PLAN WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ
ZADANIA I SPOSOBY REALIZACJI
TERMIN
OSOBA
ODPOWIEDZIALNA
UWAGI
I. WSPÓŁDZIAŁANIE NAUCZYCIELI
PRZEDSZKOLA I SZKOŁY.
· Nawiązanie kontaktu z dyrekto –
rem szkoły i nauczycielami kl. I
· Ustalenie terminów wzajemnych kontaktów.
· Wzajemne opinie na temat nowej podstawy programowej i sposobów nauczania 5-latków oraz w klasie I.
· Zaproszenie nauczycielek klasy I na spotkanie grupowe w celu przybliżenia rodzicom nauki w klasie pierwszej.
· Prelekcja dla rodziców „Dojrza – łość szkolna” – przybliżenie rodzicom pojęcia dojrzałości szkolnej i oczekiwań związanych z podjęciem przez dzieci nauki w szkole.
wrzesień
luty
Agnieszka Lewandowska
Grażyna Skotnicka
Nauczycielki kl. I
Nauczycielka kl.I
II. WPROWADZENIE DZIECI W
PROBLEMATYKĘ SZKOLNĄ.
· Zapoznanie dzieci 5-letnich ze szkołą (sale lekcyjne, świetlica, sala gimnastyczna, czytelnia, szatnia) – przełamywanie barier psychicznych związanych z przekroczeniem progu szkolnego.
· Udział dzieci przedszkolnych w zajęciach lekcyjnych klasy pierwszej.
· Uczestnictwo 5– latków w spotkaniach integracyjnych organizowanych w szkołach podstawowych.
kwiecień
maj
kwiecień maj
wg harmonogramu szkoły
Nauczycielki klas I - III
III. ORGANIZOWANIE PRZEZ
NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA
ORAZ KLAS I – III
ŚRODOWISKA WYCHOWAWCZEGO.
· Zaproszenie dzieci klas pierwszych na wernisaż prac plastyczno – technicznych przed – szkolaków.
· Wspólne spacery z uczniami
klasy I w celu bliższego poznania naszego miasta – Błonia.
· Integrowanie grupy przedszkolnej z uczniami klasy pierwszej poprzez stwarzanie sytuacji do wspólnych zabaw na terenie przedszkola i szkoły.
marzec
październik
lewandosia