_konspekt_kl1.pdf

(63 KB) Pobierz
Microsoft Word - Konspekt klasaI.doc
SCENARIUSZ ZAJòì ZINTEGROWANYCH W KLASIE I
ZAJòì ZINTEGROWANYCH W KLASIE I
Koncepcja zaj ħę : mgr Katarzyna Twardosz
Blok tematyczny : Witaj wiosno
Temat poprzednich zaj ħę : Witamy wiosn ħ
Temat dnia: Tropiciele wiosny
Cel główny:
- Kształtowanie logicznego i twórczego my Ļ lenia
- Rozwijanie wra Ň liwo Ļ ci na pi ħ kno budz Ģ cej si ħ do Ň ycia przyrody
Cele wychowawcze:
Ucze ı
- bierze aktywny udział w zaj ħ ciach oraz współpracuje w grupie
- dba o ład i porz Ģ dek w klasie oraz na swoim stanowisku pracy
- potrafi we własnej twórczo Ļ ci plastycznej za pomoc Ģ barwy wyrazi ę rado Ļę z budz Ģ cej si ħ do
Ň ycia przyrody
Cele operacyjne:
Ucze ı :
- posługuje si ħ poj ħ ciem: ,, zwiastuny wiosny ”
- odszukuje i dopasowuje tre Ļę tekstu do ilustracji
- dopasowuje zdanie do zapisanego rytmu
- wyszukuje i czyta z odpowiedni Ģ intonacj Ģ Ň ne rodzaje zda ı
- czyta tekst ze zrozumieniem
- dodaje liczby w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesi Ģ tkowego
- układa zadanie z tre Ļ ci Ģ do ilustracji i formuły matematycznej
- na Ļ laduje odgłosy ptaków i zachowania ró Ň nych zwierz Ģ t
- uruchamia swoj Ģ twórcz Ģ wyobra Ņ ni ħ
- estetycznie wykonuje prac ħ plastyczn Ģ (koloruje mandal ħ zwi Ģ zan Ģ z powitan Ģ na zaj ħ ciach
wiosn Ģ )
Cele rewalidacyjne:
Magdalena L.(ograniczenie ruchowe –niedowład ko ı czyn dolnych)
- bierze udział w zabawach ruchowych w miar ħ swoich mo Ň liwo Ļ ci
- pracuje jak klasa
Adrianna W. (schorzenie neurologiczne)
- pracuje jak klasa
Andrzej ĺ . (upo Ļ ledzenie umysłowe w stopniu lekkim)
- potrafi odpowiedzie ę na proste pytanie zwi Ģ zane z tematem zaj ħę
- dodaje i odejmuje na konkretach w zakresie 5
- doskonali sprawno Ļę manualn Ģ (wycina, klei, składa obrazek z cz ħĻ ci, koloruje)
Metody pracy: słowne, praktyczne, ogl Ģ dowe
Formy pracy: praca indywidualna, grupowa, zbiorowa
SCENARIUSZ
Pomoce dydaktyczne:
- wiersz, ilustracje (narz Ģ dy zmysłu, zwiastuny wiosny, oznaki zimy), karty do pracy grupowej
(krzy Ň ówka, rymowanki, uzupełnianki, obrazek (do składania z cz ħĻ ci), karty do pracy
indywidualnej, zdania, rytm na 3, znaczki ze zwiastunami wiosny, odznaki ,, tropiciel wiosny”,
sylwety, mandale (Georg Bemmerlein „Mandale- cztery pory roku’’ Wydawnictwo WiR 2004,
podr ħ cznik „Wesoła szkoła” dla klasy I
Plan zaj ħę :
1. Zaj ħ cia wst ħ pne
- Ustalenie daty i aktualnej pogody
- Ę wiczenia wg P. Dennisona
2. Zaj ħ cia u Ļ wiadamiaj Ģ ce cele:
- Słuchanie wiersza, rozmowa
3. Zaj ħ cia poznawcze
- rozmowa
- praca w grupach
- słuchanie
- pisanie
- liczenie
- układanie zada ı z tre Ļ ci Ģ
4. Ekspresja :
- słowna, ruchowa, muzyczna,
plastyczna ( kolorowanie mandali )
5. Podsumowanie zaj ħę i ocena pracy
uczniów
- rozmowa
Tok zaj ħę :
1. Powitanie
2. Ustalenie daty i aktualnej pogody
3. Ę wiczenia przygotowuj Ģ ce do pracy umysłowej i ułatwiaj Ģ ce opanowanie nowego materiału
wg P. Dennisona
- leniwe ósemki
- sło ı
- ę wiczenia naprzemienne
4. Zaj ħ cia u Ļ wiadamiaj Ģ ce cele lekcji
- słuchanie czytanego przez nauczyciela fragmentu wiersza pt.:,, Gdzie znale Ņę wiosn ħ ?” Piotra
Łosowskiego
- rozmowa na temat tre Ļ ci wiersza, udzielenie odpowiedzi na pytanie zawarte w tytule
