_konspekt_kl1.pdf
(
63 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Konspekt klasaI.doc
SCENARIUSZ ZAJòì ZINTEGROWANYCH W KLASIE I
ZAJòì ZINTEGROWANYCH W KLASIE I
Koncepcja zaj
ħę
: mgr Katarzyna Twardosz
Blok tematyczny
: Witaj wiosno
Temat poprzednich zaj
ħę
: Witamy wiosn
ħ
Temat dnia: Tropiciele wiosny
Cel główny:
- Kształtowanie logicznego i twórczego my
Ļ
lenia
- Rozwijanie wra
Ň
liwo
Ļ
ci na pi
ħ
kno budz
Ģ
cej si
ħ
do
Ň
ycia przyrody
Cele wychowawcze:
Ucze
ı
- bierze aktywny udział w zaj
ħ
ciach oraz współpracuje w grupie
- dba o ład i porz
Ģ
dek w klasie oraz na swoim stanowisku pracy
- potrafi we własnej twórczo
Ļ
ci plastycznej za pomoc
Ģ
barwy wyrazi
ę
rado
Ļę
z budz
Ģ
cej si
ħ
do
Ň
ycia przyrody
Cele operacyjne:
Ucze
ı
:
- posługuje si
ħ
poj
ħ
ciem: ,, zwiastuny wiosny ”
- odszukuje i dopasowuje tre
Ļę
tekstu do ilustracji
- dopasowuje zdanie do zapisanego rytmu
- wyszukuje i czyta z odpowiedni
Ģ
intonacj
Ģ
ró
Ň
ne rodzaje zda
ı
- czyta tekst ze zrozumieniem
- dodaje liczby w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesi
Ģ
tkowego
- układa zadanie z tre
Ļ
ci
Ģ
do ilustracji i formuły matematycznej
- na
Ļ
laduje odgłosy ptaków i zachowania ró
Ň
nych zwierz
Ģ
t
- uruchamia swoj
Ģ
twórcz
Ģ
wyobra
Ņ
ni
ħ
- estetycznie wykonuje prac
ħ
plastyczn
Ģ
(koloruje mandal
ħ
zwi
Ģ
zan
Ģ
z powitan
Ģ
na zaj
ħ
ciach
wiosn
Ģ
)
Cele rewalidacyjne:
Magdalena L.(ograniczenie ruchowe –niedowład ko
ı
czyn dolnych)
- bierze udział w zabawach ruchowych w miar
ħ
swoich mo
Ň
liwo
Ļ
ci
- pracuje jak klasa
Adrianna W. (schorzenie neurologiczne)
- pracuje jak klasa
Andrzej
ĺ
. (upo
Ļ
ledzenie umysłowe w stopniu lekkim)
- potrafi odpowiedzie
ę
na proste pytanie zwi
Ģ
zane z tematem zaj
ħę
- dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 5
- doskonali sprawno
Ļę
manualn
Ģ
(wycina, klei, składa obrazek z cz
ħĻ
ci, koloruje)
Metody pracy:
słowne, praktyczne, ogl
Ģ
dowe
Formy pracy:
praca indywidualna, grupowa, zbiorowa
SCENARIUSZ
Pomoce dydaktyczne:
- wiersz, ilustracje (narz
Ģ
dy zmysłu, zwiastuny wiosny, oznaki zimy), karty do pracy grupowej
(krzy
Ň
ówka, rymowanki, uzupełnianki, obrazek (do składania z cz
ħĻ
ci), karty do pracy
indywidualnej, zdania, rytm na 3, znaczki ze zwiastunami wiosny, odznaki ,, tropiciel wiosny”,
sylwety, mandale (Georg Bemmerlein „Mandale- cztery pory roku’’ Wydawnictwo WiR 2004,
podr
ħ
cznik „Wesoła szkoła” dla klasy I
Plan zaj
ħę
:
1. Zaj
ħ
cia wst
ħ
pne
- Ustalenie daty i aktualnej pogody
-
Ę
wiczenia wg P. Dennisona
2. Zaj
ħ
cia u
Ļ
wiadamiaj
Ģ
ce cele:
- Słuchanie wiersza, rozmowa
3. Zaj
ħ
cia poznawcze
- rozmowa
- praca w grupach
- słuchanie
- pisanie
- liczenie
- układanie zada
ı
z tre
Ļ
ci
Ģ
4. Ekspresja :
- słowna, ruchowa, muzyczna,
plastyczna ( kolorowanie mandali )
5. Podsumowanie zaj
ħę
i ocena pracy
uczniów
- rozmowa
Tok zaj
ħę
:
1. Powitanie
2. Ustalenie daty i aktualnej pogody
3.
Ę
wiczenia przygotowuj
Ģ
ce do pracy umysłowej i ułatwiaj
Ģ
ce opanowanie nowego materiału
wg P. Dennisona
- leniwe ósemki
- sło
ı
-
ę
wiczenia naprzemienne
4. Zaj
ħ
cia u
Ļ
wiadamiaj
Ģ
ce cele lekcji
- słuchanie czytanego przez nauczyciela fragmentu wiersza pt.:,, Gdzie znale
Ņę
wiosn
ħ
?” Piotra
Łosowskiego
- rozmowa na temat tre
Ļ
ci wiersza, udzielenie odpowiedzi na pytanie zawarte w tytule
wiersza
- próba wyja
Ļ
nienia poj
ħ
cia : ,,tropiciel” na podstawie wiedzy i do
Ļ
wiadcze
ı
uczniów
oraz Słownika J
ħ
zyka Polskiego
- ustalenie, które z narz
Ģ
dów zmysłu s
Ģ
najbardziej potrzebne ,,tropicielowi”
- podanie celu zaj
ħę
( tropienie wiosny w zadaniach)
- wytropienie zada
ı
do pracy w grupach ( zadania rozwieszone w ró
Ň
nych miejscach
w klasie), wybór tylko tych zada
ı
, które opatrzone s
Ģ
znaczkiem- zwiastunem wiosny
- podział uczniów na grupy wg ,, wytropionych’’ w obr
ħ
bie swojego stanowiska pracy
znaczków, odpowiadaj
Ģ
cym znaczkom zada
ı
- praca w grupach, wykonanie polece
ı
( składanie obrazka z cz
ħĻ
ci, nadanie tytułu; wpisywanie
rymów do wierszyków, odczytanie hasła z podkre
Ļ
lonych w nich literach
( sasanka); zataczanie w p
ħ
tl
ħ
dwusylabowych oznak wiosny na ilustracjach, dorysowywanie
gał
Ģ
zek wierzby zgodnie z podanym warunkiem; numerowanie odgłosów zwierz
Ģ
t, kolorowanie
spo
Ļ
ród nich zwierz
ħ
cia, które jest zwiastunem wiosny( bociana), układanie z pogrubionych liter
nazwy ro
Ļ
liny, która
Ļ
wiadczy o nadej
Ļ
ciu wiosny( bazie);rozwi
Ģ
zywanie krzy
Ň
ówki, układanie
„Mandala i jej zastosowanie w edukacji pocz
Ģ
tkowej”
– materiały szkoleniowe
Wydawnictwo WIR, ul. Podedworze 20, 30-686 Kraków, tel. 012 658 66 85
e-mail: wir@wir-wydawnictwo.com, www.wir-wydawnictwo.com
z sylab rozwi
Ģ
zania; dobieranie nazw czynno
Ļ
ci do przedmiotu, zapisywanie liter w kolejno
Ļ
ci
zgodnej z obrazkami)
- prezentacja pracy grup, przyznanie grupom za poprawnie wykonane zadanie znaczka
,, tropiciel wiosny’’
- czytanie zda
ı
o wio
Ļ
nie z odpowiedni
Ģ
intonacj
Ģ
, okre
Ļ
lanie rodzajów zda
ı
- dobieranie zdania do rytmu, rytmiczne czytanie zdania
- zabawa ruchowa: Taniec obudzonych zwierz
Ģ
tek- motylków, ptaków, nied
Ņ
wiedzi do muzyki
Vivaldiego ,,Cztery pory roku’’- Wiosna wg opowie
Ļ
ci nauczyciela
Przerwa
- układanie zada
ı
z tre
Ļ
ci
Ģ
do ilustracji i formuły matematycznej typu 7+n,
przedstawianie rozwi
Ģ
za
ı
na osi liczbowej, na grafie strzałkowym
Przerwa
- tropienie w
Ļ
ród mandali tych, które zwi
Ģ
zane s
Ģ
z wiosn
Ģ
( uczniowie poruszaj
Ģ
si
ħ
w rytm
muzyki. Na przerw
ħ
w muzyce wybieraj
Ģ
spo
Ļ
ród wielu mandali, zwi
Ģ
zanych z ró
Ň
nymi porami
roku, rozło
Ň
onych na dywanie, tylko te, które zwi
Ģ
zane s
Ģ
z wiosn
Ģ
. Próba
ę
wiczenia muzycznego
powtarzana jest do chwili a
Ň
wszyscy uczniowie wybior
Ģ
swoj
Ģ
mandal
ħ
.
- kolorowanie mandali zgodnie z zasadami znanymi dzieciom
- prezentacja prac, przyznanie uczniom znaczka „ tropiciel wiosny”, wspólne dekorowanie klasy
kolorowymi mandalami
5. Podsumowanie zaj
ħę
i ocena pracy uczniów
- rozmowa na temat wyników pracy ka
Ň
dego ucznia- tropiciela , sformułowanie wniosku: Wiosna
jest wsz
ħ
dzie.
- zliczanie znaczków tropiciela, wyłonienie zwyci
ħ
zcy: tropiciela dnia
6. Wiosenne po
Ň
egnanie:
ņ
yczymy, aby jasne, wiosenne sło
ı
ce rozpromieniło ka
Ň
d
Ģ
twarz!
„Mandala i jej zastosowanie w edukacji pocz
Ģ
tkowej”
– materiały szkoleniowe
Wydawnictwo WIR, ul. Podedworze 20, 30-686 Kraków, tel. 012 658 66 85
e-mail: wir@wir-wydawnictwo.com, www.wir-wydawnictwo.com
Plik z chomika:
Vrisea
Inne pliki z tego folderu:
903c.doc
(75 KB)
903b.doc
(67 KB)
903a.doc
(75 KB)
901c.doc
(726 KB)
901b.doc
(328 KB)
Inne foldery tego chomika:
,,Jak zadziwic przedszkolaka tym co świeci, pływa, lata - doświadczenia, ciekawostki
3 - latki
Bezpieczna droga
Dodatkowe karty do pracy indywidualnej sześciolatka
dziecięce teatrzyki piosenki + podkłady
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin