TEMATY TYGODNIOWE – MARZEC 2010
1. Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat.
Przewidywane osiągnięcia – co poznaję, co umiem co czuję:
- rozpoznaję i nazywam uczucia przyjemne i nieprzyjemne,
- opowiadam o swoim nastroju,
- odczytuję i wyrażam emocje,
- uczestniczę w życiu rodziny, okazuję jej uczucia miłości, szacunku i przywiązania,
- zgodnie bawię się z rodzeństwem,
- uczę opiekować się młodszym rodzeństwem,
- rozwijam umiejętność dostrzegania przyczyny i skutku podczas układania historyjki obrazkowej,
- wcielam się w wyznaczone role podczas zabawy,
- dobieram przedmioty według wybranego kryterium,
- rozwijam wyobraźnię, biorąc udział w tworzeniu opowieści ruchowych,
- doskonalę umiejętność poprawnego i zrozumiałego wypowiadania się na dany temat,
- rozumiem, co znaczy określenie „tyle samo”,
- klasyfikuję przedmioty według wskazanego kryterium,
- estetycznie wykonuje pracę plastyczną;
- wykonuję ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem różnych przyrządów,
2. Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę.
- zdobywam wiedzę i poszerzam słownictwo na temat teatru,
- umiem wyrazić uczucia za pomocą ruchu, gestu i mimiki,
- rozwijam wyobraźnię i fantazję poprzez wymyślanie i odgrywanie scenek,
- potrafię zrobić kukiełkę, wykonuję prace konstrukcyjne według instrukcji,
- rozwijam wyobraźnię i pamięć podczas tworzenia wspólnych opowiadań,
- wiem, do jakiej bajki nawiązuje obrazek,
– potrafię rozpoznać postacie przedstawione na obrazku na podstawie opisu,
– umiem pokolorować części garderoby tak, aby do siebie pasowały,
– doskonalę umiejętność liczenia
- doskonalę umiejętność cięcia nożyczkami po linii prostej i naklejania,
– współdziałam z grupą w zabawie ruchowej,
- śpiewam piosenkę i akompaniuję na instrumentach perkusyjnych,
3. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.
- dostrzegam i opisuję zmiany w przyrodzie zachodzące wczesną wiosną (ocieplenie, topnienie śniegu, kra na rzece, szata roślinna),
- rozpoznaję oznaki wiosny,
- rozpoznaję rzeczy w kolorze zielonym,
- uważnie słucham wiersza i odpowiadam na pytania dotyczące jego treści,
- interesuje się światem przyrody,
- wiąże określone zjawiska atmosferyczne z porami roku,
- oznaczam pogody odpowiednim symbolem,
- podejmuję proste prace związane z uprawą roślin doniczkowych (sadzenie, podlewanie),
- rozpoznaję i nazywam niektóre wiosenne kwiaty,
– odpowiadam na pytania nauczyciela
– odgaduję nazwy ptaka po usłyszeniu jego głosu,
– słucham z uwagą tekstu czytanego przez nauczyciela,
– poznaję nazwy ptaków i różne typy ptasich gniazd,
– znam głosy różnych ptaków i próbuję je naśladować,
- usprawniam narządy mowy,
- wydzieram z papieru różne kształty,
- zachowuję ład i przodek w czasie i po pracy,
- bezpiecznie posługuję się nożyczkami,
- tworzę akompaniament na instrumentach perkusyjnych,
- rozwijam twórczą wyobraźnię podczas opowieści ruchowych,
- klasyfikuje obrazki według wskazanego kryterium,
– ćwiczę spostrzegawczość poprzez wyszukiwanie szczegółów na obrazku,
– uczę się na pamięć wiersza,
- przeliczam przedmioty i porównuję ich liczbę,
4. Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem.
- rozumiem treść opowiadania, wyciągam odpowiednie wnioski,
- podejmuję próby globalnego czytania wyrazów,
- dostrzegam rytm i potrafię go uzupełnić,
- używam prawidłowo określeń: duży – mały, wysoki – niski, krótki – długi,
- potrafię zdrabniać imiona kolegów,
- poznaję narzędzia pomiarowe używane przez dorosłych, podejmuję próby posługiwania się nimi,
– mierzę długość (wysokość) za pomocą sznurka,
- potrafię dostrzec zmiany zachodzące w moim wyglądzie na podstawie fotografii,
- potrafię wskazać zdęcia osób, o których mowa w wierszu,
– przyklejam pod każdym zdęciem właściwy podpis, wykorzystując naklejki,
- utrwalam nazwy liczebników,
- wykorzystuję różne materiały do pracy plastycznej,
- wykonuję coraz sprawniej ćwiczenia gimnastyczne,
· Ćwiczenia globalnego czytania z wykorzystaniem wizytówek wg. metody I. Majchrzak.
· Prowadzenie obserwacji przyrodniczych w ogrodzie przedszkolnym.
· Aktywny udział w zajęciach ruchowych – Klub Judo „Ryś”
crazy_amazon