wiersza
- próba wyja Ļ nienia poj ħ cia : ,,tropiciel” na podstawie wiedzy i do Ļ wiadcze ı uczniów
oraz Słownika J ħ zyka Polskiego
- ustalenie, które z narz Ģ dów zmysłu s Ģ najbardziej potrzebne ,,tropicielowi”
- podanie celu zaj ħę ( tropienie wiosny w zadaniach)
- wytropienie zada ı do pracy w grupach ( zadania rozwieszone w ró Ň nych miejscach
w klasie), wybór tylko tych zada ı , które opatrzone s Ģ znaczkiem- zwiastunem wiosny
- podział uczniów na grupy wg ,, wytropionych’’ w obr ħ bie swojego stanowiska pracy
znaczków, odpowiadaj Ģ cym znaczkom zada ı
- praca w grupach, wykonanie polece ı ( składanie obrazka z cz ħĻ ci, nadanie tytułu; wpisywanie
rymów do wierszyków, odczytanie hasła z podkre Ļ lonych w nich literach
( sasanka); zataczanie w p ħ tl ħ dwusylabowych oznak wiosny na ilustracjach, dorysowywanie
gał Ģ zek wierzby zgodnie z podanym warunkiem; numerowanie odgłosów zwierz Ģ t, kolorowanie
spo Ļ ród nich zwierz ħ cia, które jest zwiastunem wiosny( bociana), układanie z pogrubionych liter
nazwy ro Ļ liny, która Ļ wiadczy o nadej Ļ ciu wiosny( bazie);rozwi Ģ zywanie krzy Ň ówki, układanie
„Mandala i jej zastosowanie w edukacji pocz Ģ tkowej” – materiały szkoleniowe
Wydawnictwo WIR, ul. Podedworze 20, 30-686 Kraków, tel. 012 658 66 85
e-mail: wir@wir-wydawnictwo.com, www.wir-wydawnictwo.com
49277249.001.png 49277249.002.png
z sylab rozwi Ģ zania; dobieranie nazw czynno Ļ ci do przedmiotu, zapisywanie liter w kolejno Ļ ci
zgodnej z obrazkami)
- prezentacja pracy grup, przyznanie grupom za poprawnie wykonane zadanie znaczka
,, tropiciel wiosny’’
- czytanie zda ı o wio Ļ nie z odpowiedni Ģ intonacj Ģ , okre Ļ lanie rodzajów zda ı
- dobieranie zdania do rytmu, rytmiczne czytanie zdania
- zabawa ruchowa: Taniec obudzonych zwierz Ģ tek- motylków, ptaków, nied Ņ wiedzi do muzyki
Vivaldiego ,,Cztery pory roku’’- Wiosna wg opowie Ļ ci nauczyciela
Przerwa
- układanie zada ı z tre Ļ ci Ģ do ilustracji i formuły matematycznej typu 7+n,
przedstawianie rozwi Ģ za ı na osi liczbowej, na grafie strzałkowym
Przerwa
- tropienie w Ļ ród mandali tych, które zwi Ģ zane s Ģ z wiosn Ģ ( uczniowie poruszaj Ģ si ħ w rytm
muzyki. Na przerw ħ w muzyce wybieraj Ģ spo Ļ ród wielu mandali, zwi Ģ zanych z ró Ň nymi porami
roku, rozło Ň onych na dywanie, tylko te, które zwi Ģ zane s Ģ z wiosn Ģ . Próba ę wiczenia muzycznego
powtarzana jest do chwili a Ň wszyscy uczniowie wybior Ģ swoj Ģ mandal ħ .
- kolorowanie mandali zgodnie z zasadami znanymi dzieciom
- prezentacja prac, przyznanie uczniom znaczka „ tropiciel wiosny”, wspólne dekorowanie klasy
kolorowymi mandalami
5. Podsumowanie zaj ħę i ocena pracy uczniów
- rozmowa na temat wyników pracy ka Ň dego ucznia- tropiciela , sformułowanie wniosku: Wiosna
jest wsz ħ dzie.
- zliczanie znaczków tropiciela, wyłonienie zwyci ħ zcy: tropiciela dnia
6. Wiosenne po Ň egnanie: ņ yczymy, aby jasne, wiosenne sło ı ce rozpromieniło ka Ň d Ģ twarz!
„Mandala i jej zastosowanie w edukacji pocz Ģ tkowej” – materiały szkoleniowe
Wydawnictwo WIR, ul. Podedworze 20, 30-686 Kraków, tel. 012 658 66 85
e-mail: wir@wir-wydawnictwo.com, www.wir-wydawnictwo.com
49277249.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin