czerwiec.doc

(97 KB) Pobierz

 

                                  

                                         CZERWIEC 2008

 

 

 

 

                          Ośrodki zainteresowań 

 

1.    Dzień Dziecka/ Dzień Strażaka.

2.    Moja miejscowość, mój kraj.

3.    Niedługo wakacje.

4.    Morze, jeziora, góry.

 

 

                                                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Moja miejscowość, mój kraj;

 

Zajęcia edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1. „Moje miasto”- spacer po mieście zwrócenie uwagi na charakterystyczne budowle. Poszerzenie wiadomości dzieci;

 

2. ,,Tychy – miasto w którym mieszkam’’ – wskazanie i zaznaczenie miejsca na mapie, słuchanie legendy mówiącej o pochodzeniu nazwy tego miasta

 

3. „Moje miasto” – wykonanie albumu

o Tychach. Wklejenie widokówek, układanie podpisów. Praca w zespołach.

 

4. ,,Czy dobrze znam swoje miasto?’’ – zagadki słowne, graficzne podsumowujące wiadomości o Tychach.

 

5. Wyjście do kina Andromeda na film

 

 

6. Mój kraj: wskazanie położenia Polski na mapie, symbole narodowe, nazwa stolicy i jej położenie,

 

7.. Rytmika – zabawy przy muzyce

 

 

 

 

8. .. Wars i Sawa”- słuchanie opowiadania W. Chotomskiej

 

 

 

9.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych –

z przyborami( piłki). Doskonalenie sprawności ruchowej

Kształcenie samodzielności

- prowadzi obserwacje

umie dzielić się swoimi spostrzeżeniami

 

- umie pokazać gdzie leżą Tychy (w przybliżeniu)

wsłucha uważnie opowiadania nauczycielki

wie skąd pochodzi nazwa miasta

 

 

- dz. potrafi wykonać album, wie co znaczy pojęcie ‘album”,

 

 

-odgadujezagadki obrazkowe

potrafi podać rozwiązanie zagadki uzasadnia swoją odpowiedź

 

 

 

- wypowiada się prostymi zdaniami

 

 

-chętnie bierze udział w zabawach ze śpiewem

 

 

 

- dz. uważnie słucha opowiadania, potrafi odpowiedzieć na zadane pytania, zna stolicę Polski, wie jak wygląda herb Warszawy

 

 

- wykonuje prawidłowo ćwiczenia

przestrzega zawartych umów

przestrzega bezpieczeństwa

 

 

1. Indywidualne rozmowy z dziećmi nt swojej miejscowości

 

2. Wspólne zorganizowanie gazetki tematycznej o Tychach, poprawne nazywanie swojej miejscowości.

 

3. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań: rysowanie kredkami na temat dowolny, kolorowanie obrazków tematycznych

 

4.Oglądanie zdjęć przedstawiających różne regiony Polski i omawianie ich

 

5. „Jaki to obrazek” – zabawa dydaktyczna z dziećmi chętnymi.

 

6. Wykonanie papierowej flagi Polski

 

7.Rozwiązywanie zagadek słownych

 

8. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym

 

9. Wyjście na spacer w okolice przedszkola – dotlenienie organizmu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy

 

Zestaw ćwiczeń porannych

 

ZABAWY RUCHOWE

 

- „Idziemy na spacer”- orient – porządkowa

 

-„Kto trafi do okienka”- z el celowania

 

-„Żabki do wody”- z el. podskoku

 

- „Zrywanie kwiatów” –ćwiczenie tułowia

 

-„Slalom między drzewami”- z el biegu

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyrabianie sprawności manualnej ręki

 

 

 

 

 

 

 

   Dzień Dziecka/ Dzień Strażaka

 

 

Zajęcia edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1. „Dzień dziecka w przedszkolu”- wspólna zabawa przy muzyce, wspólny poczęstunek.

.

2. „Dzieci świata”- wysłuchanie wierszy, oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata

 

3. „Mój kolego z innego kraju”- kolorowanka;

 

4. „Dzieci bywają różne” – słuchanie wiersza – rozmowa na temat różnic w wyglądzie dzieci, ich usposobieniu

 

5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych -

w ogrodzie przedszkolnym metodą wyścigu drużyn

 

6.Niebezpieczne zabawy z ogniem-rozmowa przy ilustracjach-rozwijanie logicznego myślenia,

 

 

7.998 to pożarna straż- nauka słów i melodii piosenki z repertuaru U. Pakuły-utrwalenie poprzez formę muzyczną numeru straży pożarnej.

 

 

8.Spotkanie z pracownikami straży pożarnej- poznanie pracy strażaka, dziecko wie, jak zachować się w czasie pożaru zna numer do straży pożarnej.

 

10„Strażak”- wyklejanie konturów papierem kolorowym- rozwijanie sprawności manualnych, dziecko dba o higienę pracy.

 

 

- rozwijanie przyjaznego stosunku do dzieci

z innych.

 

 

- rozwijanie sprawności manualnych i pomysłowości dzieci.

 

- dz. dostrzega podobieńst. i różnice w wyglądzie, sposobie ubierania się i porozumienia miedzy dziećmi różnych narodowości

-wprowadzanie zasad zdrowej rywalizacji, zaspokojenie potrzeby ruchu

- dziecko potrafi przewidzieć finał niebezpiecznych zabaw.

 

- dziecko układa inscenizację do piosenki.

 

 

 

 

-stworzenie sytuacji inspirujących do zadawania pytań.

 

 

- dz. prawidłowo rozplanowuje swoją pracę, dobiera odpowiednie kolory, doprowadza pracę do końca

 

 


1.Tworzenie rymowanek;


2.Cwiczenia ortofoniczne-naśladowanie różnych odgłosów;


3.Zabawa ruchowo-naśladowcza „Lustro”;


4.  Układanie puzzli wg wyboru i możliwości indywidualnych, ćw analizy i syntezy wzrokowej;

 

5. Zabawy konstrukcyjne klockami LEGO – dzielenie się swoimi

umiejętnościami z innymi dziećmi;

 

6.. Zabawy w kącikach zainteresowań, dobieranie sobie partnerów do zabawy, zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie wobecsiebie;


7.Gra dydaktyczna „Duży-mały”- znajomość cech przeciwstawnych;

 

 

 


8. „Dyktando matematyczne-dodawanie w zakresie 6;


9.Zabawa tematyczna „Strażak”;



10.Zabawy ruchowe na powietrzu

 

Zestaw ćwiczeń porannych

 

ZABAWY RUCHOWE

 

- „Rząd- szereg”

 

- „Kucanka”- z el. biegu

 

- „Bocian na łące” – z el. równowagi

 

- „Pieski na spacer”- z el. czworakowania

 

- „Manekin” – zabawa z partnerem

 

 

Nabywanie umiejętności wypowiadania się.

 

 

 

 

 

 

 

Morze, jeziora, góry.

 

Zajęcia edukacyjne

 

Przewidywane osiągnięcia

 

Działalność dowolna

 

Wspomaganie rozwoju

 

1.”Nasze morze”- praca z obrazkiem, ukazanie dzieciom piękna nabrzeża,  morskiego flora ,fauny. Wykorzystanie opowiadania Sobockiej „Jak wróbelek Elemelek w wielkim morzu brał kąpiele”

 

2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- prowadzony metodą wyścigu drużyn na boisku szkolnym

 

3. Wędrówki po górach”- zapoznanie z krajobrazem górskim   w szacie letniej

i zimowej , poznanie stroju góralskiego

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin