TEST UMIEJĘTNOŚCI BADAJĄCY DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNĄ
DZIECKA 6 - LETNIEGO
Opracowały: mgr Barbara Marszolik, mgr Grażyna Lampert
nauczycielki Przedszkola Publicznego w Marklowicach
„WIOSENNA PRZYGODA KUBUSIA”
Pewnego razu chłopczyk, o imieniu Kuba wybrał się na wiosenny spacer, podczas którego spotkał różne zwierzątka i roślinki. Chciał je nazwać i policzyć, ale miał z tym wielki kłopot. Dlatego prosi o pomoc dzieci.
Zadanie 1
a) policz rośliny, zwierzęta i porównaj ich liczbę wstawiając odpowiedni znak;
b) skreśl obrazki niezgodne z treścią zadania.
Oceniamy:
a) – trzy zadania poprawne 3 pkt
- dwa zadania poprawne 2 pkt
- jedno zadanie poprawne 1 pkt
- nie wykonał żadnego zadania 0
b) – cztery zadania poprawne 3 pkt
- trzy zadania poprawne 2 pkt
- dwa lub jedno zadanie poprawnie 1 pkt
Kuba chciał dowiedzieć się co jest najwyższe, największe, najdłuższe, najmniejsze.
Otocz kółkiem:
- najniższe drzewo
- największego motyla
- dom z prawej strony
- najdłuższą dżdżownicę
- najmniejszego ślimaka
- pięć zadań poprawnych 3 pkt
- cztery lub trzy zadania poprawne 2 pkt
- dwa lub jedno zadanie poprawne 1 pkt
- W pierwszym okienku przekreśl tylko rzeczy długie
- W drugim tylko szerokie
- W trzecim tylko proste
– trzy zadania poprawne 3 pkt
Kuba przeżył również wspaniałe przygody:
a) Bawił się z pieskiem i kotkiem. Przekreśl co jest przed płotkiem.
b) Spotkał kolegę Adasia. Przekreśl co jest za nim.
c) Obserwował dżdżownicę. Przekreśl co jest wysoko.
d) Z Plastusiem bawił się nad rzeką. Przekreśl co jest nisko.
e) Potem zbierał z nim grzyby. Przekreśl co jest między.
f) Plastusiowi wiatr porwał parasol. Przekreśl co jest na prawo.
- pięć – sześć zadań poprawnych 3 pkt
- trzy – cztery zadania poprawne 2 pkt
- jedno – dwa zadania poprawne 1 pkt
- nie wykonał żadnego zadania
a) spacerując dalej obserwował jak bawią się dwa motylki. Jaki był pierwszy motyl. Przeczytaj zdanie. Pokoloruj motyla zgodnie z instrukcją.
b) Drugi motyl miał na skrzydełkach wzorki z figur geometrycznych. Narysuj na drugim skrzydle motyla taki sam wzór jak na pierwszym. Policz na skrzydłach motyla trójkąty, kwadraty, prostokąty, koła i połącz je odpowiednią cyfrą wg wzoru.
a) - poprawne odczytanie i pokolorowanie 2 pkt
- inne możliwości 1 pkt
b) - dwa polecenia wykonane poprawnie 2 pkt
(prawidłowe narysowanie figur i przeliczenie ich)
- jedno polecenie wykonane poprawnie 1 pkt
Motylki lubiły przysiadać na kwiatkach, które im się bardzo podobały. Kubuś z tych kwiatków postanowił zrobić niespodziankę dla mamy. Nazbierał je i włożył do wazonu. Pokoloruj kwiaty we wskazany sposób. Policz je i pokoloruj kółko z odpowiednią cyfrą. Dokończ szlaczki na obrusie i wazonie.
- dwa polecenia poprawne 2 pkt
1) prawidłowe pokolorowanie i przeliczanie
2) prawidłowe wykonanie szlaczków
- jedno polecenie poprawne 1 pkt
Jak wyglądał i jak był ubrany Kubuś dowiemy się, gdy pokolorujemy obrazek wg wzoru.
- oblicz i wklej wyniki w puste okienka.
Pokoloruj ubranko Kubusia kolorami wg podanych cyfr.
- wszystkie zadania wykonał poprawnie 3 pkt
- trzy – pięć zadań poprawnych 2 pkt
- jedno – trzy zadania poprawne 1 pkt
Podsumowanie testu:
Dzieci mogą zdobyć maksymalnie 24 pkt
Ocena dzieci:
- doskonale sobie radzi 19 – 24 pkt
- radzi sobie 12 – 19 pkt
- wykazuje trudności 7 – 12 pkt
- nie radzi sobie 0 – 7 pkt
Tabela nr 1 ZESTAWIENIE WYNIKOW KOŃCOWEJ OBSERWACJI DZIECKA 6 – LETNIEGO
Lp.
imię,
nazwisko
dziecka
Ilość zdobytych punktów w poszczególnych zadaniach
Suma zdobytych punktów
Ocena dziecka
Z
1
2
3
4
5
6
7
Doskonale sobie radzi
Radzi sobie
Wykazuje trudności
agatado