ZOSTAŃ „PRZYJACIELM NATURY”
Uwagi
Sytuacja edukacyjna.
Cel ogólny
Cele operacyjne- dziecko:
Aktywność
Ilustracja sylwetami fragmentu wiersza „Co to jest przyroda ?” D Gellner.
Spacer – obserwowanie natury wokół siebie.
Przekazanie podstawowej wiedzy o składnikach natury. Nauka wiersza na pamięć.
Bezpośrednia obserwacja przyrody.
-wie, jakie elementy składają się na naturę
-rysuje swoje wyobrażenie natury
-uczy się wiersza na pamięć
-rozumie, że poszczególne elementy przyrody oddziałują nasienie(5)
-nazywa obecną porę roku
-określa cechy obecnej pory roku
-opisuje charakterystyczne zmiany jakie zachodzą w przyrodzie w zależności od pory roku
Wzrokowa
Językowa
Przyrodnicza
Zabawa dydaktyczna „Jak chronimy przyrodę ?”
Zestaw ćwiczeń ruchowych nr.
Zabawa matematyczna z wykorzystaniem pacynki i materiału przyrodniczego „Umiem liczyć”
Wykonanie ekologicznych instrumentów muzycznych
Spotkanie z panem leśniczym
Maluje farbami nt. Praca pana leśniczego
Zabawa dydaktyczna „Krajobraz bez śmieci”
Tworzenie akompaniamentu do znanych dzieciom piosenek z wykorzystaniem instrumentów wykonanych w przedszkolu.
Spotkanie z przedstawicielem firmy Dimarco
Kształtowanie przyjaznego stosunku do roślin i zwierząt.
Doskonalenie umiejętności sprawnego przeliczania.
Wzbogacenie kącika muzycznego .
Przybliżenie dzieciom pracy leśniczego
Rozwijanie umiejętności malowania
Kształtowanie u dzieci nawyku segregowania śmieci.
Rozwijanie percepcji słuchowej
-potrafi wskazać środowisko czyste i zanieczyszczone
-wie, jakie zachowania szkodzą środowisku
-wie, w jaki sposób przedszkolak może chronić środowisko(5)
-dziecko liczy liczmany w zakresie 4/6(5)
-potrafi zauważyć błąd w przeliczaniu przez nauczyciela (5)
-dobiera odpowiednią liczbę kasztanów do wskazanej cyfry 4/6(5)
-nazywa różne instrumenty muzyczne pokazane przez nauczyciela
-wybiera właściwe materiały wtórne do przygotowania wybranego instrumentu
-przygotowuje instrument z pomocą nauczyciela/ bez pomocy nauczyciela(5)
-wygrywanie melodii na wykonanym instrumencie
-wypowiada się na podstawie własnej wiedzy nt „Czym zajmuje się pan leśniczy ?”
-zadaje pytania (5)
-zachowuje się adekwatnie do sytuacji
-właściwie gospodaruje farbą i wodą
-wykorzystuje całą powierzchnię kartki (5)
-maluje pana leśniczego podczas pracy
-zna kolory pojemników na śmieci
-potrafi posegregować śmieci do pojemników
-umie współpracować podczas zadań z grupą.
-śpiewa piosenki poznane w przedszkolu
-wyklaskuje rytm piosenki
-tworzy akompaniament do wybranej piosenki
Matematyczna
Muzyczna
Społeczna
Plastyczna
Sytuacja edukacyjna
Cele operacyjne : dziecko -
Inscenizacja wiersza I Suchorzewskiej „W marcu” , oraz przysłów o marcu .
Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych
Zabawa dydaktyczna „W marcu jak w garncu”
Zilustrowanie przysłowia „W marcu jak w garncu” przez malowanie farbami plakatowymi .
Zabawa „Matematyczne puzzle”
Inscenizacja piosenki „Czym powitać cię wiosenko?”
Zabawa gramatyczna z wierszem „Co to jest przyroda?
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr.
Zabawa badawcza „Jak powstają deszczowe chmury ?”- wykonanie doświadczenia ułatwiającego zrozumieć dzieciom proces parowania i skraplania .
Zabawa rytmiczna z rekwizytami „Zmienna pogoda”
Poznanie oznak przedwiośnia, poprawne budowania wypowiedzi
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem
Rozwijanie sprawności manualnej
Rozwijanie spostrzegawczości, oraz umiejętności sprawnego przeliczania.
Reagowanie ruchem na zmiany dynamiki w muzyce. Nauka piosenki na pamięć
...
Monika201286