MARZEC -PLAN.doc

(116 KB) Pobierz
ZOSTAŃ „PRZYJACIELM NATURY”

ZOSTAŃ „PRZYJACIELM NATURY”

Uwagi

Sytuacja edukacyjna.

Cel ogólny

Cele operacyjne- dziecko:

Aktywność

 

Ilustracja sylwetami fragmentu wiersza „Co to jest przyroda ?” D Gellner.

 

 

 

 

Spacer – obserwowanie natury wokół siebie.

Przekazanie podstawowej wiedzy o składnikach natury. Nauka wiersza na pamięć.

 

 

Bezpośrednia obserwacja przyrody.

-wie, jakie elementy składają się na naturę

-rysuje swoje wyobrażenie natury

-uczy się wiersza na pamięć

-rozumie, że poszczególne elementy przyrody oddziałują nasienie(5)

-nazywa obecną porę roku

-określa cechy obecnej pory roku

-opisuje charakterystyczne zmiany jakie zachodzą w przyrodzie w zależności od pory roku

 

Wzrokowa

Językowa

Przyrodnicza

 

 

 

 

Zabawa dydaktyczna    „Jak chronimy przyrodę ?”

 

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń ruchowych nr.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa matematyczna z wykorzystaniem pacynki i materiału przyrodniczego „Umiem liczyć”

 

 

 

Wykonanie ekologicznych instrumentów muzycznych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Spotkanie z panem leśniczym

 

 

 

 

Maluje farbami nt. Praca pana leśniczego

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa dydaktyczna „Krajobraz bez śmieci”

 

 

 

 

 

Tworzenie akompaniamentu do znanych dzieciom piosenek z wykorzystaniem instrumentów wykonanych w przedszkolu.

 

 

 

Spotkanie z przedstawicielem firmy Dimarco

Kształtowanie przyjaznego stosunku do roślin i zwierząt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doskonalenie umiejętności sprawnego przeliczania.

 

 

 

 

Wzbogacenie kącika muzycznego .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przybliżenie dzieciom pracy leśniczego

 

 

 

Rozwijanie umiejętności malowania

 

 

 

 

 

 

Kształtowanie u dzieci nawyku segregowania śmieci.

 

 

 

Rozwijanie percepcji słuchowej

-potrafi wskazać środowisko czyste i zanieczyszczone

-wie, jakie zachowania szkodzą środowisku

-wie, w jaki sposób przedszkolak może chronić środowisko(5)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-dziecko liczy liczmany w zakresie 4/6(5)

-potrafi zauważyć błąd w przeliczaniu przez nauczyciela (5)

-dobiera odpowiednią liczbę kasztanów do wskazanej cyfry 4/6(5)

-nazywa różne instrumenty muzyczne pokazane przez nauczyciela

-wybiera właściwe materiały wtórne do przygotowania wybranego instrumentu

-przygotowuje instrument z pomocą nauczyciela/ bez pomocy nauczyciela(5)

-wygrywanie melodii na wykonanym instrumencie

 

 

 

-wypowiada się na podstawie własnej wiedzy nt „Czym zajmuje się pan leśniczy ?”

-zadaje pytania (5)

-zachowuje się adekwatnie do sytuacji

-właściwie gospodaruje farbą i wodą

-wykorzystuje całą powierzchnię kartki (5)

-maluje pana leśniczego podczas pracy

 

 

 

 

-zna kolory pojemników na śmieci

-potrafi posegregować śmieci do pojemników

-umie współpracować podczas zadań z grupą.

 

-śpiewa piosenki poznane w przedszkolu

-wyklaskuje rytm piosenki

-tworzy akompaniament do wybranej piosenki

 

Wzrokowa

Językowa

Przyrodnicza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Matematyczna

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Językowa

Społeczna

Przyrodnicza

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

Społeczna

Przyrodnicza

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W MARCU JAK W GARNCU.

Uwagi

Sytuacja edukacyjna

Cel ogólny

Cele operacyjne : dziecko -

Aktywność

 

Inscenizacja wiersza I Suchorzewskiej W marcu” , oraz przysłów o marcu .

 

Zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa dydaktyczna „W marcu jak w garncu”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zilustrowanie przysłowia „W marcu jak w garncu” przez malowanie farbami plakatowymi .

 

 

Zabawa „Matematyczne puzzle”

 

 

 

 

 

 

Inscenizacja piosenki „Czym powitać cię wiosenko?”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa gramatyczna z wierszem „Co to jest przyroda?

 

 

 

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr.

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa badawcza „Jak powstają deszczowe chmury ?”- wykonanie doświadczenia ułatwiającego zrozumieć dzieciom proces parowania i skraplania .

 

 

Zabawa rytmiczna z rekwizytami „Zmienna pogoda”

Poznanie oznak przedwiośnia, poprawne budowania wypowiedzi

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwijanie umiejętności wypowiadania się całym zdaniem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwijanie sprawności manualnej

 

 

 

Rozwijanie spostrzegawczości, oraz umiejętności sprawnego przeliczania.

 

 

 

Reagowanie ruchem na zmiany dynamiki w muzyce. Nauka piosenki na pamięć 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin