CZERWIEC 2008
Ośrodki zainteresowań
1. Dzień Dziecka/ Dzień Strażaka.
2. Moja miejscowość, mój kraj.
3. Niedługo wakacje.
4. Morze, jeziora, góry.
Moja miejscowość, mój kraj;
Zajęcia edukacyjne
Przewidywane osiągnięcia
Działalność dowolna
Wspomaganie rozwoju
1. „Moje miasto”- spacer po mieście zwrócenie uwagi na charakterystyczne budowle. Poszerzenie wiadomości dzieci;
2. ,,Tychy – miasto w którym mieszkam’’ – wskazanie i zaznaczenie miejsca na mapie, słuchanie legendy mówiącej o pochodzeniu nazwy tego miasta
3. „Moje miasto” – wykonanie albumu
o Tychach. Wklejenie widokówek, układanie podpisów. Praca w zespołach.
4. ,,Czy dobrze znam swoje miasto?’’ – zagadki słowne, graficzne podsumowujące wiadomości o Tychach.
5. Wyjście do kina Andromeda na film
6. Mój kraj: wskazanie położenia Polski na mapie, symbole narodowe, nazwa stolicy i jej położenie,
7.. Rytmika – zabawy przy muzyce
8. .. Wars i Sawa”- słuchanie opowiadania W. Chotomskiej
9.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych –
z przyborami( piłki). Doskonalenie sprawności ruchowej
Kształcenie samodzielności
- prowadzi obserwacje
umie dzielić się swoimi spostrzeżeniami
- umie pokazać gdzie leżą Tychy (w przybliżeniu)
wsłucha uważnie opowiadania nauczycielki
wie skąd pochodzi nazwa miasta
- dz. potrafi wykonać album, wie co znaczy pojęcie ‘album”,
-odgadujezagadki obrazkowe
potrafi podać rozwiązanie zagadki uzasadnia swoją odpowiedź
- wypowiada się prostymi zdaniami
-chętnie bierze udział w zabawach ze śpiewem
- dz. uważnie słucha opowiadania, potrafi odpowiedzieć na zadane pytania, zna stolicę Polski, wie jak wygląda herb Warszawy
- wykonuje prawidłowo ćwiczenia
przestrzega zawartych umów
przestrzega bezpieczeństwa
1. Indywidualne rozmowy z dziećmi nt swojej miejscowości
2. Wspólne zorganizowanie gazetki tematycznej o Tychach, poprawne nazywanie swojej miejscowości.
3. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań: rysowanie kredkami na temat dowolny, kolorowanie obrazków tematycznych
4.Oglądanie zdjęć przedstawiających różne regiony Polski i omawianie ich
5. „Jaki to obrazek” – zabawa dydaktyczna z dziećmi chętnymi.
6. Wykonanie papierowej flagi Polski
7.Rozwiązywanie zagadek słownych
8. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym
9. Wyjście na spacer w okolice przedszkola – dotlenienie organizmu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, przestrzeganie zasad bezpiecznego poruszania się po ulicy
Zestaw ćwiczeń porannych
ZABAWY RUCHOWE
- „Idziemy na spacer”- orient – porządkowa
-„Kto trafi do okienka”- z el celowania
-„Żabki do wody”- z el. podskoku
- „Zrywanie kwiatów” –ćwiczenie tułowia
-„Slalom między drzewami”- z el biegu
Wyrabianie sprawności manualnej ręki
Dzień Dziecka/ Dzień Strażaka
1. „Dzień dziecka w przedszkolu”- wspólna zabawa przy muzyce, wspólny poczęstunek.
.
2. „Dzieci świata”- wysłuchanie wierszy, oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata
3. „Mój kolego z innego kraju”- kolorowanka;
4. „Dzieci bywają różne” – słuchanie wiersza – rozmowa na temat różnic w wyglądzie dzieci, ich usposobieniu
5. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych -
w ogrodzie przedszkolnym metodą wyścigu drużyn
6.Niebezpieczne zabawy z ogniem-rozmowa przy ilustracjach-rozwijanie logicznego myślenia,
7.998 to pożarna straż- nauka słów i melodii piosenki z repertuaru U. Pakuły-utrwalenie poprzez formę muzyczną numeru straży pożarnej.
8.Spotkanie z pracownikami straży pożarnej- poznanie pracy strażaka, dziecko wie, jak zachować się w czasie pożaru zna numer do straży pożarnej.
10„Strażak”- wyklejanie konturów papierem kolorowym- rozwijanie sprawności manualnych, dziecko dba o higienę pracy.
- rozwijanie przyjaznego stosunku do dzieci
z innych.
- rozwijanie sprawności manualnych i pomysłowości dzieci.
- dz. dostrzega podobieńst. i różnice w wyglądzie, sposobie ubierania się i porozumienia miedzy dziećmi różnych narodowości
-wprowadzanie zasad zdrowej rywalizacji, zaspokojenie potrzeby ruchu
- dziecko potrafi przewidzieć finał niebezpiecznych zabaw.
- dziecko układa inscenizację do piosenki.
-stworzenie sytuacji inspirujących do zadawania pytań.
- dz. prawidłowo rozplanowuje swoją pracę, dobiera odpowiednie kolory, doprowadza pracę do końca
1.Tworzenie rymowanek;
2.Cwiczenia ortofoniczne-naśladowanie różnych odgłosów;
3.Zabawa ruchowo-naśladowcza „Lustro”;
4. Układanie puzzli wg wyboru i możliwości indywidualnych, ćw analizy i syntezy wzrokowej;
5. Zabawy konstrukcyjne klockami LEGO – dzielenie się swoimi
umiejętnościami z innymi dziećmi;
6.. Zabawy w kącikach zainteresowań, dobieranie sobie partnerów do zabawy, zwrócenie uwagi na właściwe zachowanie wobecsiebie;
7.Gra dydaktyczna „Duży-mały”- znajomość cech przeciwstawnych;
8. „Dyktando matematyczne-dodawanie w zakresie 6;
9.Zabawa tematyczna „Strażak”;
10.Zabawy ruchowe na powietrzu
- „Rząd- szereg”
- „Kucanka”- z el. biegu
- „Bocian na łące” – z el. równowagi
- „Pieski na spacer”- z el. czworakowania
- „Manekin” – zabawa z partnerem
Nabywanie umiejętności wypowiadania się.
Morze, jeziora, góry.
1.”Nasze morze”- praca z obrazkiem, ukazanie dzieciom piękna nabrzeża, morskiego flora ,fauny. Wykorzystanie opowiadania Sobockiej „Jak wróbelek Elemelek w wielkim morzu brał kąpiele”
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych- prowadzony metodą wyścigu drużyn na boisku szkolnym
3. Wędrówki po górach”- zapoznanie z krajobrazem górskim w szacie letniej
i zimowej , poznanie stroju góralskiego
...
pchelka254