PAŹDZIERNIK- PLAN.doc

(150 KB) Pobierz
JESIEŃ – KOLOROWA PANI

JESIEŃ – KOLOROWA PANI.

Uwagi

Sytuacja edukacyjna

Cel ogólny

Cele operacyjne- dziecko:

Aktywność

 

Oglądanie teatrzyku sylwet w oparciu o wiersz T. Kubiaka „Idzie jesień”

 

 

 

 

 

Spacer po okolicy- szukanie oznak jesieni w przyrodzie

 

 

 

 

 

 

Zapoznanie dzieci z nową porą roku.

 

 

 

 

 

Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w toku bezpośredniej obserwacji

-wie, że jesień to pora roku aktualnie panująca

-zna oznaki jesieni zauważalne w otaczającej przyrodzie

-potrafi zwerbalizować swoje wyobrażenie Pani Jesieni (5)

 

-dostrzega oznaki jesieni w przyrodzie

- opisuje zmiany przyrody(zmiana barw liści, usychanie, opadanie itp.)

-zbiera dary jesieni(kolorowe liście, kwiaty jesienne itp.)

-dzieli się wrażeniami z obserwacji(5)

Językowa

Twórcza

 

 

 

 

 

 

Przyrodnicza

 

Słuchanie wiersza I. Salach „Ulewa” z równoczesną improwizacją ruchową.

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr. III(zb. wł) prowadzony wg. Metody R. Labana i C. Orffa

 

 

 

 

 

 

Zabawa dydaktyczna „Dary jesieni”

 

 

 

 

 

Zabawa inscenizacyjna do piosenki „Ola i liście”

Zapoznanie z typowymi zjawiskami atmosferycznymi.

 

 

 

 

Rozwijanie płynności ruchów

 

 

 

 

 

 

Poznanie zbiorów przedmiotów poprzez segregowanie

 

 

 

Rozwijanie poczucia rytmu.

 

 

 

 

 

-zna i nazywa typowe dla jesieni zjawiska atmosferyczne(deszcz, wiatr, mgły itp.)

-określa pogodę na dworze w wypowiedzi używając przymiotników(5)

 

-wykonuje ćwiczenia wg. poleceń nauczyciela

-właściwie reaguje na przerwę w muzyce.

 

 

 

 

-nazywa zgromadzone dary jesieni

-segreguje zbiory

-przelicza elementy zbioru w zakresie -4/ 6(5)

-porządkuje układ zbiorów wg.

ich liczebności wzrastającej.(5)

-omawia treść piosenki

-wymyśla ruchy inscenizujące treść piosenki

-śpiewa piosenkę na sylabie lal,la, la..

-tańczy przy piosence.

 

Językowa

Przyrodnicza

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

 

 

 

Matematyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

Słuchanie wiersza L. Krzemienieckiej „Bukieciki” z akompaniamentem na instrumentach perkusyjnych. Nauka wiersza na pamięć

 

Wykonanie bukietu dla Pani Jesieni przez odbijanie liści na kartce papieru

Rozwijanie zainteresowań przyrodą.

 

 

 

Rozwijanie umiejętności manualnych

-określa kolory jesiennych liści

-opisuje i porównuje wygląd liści

-łączy liść z drzewem i owocem, jaki ono wydaje(5)

-uczy się wiersza na pamięć

-rozplanowuje pracę na kartce papieru przez dobranie odpowiednich liści

-maluje liście farbą plakatową

-odbija liście na kartce papieru.

Przyrodnicza

Językowa

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

Wycinanie liści i wykonanie makiety „Jesienne drzewo” z wykorzystaniem imion dzieci.

 

 

 

Zestaw ćwiczeń ruchowych nr. III (zb. wł)

Rozwijanie umiejętności wycinania po wyznaczonej linii

-prawidłowo trzyma nożyczki

-wycina po wyznaczonej linii

-odnajduje swoje imię wśród innych (5)

-aktywnie bierze udział w wykonaniu makiety

Techniczna

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

WITAMINY W KOSZYKU

Uwagi

Sytuacja edukacyjna

Cel ogólny

Cel operacyjny – dziecko :

Aktywność

 

Słuchanie wiersza S. Grabowskiego „Dary jesieni”

 

 

 

Zestaw ćwiczeń ruchowych nr. III (zb. wł)

       

Zapoznanie z wyglądem i nazwami niektórych warzyw i owoców.

-zna nazwy i wygląd niektórych owoców i warzyw

-dzieli zgromadzone dary jesieni na owoce i warzywa

-wypowiada się nt. który owoc lub warzywo lubi najbardziej i dlaczego?

-globalnie odczytuje wyrazy: owoce, banan, kapusta (5)

-dzieli nazwy owoców i warzyw na sylaby(5)

Językowa

 

Wzrokowa

 

 

Ruchowa

 

Spacer- oglądanie przydomowych ogrodów, pól i sadów

Dokonywanie obserwacji środowiska przyrodniczego

-wie, gdzie rosną owoce, a gdzie warzywa

-wie, co oznacza pojęcie -sad

-wymienia nazwy niektórych drzew owocowych(5)

Wzrokowa

Językowa

Umysłowa

 

Zabawa dydaktyczna „Gdzie ukryte jest jabłuszko?”

 

 

Wypełnianie konturów owoców wydzieranką(5)/ kolorowanie konturów owoców kredkami woskowymi.

 

 

 

 

 

 

 

 

Gromadzenie owoców i warzyw w kąciku przyrody.

 

 

 

 

 

 

Zabawa inscenizowana do piosenki „Na marchewki urodziny.

Rozwijanie orientacji przestrzennej.

 

 

Rozwijanie sprawności manualnej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Właściwe rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw.

 

 

 

 

 

Stworzenie możliwości indywidualnej interpretacji piosenki.

-używa określeń: na, pod / obok, za(5)

-odnajduje przedmioty na sali kształtem podobne do jabłka

 

-nazywa owoce na obrazku

-dobiera odpowiednie kolory

-zwraca uwagę na nacisk kredki woskowej na kartkę (4)

-estetycznie i starannie wypełnia wydzieranką kontury owoców(5)

 

 

 

 

 

-segreguje do koszy osobno owo i warzywa

-właściwie nazywa owoce i warzywa

-wielozmysłowo poznaje zgromadzone owoce i warzywa(ogląda, dotyka, wącha, smakuje)

-opisuje wygląd owoców i warzyw stosując przymiotniki(5)

-zapamiętuje nazwy warzyw z piosenki

-dobiera odpowiednie warzywo podczas recytowanego tekstu piosenki

-inscenizuje tekst piosenki

 

Matematyka

 

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin