czerwiec plan.doc

(239 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci 4 i 5-letnich

 

 

Czerwiec  2009

 

 

 

Tematyka

1.  Dzień Dziecka naszym świętem!

2.  Skawina moje miasto.

3.  Nadchodzi lato.

4.  Bezpieczne wakacje.

 

 

 

 

 

Opracowała: Magda Babiuch

 

 

Temat tygodnia: Bezpieczne wakacje.

 

Formy i środki realizacji.

 

Cele operacyjne, dziecko

 

Podst.

progr.

Temat dnia:

 

PONIEDZIAŁEK

 

Wakacyjne plany

 

 

1. Słuchanie wiersza W. Badalskiej „Wakacyjne rady”

 

2. Rozmowa w oparciu o treść wiersza i własne przeżycia dziecka na temat wakacji, bezpiecznych zabaw , odpowiedniego korzystania ze słońca.

 

3. Zabawa ruchowo- naśladowcza przy muzyce-„Zabawy nad rzeką”, „Nad jeziorem”, „W lesie”.

 

4. Zabawy badawcze z elementami ćwiczeń oddechowych – obserwowanie wykonywania przez nauczycielkę łódek z papieru. Zabawą z wodą i ćwiczenia oddechowe – puszczanie łódek na wodzie (miska) – wprawianie łódek w ruch poprzez dmuchanie.

 

4. Wraz z zespołem dzieci oglądanie ilustracji, zdjęć, albumów przedstawiających różne miejsca wypoczynku. Dzielenie się przez dzieci wakacyjnymi planami , sposobami spędzania wolnego czasu.

 

5. Zajęcia muzyczno-słuchowo-ruchowe przy piosence „Lato, lato”.

 

6. Wyjście do ogrodu – propozycje zabaw, w które dzieci mogą się bawić w czasie wakacji.

Skupia uwagę na utworze literackim

 

- Wypowiada się na interesujący go temat

- Rozumie konieczność zachowania ostrożności podczas zabaw i wypoczynku

- Pokazuje ruchem czynności – zabawy wakacyjne

 

 

- Obserwuje działania nauczycielki,

- prawidłowo wykonuje ćwiczenia oddechowe,

 

 

 

 

- Wypowiada się na temat oglądanych ilustracji , własnych wakacyjnych planów

 

 

 

 

- Bierze udział w zajęciach, potrafi zaśpiewać piosenkę,

 

\- podczas zabaw w ogrodzie przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia:

 

W  T  O  R  E  K

 

Bezpieczne wakacje. LAS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Oglądanie obrazków przedstawiających leśny krajobraz – drzewa, przepływający strumień, wodospad, zwierzęta leśne. Swobodne wypowiadanie się na temat treści obrazków.

 

2. Wyszukiwanie podawanych przez nauczyciela szczegółów, temat treści obrazków. (zwierzęta, drzewa – dz. 4 letnie, szyszki, dziuple – dz 5 letnie).

 

3. Zabawa ruchowa z uwzględnieniem treści bezpiecznego zachowywania się w lesie. „W lesie”.

 

4. Komponowanie opowiadania na temat „Wakacyjna przygoda”. Kontynuowanie opowiadania nauczyciela – dzieci wymyślają i dopowiadają tekst. Zachęcanie do samodzielnego snucia fantastycznych pomysłów. Oglądanie świata przez różowe okulary.

 

5. Zabawa dramowa „Jedziemy na wycieczkę do lasu” – według opowiadania nauczyciela.

 

6. Zabawy matematyczne wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej usprawniające zapamiętywanie i skupianie uwagi. Oglądanie planszy LAS (gra dydaktyczna „Gdzie kto mieszka”) zapamiętywanie miejsca zamieszkania zwierząt – dopasowywanie zwierząt do odpowiedniego miejsca.

 

7. Zajęcia gimnastyczne na świeżym powietrzu z wykorzystaniem przyrządów (piłka, szarfy, obręcze, woreczki itp.) na podstawie K. Wlaźnik. 

 

-          Skupia uwagę na obrazku,

-          Wypowiada się poprawnie pod względem gramatycznym,

 

 

-          potrafi wyszukać szczegóły na obrazku,

 

 

 

-          bierze udział w zabawie ruchowej

-          zna podstawowe zasady bezpiecznego zachowania się w lesie,

-          współdziała w grupie – potrafi dopowiadać zdania łącząc je w logiczną całość,

 

 

 

 

-          wciela się w bohaterów opowiadania,

 

 

-          potrafi zapamiętać kilka szczegółów jednocześnie,

-          nazywa domy zwierząt,

 

 

 

 

 

-          bierze udział w zajęciach gimnastycznych,

-          prawidłowo wykonuje pozycje wyjściowe do ćwiczeń,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia:

 

Ś R O D A

 

Bezpieczne wakacje.

MORZE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Rozwiązywanie zagadek pokazywanych ruchem i gestem „Zgadnij co robię na wakacjach”. Oglądanie pocztówek z różnych stron naszego kraju – morze, góry, jeziora.

 

2. Wysłuchanie wiersza D. Wawiłow „Morze” połączone z oglądaniem obrazka Nad morzem. Szukanie na mapie Polski morza, czytanie globalne napisu MORZE (dz 5 letnie). Co można robić nad morzem? Nazywanie czynności, które związane są z wypoczynkiem w tym miejscu: kąpiel w morzu, pływanie statkiem, zbieranie muszelek, opalanie się itp.

 

3. Wyszukiwanie na obrazku elementów wskazanych przez N i opisywanie relacji z innymi przedmiotami: żaglówka płynie obok statku itp.

 

4. Zabawa integracyjna „Tratwa ratunkowa” (wg. Przewodnik Metodyczny ABC 5 latka).

 

5. "Zabawy z wodą"- zabawa matematyczna. Poznanie sposobów zachowania się różnych przedmiotów w wodzie.

 

6.Zabawy matematyczne: przeliczanie muszelek, segregowanie wg kształtu i wielkości – próby opisywania wyglądu muszelek.

 

7. Praca plastyczna – „Mój wymarzony statek” – praca techniką collage. Rozmowa na temat morskich wypraw połączona z pracą dzieci.

 

8. Wspólna ocena prac – wypowiadanie się na temat pracy kolegi. Sprzątanie miejsca pracy.

 

 

-          odgaduje i nazywa poszczególne czynności pokazywane przez N i inne dzieci,

 

-          Skupia uwagę na utworze literackim,

 

-          poznaje mapę Polski, wie gdzie znajduje się morze,

 

-          czyta globalny napis morze,

 

 

 

-          potrafi określać położenie przedmiotów względem siebie,

 

 

-          bierze udział w zabawie, współdziała w grupie,

 

-          bierze udział w zabawach badawczych – obserwuje i opisuje zachodzące zmiany,

 

-          prawidłowo przelicza elementy,

 

-          segreguje wg kształtu,

 

-          prawidłowo posługuje się nożyczkami i kredkami,

 

-          samodzielnie wykonują pracę za pomocą różnych materiałów,

 

-          potrafi wyrazić swoją ocenę na temat pracy innego dziecka,

 

-          sprząta swoje miejsce pracy,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Temat dnia:

 

C  Z W A R T E K

 

Czym podróżujemy?

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin