PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Agata Natalia Mucha
Nauczyciel: nauczyciel języka angielskiego
Nazwa i adres szkoły:
Szkoła Podstawowa nr 3 im. mjr Henryka Dobrzańskiego „Hubala”
ul. Zamojska 16
22-500 Hrubieszów
woj. lubelskie
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008
Czas trwania stażu: 9 miesięcy
Opiekun stażu: mgr Bożena Szlonzak
CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego
CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole.
3. Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i wypoczynku.
4. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w szkole.
5. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym oraz prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego (wewnątrzszkolnych, pozaszkolnych i samokształcenia).
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2004 r. Nr 179, poz. 1845 ) - dalej zwana ustawą
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. Nr 260 poz 2593 ) dalej zwane rozporządzeniem
I SFERA ORGANIZACYJNA
Lp.
Zadania
Formy realizacji
Terminy
Dowody realizacji
1.
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli
Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli, śledzenie informacji w internecie i prasie poświęconej oświacie
Wrzesień 2008
Napisanie niniejszego planu rozwoju, rozpoczęcie stażu z początkiem pracy w szkole
2.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
Rozmowy, hospitacje
Wrzesień 2008 oraz na bieżąco
Harmonogram współpracy z opiekunem stażu
3.
Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły oraz obowiązującą dokumentacją
Prowadzenie dzienników lekcyjnych i konspektów oraz zapoznanie się z:
- statutem szkoły
- programem dydaktyczno-wychowawczym
- wewnątrzszkolnym systemem oceniania
Zapisy w dziennikach, konspekty
4.
Uczestnictwo w działaniach wewnątrzszkolnych
Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania, współpraca z innymi nauczycielami, wychowawcami uczniów, ich rodzicami, praca w zespołach przedmiotowych
Na bieżąco
Zaświadczenia, obecność na zebraniach i radach pedagogicznych
5.
Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły
Planowanie i organizacja, lub udział w organizowanych wydarzeniach w życiu szkoły, współpraca w realizacji planu rozwoju szkoły, regulaminu
Dokumentacja szkolna, zapisy w dziennikach
6.
Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego
Gromadzenie i opis dokumentów, działań, programów, scenariuszy, wydarzeń, itp.
Analiza własnych działań i ocena skuteczności
Wspomniane dokumenty
7.
Przygotowanie projektu sprawozdania
Opis realizacji niniejszego planu rozwoju
Maj 2008
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju
II SFERA DYDAKTYCZNA
Tworzenie własnego warsztatu pracy poprzez dobieranie podręczników, zeszytów ćwiczeń, czasopism, słowników, testów diagnostycznych, planów wynikowych
Przegląd oferty wydawniczej w katalogach lub internecie, analiza wybranych zestawów podręczników, modyfikacja i tworzenie planów wynikowych
Wybrane i zakupione przez uczniów podręczniki i zeszyty ćwiczeń, zestawy testów dostosowane do odpowiednich grup, wybrane czasopisma i słowniki, a z nich konkretne ćwiczenia,
plany wynikowe do podręczników
Opracowanie kryteriów ocen dla poszczególnych klas z uwzględnieniem uczniów z dysfunkcjami i trudnościami w nauce
Opracowanie samodzielne i modyfikacja istniejących kryteriów ocen w programie nauczania dla wybranych podręczników
Ujęcie oczekiwanych od ucznia umiejętności w planach wynikowych oraz przedstawienie opracowanych kryteriów ocen dyrekcji
Współpraca z nauczycielami w celu realizacji ścieżek międzyprzedmiotowych.
Odpowiedni dobór i kolejność tematów, łączenie nauki języka z edukacją kulturalną, medialną, regionalną, prozdrowotną, ekologiczną, proeuropejską, współpraca ze szkolnym Klubem Europejskim itp.
Zapisy w dziennikach lekcyjnych, fotografie z imprez organizowanych przez Klub Europejski
Tworzenie i organizowanie pomocy naukowych niezbędnych do prowadzenia zajęć językowych, wystrój gabinetu.
Współpraca z wydawnictwami, dyrekcją szkoły i pozostałymi nauczycielami języka angielskiego
Wystrój gabinetu
Poznawanie metod aktywizacji nauczania oraz ich wykorzystanie na lekcjach
Studiowanie literatury metodycznej, hospitacje
Konspekty, arkusze obserwacji lekcji
Muszka_87