Świadectwo2.doc

(35 KB) Pobierz

str.1

 

.......................................................................

                       (pieczęć przedszkola / szkoły)

 

 

INFORMACJA O GOTOWOOECI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

Imię i nazwisko dziecka 

Rok szkolny: 2009/2010

Forma wychowania przedszkolnego* : przedszkole

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego

w obszarze:

 

1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej:

 

1) mocne strony dziecka : zwykle stosuje się do poleceń, daje sobą kierować, rzadko obraża się, złości i płacze, próbuje pokonywać trudności, łatwo nie rezygnuje, zależy jej na dobrej ocenie pracy.

2) zauważone trudności : nie zawsze kończy rozpoczętą pracę, trudno Małgosi zmobilizować się, pospieszyć na polecenie.

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : prowadzone były gry i zabawy kształtujące charakter, wrażliwość i inteligencje emocjonalną dziecka.

4) wskazówki dla rodziców : w dalszym ciągu proszę wzmacniać wszelkie przejawy pożądanego zachowania, stosować zrozumiałe dla dziecka reguły i być konsekwentnym.

2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania:

 

1) mocne strony dziecka : poprawnie przelicza, dodaje i odejmuje na konkretach, prawidłowo wymawia głoski, odpowiada na pytania zdaniami prostymi, używa wielu określeń.

2) zauważone trudności : nie zawsze potrafi skupić uwagę na zajęciach, pracuje w zmiennym tempie.

 

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : zabawy i zajęcia wymagające cierpliwości i dokładności.

4) wskazówki dla rodziców : należy zaakceptować nadmierną ruchliwość Małgosi i pomóc jej zorganizować świat wokół siebie( plan dnia, algorytmy postępowania).

 

3. Sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej:

 

1) mocne strony dziecka : wykazuje się dobrą sprawnością fizyczną, bardzo zaangażowana w zajęcia ruchowe, buduje z klocków, dobrze wycina po liniach prostych i falistych.

2) zauważone trudności : niestarannie rysuje znaki grafomotoryczne, niechętnie koloruje, średnio dokładnie wykonuje ćwiczenia.

 

str. 2

 

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : ćwiczenia grafomotoryczne.

 

4) wskazówki dla rodziców : zachęcać do rysowania znaków litero podobnych, urozmaicać techniki kolorowania.

4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

1) mocne strony dziecka : chętnie uczestniczy we wszystkich działaniach grupy, współpracuje z innymi, pełni role w grupie, jest samodzielna.

2) zauważone trudności : nie zawsze przestrzega norm i zasad obowiązujących w grupie, nie zawsze przestrzega zasad bezpieczeństwa, nadmierna ruchliwość.

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka : stosowany w przedszkolu system nagród i kar, który motywuje dzieci do podporządkowania się obowiązującym normom i zasadom.

4) wskazówki dla rodziców : stosować w domu zrozumiałe dla dziecka zasady, konsekwentnie je przestrzegać.

II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia

i zainteresowania:

 

1) opis :Małgosia jest dzieckiem bardzo radosnym, ruchliwym, wymagającym dużej uwagi, chętnie uczestniczy w uroczystościach grupowych i przedszkolnych, śpiewa piosenki, tańczy, recytuje wiersze.

 

2) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu : angażowanie do udziału we wszystkich uroczystościach i zajęciach.

 

3) wskazówki dla rodziców : pomoc przy utrwalaniu wierszy i tekstów piosenek.

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

                 2010.06.15

 

 

..........................................................................                              ..........................................................................

          (data i podpis nauczyciela)                                                                     (pieczęć i podpis dyrektora)

 

 

* Wpisać odpowiednio: przedszkole, oddział przedszkolny w szkole podstawowej, punkt przedszkolny, zespół wychowania przedszkolnego.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin