Plan rozwoju zawodowego - Mucha.doc

(77 KB) Pobierz
Podstawa prawna:

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ

O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

 

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Agata Natalia Mucha

 

Nauczyciel: nauczyciel języka angielskiego

 

Nazwa i adres szkoły:

Szkoła Podstawowa nr 3 im. mjr Henryka Dobrzańskiego „Hubala”

ul. Zamojska 16

22-500 Hrubieszów

woj. lubelskie

 

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008

 

Czas trwania stażu: 9 miesięcy

 

Opiekun stażu: mgr Bożena Szlonzak

 

CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

 

CELE SZCZEGÓŁOWE:

1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.

2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.

3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku.

4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole.

5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.

6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształcenia).

 

PODSTAWA PRAWNA:

- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2004 r. Nr 179, poz. 1845 ) - dalej zwana ustawą

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260 poz 2593 ) dalej zwane rozporządzeniem

 

I SFERA ORGANIZACYJNA

 

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Terminy

Dowody realizacji

1.

Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli

Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, śledzenie informacji w internecie i prasie poświęconej oświacie

Wrzesień 2008

Napisanie niniejszego planu rozwoju, rozpoczęcie stażu z początkiem pracy w szkole

2.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

Rozmowy, hospitacje

Wrzesień 2008 oraz na bieżąco

Harmonogram współpracy z opiekunem stażu

3.

Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz obowiązującą dokumentacją

Prowadzenie dzienników lekcyjnych i konspektów oraz zapoznanie się z:

- statutem szkoły

- programem dydaktyczno-wychowawczym

- wewnątrzszkolnym systemem oceniania

Wrzesień 2008 oraz na bieżąco

Zapisy w dziennikach, konspekty

4.

Uczestnictwo w działaniach wewnątrzszkolnych

Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania, współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami uczniów, ich rodzicami, praca w zespołach przedmiotowych

Na bieżąco

Zaświadczenia, obecność na zebraniach i radach pedagogicznych

5.

Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły

Planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach w życiu szkoły, współpraca w realizacji planu rozwoju szkoły, regulaminu

Na bieżąco

Dokumentacja szkolna, zapisy w dziennikach

6.

Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego

Gromadzenie i opis dokumentów, działań, programów, scenariuszy, wydarzeń, itp.

Analiza własnych działań i ocena skuteczności

Na bieżąco

Wspomniane dokumenty

7.

Przygotowanie projektu sprawozdania

Opis realizacji niniejszego planu rozwoju

Maj 2008

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju

 

 

II SFERA DYDAKTYCZNA

 

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Terminy

Dowody realizacji

1.

Tworzenie własnego warsztatu pracy poprzez dobieranie podręczników, zeszytów ćwiczeń, czasopism, słowników, testów diagnostycznych, planów wynikowych

Przegląd oferty wydawniczej w katalogach lub internecie, analiza wybranych zestawów podręczników, modyfikacja i tworzenie planów wynikowych

Wrzesień 2008

Wybrane i zakupione przez uczniów podręczniki i zeszyty ćwiczeń, zestawy testów dostosowane do odpowiednich grup, wybrane czasopisma i słowniki, a z nich konkretne ćwiczenia,

plany wynikowe do podręczników

2.

Opracowanie kryteriów ocen dla poszczególnych klas z uwzględnieniem uczniów z dysfunkcjami i trudnościami w nauce

Opracowanie samodzielne i modyfikacja istniejących kryteriów ocen w programie nauczania dla wybranych podręczników

Wrzesień 2008

Ujęcie oczekiwanych od ucznia umiejętności w planach wynikowych oraz przedstawienie opracowanych kryteriów ocen dyrekcji

3.

Współpraca z nauczycielami w celu realizacji ścieżek międzyprzedmiotowych.

Odpowiedni dobór i kolejność tematów, łączenie nauki języka z edukacją kulturalną, medialną, regionalną, prozdrowotną, ekologiczną, proeuropejską, współpraca ze szkolnym Klubem Europejskim itp.

Na bieżąco

Zapisy w dziennikach lekcyjnych, fotografie z imprez organizowanych przez Klub Europejski

4.

Tworzenie i organizowanie pomocy naukowych niezbędnych do prowadzenia zajęć językowych, wystrój gabinetu.

Współpraca z wydawnictwami, dyrekcją szkoły i pozostałymi nauczycielami języka angielskiego

Na bieżąco

Wystrój gabinetu

5.

Poznawanie metod aktywizacji nauczania oraz ich wykorzystanie na lekcjach

Studiowanie literatury metodycznej, hospitacje

Na bieżąco

Konspekty, arkusze obserwacji lekcji

6.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin