicy porównuj
Ģ
mandale „przeszło
Ļ
ci” i „przyszło
Ļ
ci” swobodnie wypowiadaj
Ģ
c si
ħ
na temat swoich wra
Ň
e
ı
.
- Na zako
ı
czenie uczestnicy jeszcze raz siadaj
Ģ
w kr
ħ
gu i ka
Ň
dy z nich wypowiada si
ħ
na
temat swoich odczu
ę
dotycz
Ģ
cych warsztatów.
Plik z chomika:
Vrisea
Inne pliki z tego folderu:
903c.doc
(75 KB)
903b.doc
(67 KB)
903a.doc
(75 KB)
901c.doc
(726 KB)
901b.doc
(328 KB)
Inne foldery tego chomika:
,,Jak zadziwic przedszkolaka tym co świeci, pływa, lata - doświadczenia, ciekawostki
3 - latki
Bezpieczna droga
Dodatkowe karty do pracy indywidualnej sześciolatka
dziecięce teatrzyki piosenki + podkłady
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin