hospitacja.doc

(64 KB) Pobierz

Edyta Węglewska

 

KONSPEKT LEKCJI Z PIŁKI KOSZYKOWEJ

 

TEMAT: Doskonalenie podań i chwytów oraz ćwiczenia przygotowujące do nauki dwutaktu w piłce koszykowej.                                                                                                    DATA: 13.10.2008

KLASA: IV                                                    LICZBA ĆWICZĄCYCH: 12

PŁĘĆ ĆWICZĄCYCH: żeńska

MIEJSCE ĆWICZEŃ: hala sportowa

KSZTAŁTOWANIE:

Umiejętności: uczeń potrafi wykonać podania z przed klatki piersiowej, po koźle i z nad głowy

Motoryczność: uczeń kształtuje koordynacje ruchową poprzez;

Wiadomości: uczeń zna podstawowe przepisy dotyczące piłki koszykowej;

AKCENTY WYCHOWAWCZE: uczeń uczy się współdziałania w grupie oraz poszanowanie przeciwnika w grze (fair play)

PRZYBORY I PRZYRZĄDY: piłki koszykowe, szarfy

Tok lekcji

Nazwa i opis ćwiczenia

Czas

Uwagi

Organizacyjno - metodyczne

Część wstępna

1. Ćwiczenia porządkowo- dyscyplinujące,

 

 

 

2. Zabawa lub gra ożywiająca

 

 

 

 

 

 

 

3. Ćwiczenia kształtujące

Ćw. RR

 

Ćw. NN

 

 

 

Ćw. T

 

Ćw. RR i NN łącznie;

 

 

 

Ćw. T w innej płaszczyźnie;

 

Ćw. NN;

 

 

 

Ćw. T;

 

 

Ćw. T - większe natężenie;

 

 

 

Ćw. RR;

 

 

 

Ćw. T;

 

 

 

Ćw. równoważne;

 

 

 

Ćw. NN podskoki;

 

 

 

 

Część główna

1. Zabawa lub gra, ewentualnie ćwiczenia udoskonalające elementy gry drużynowej

 

 

 

 

2. Gra drużynowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część końcowa

1. Ćwiczenia korektywne

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Zabawa o charakterze uspokajającym

 

3. Ćwiczenia porządkowo - wychowawcze

 

Zbiórka, sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji, kontrola stroju i miejsca ćwiczeń pod względem bezpieczeństwa, umotywowanie uczniów do ćwiczeń;

 

 

„Berek dwójkami” Dzieci w parach trzymają się za ręce. Wyznaczona para próbuje schwytać pozostałych. Berek ani dzieci uciekające nie mogą puścić ręki swojego współtowarzysz. Po złapaniu następuje zmiana.

 

 

 

 

 

 

PW – stanie w rozkroku; kozłowanie piłki z jednoczesnym krążeniem PR, zmiana LR;

PW jw., z jednoczesnym kozłowaniem:

1 – ugięcie NN do przysiadu

2 – PW

3 i 4 - powtórzenie

PW – jw.; krążenie bioder z jednoczesnym przekładaniem piłki wokół tułowia;

PW j.w.;

1 -wysoki wymach PN w górę z przełożeniem piłki pod PN,

2 -powrót do PW,

3 i 4 -zmiana na LN;

PW jw.; piłka w RR

1,2 i 3 -głębokie krążenie T w prawo i w lewo;

4 –podrzut piłki w górę;

PW – jw; RR w przedzie trzymają piłkę,

1 –wznos PN ugiętej w górę z dotknięciem piłki;

2 – opust PN

3 i 4 LN

PW –leżenie tyłem, piłka w wyprostowanych RR

1 i 2 –wznos NN z dotknięciem piłki

3 i 4 – powrót do PW

PW -leżenie przodem; piłka w wyprostowanych RR

1 -wznos T w górę,

2 i 3 -wytrzymanie

4 - PW

PW – klęk podparty, piłka przed ćwiczącym:

1 – ugięcie RR z dotknięciem brodą piłki

2 – PW

3 i 4 -powtórzenie

PW – stanie w rozkroku, piłka w RR

1 – skręt T w prawo

2 – PW

3 i 4 – zmiana w lewo

PW - stanie w rozkroku, piłka w RR trzymana przed sobą:

1 - wznos N prostej w przód,

2 i 3 -wytrzymać,

4 – PW; zmiana N

PW j.w;

1 -ugięcie NN do przysiadu podpartego,

2 -wyrzut NN w tył,

3 -powrót do przysiadu podpartego,

4 -wyskok obunóż.

 

 

Dzieci ćwiczą w parach:

- podania z przed klatki piersiowej,

- kozłowanie w biegu dookoła współćwiczącego

i podanie do partnera, zmiana R kozłującej;

- podania z nad głowy,

- podania po koźle,

- podanie z wyskoku obunóż

- podania z wyskoku na jednej N,

- podania z dwóch kroków i wyskoku na jednej N,

„Do dziesięciu podań” Uczniowie w dwóch drużynach. Dzieci miedzy sobą podają piłki i jeśli w zespole uda im się wykonać 10 podań, bez starty na rzecz drużyny przeciwnej – to zdobywają jeden punkt. Wygrywa drużyna z większą ilością punktów.

Grę można ułatwić np. poprzez zmniejszenie ilości podań lub można utrudnić poprzez dodanie podstawowych przepisów z piłki koszykowej; np. posiadający piłkę, jeśli nie podaje - przemieszczać można się jedynie kozłując; po 10 podaniach bez straty piłki celny rzut do kosza, będzie premiowany dodatkowym punktem.

 

Klęk podparty, wypchnięcie klatki piersiowej do przodu z uniesieniem wysoko głowy – wytrzymanie. Następnie schowanie głowy miedzy RR z jednoczesnym wypchnięciem pleców do tyłu.

 

 

 

 

 

„Pisanie literek” Dzieci rysują na plecach drugiej osoby z pary, litery lub tez cyfry pokazane przez nauczyciela. Zadaniem drugiej osoby jest jej odgadniecie.

Zbiórka, omówienie lekcje, ocenienie wyróżniających się uczniów, pożegnanie klasy

9 min

1 min

 

 

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

 

 

5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 min

14 min

 

 

 

 

 

 

 

 

16 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 min

1 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 min

 

 

 

2 min

 

 

 

 

W dwuszeregu zbiórka! Baczność! Kolejno odlicz!

                         N

                 x x x x x x

                 x x x x x x 

 

Dzieci tworzą pary z poprzedniego ustawienia i rozbiegają się po Sali. Berek oznaczony szarfa

x x                x  x         

                       x x            N

       x x       x x       

                                XX

 

Dzieci pozostają w rozsypce, rozsuwając się na większą odległość.

       x          x     x          x         

 

           x      x       x     x      N

 

       x         x       x       x       

 

Każde ćwiczenie zaprezentowane przez nauczyciela i rozliczone w takcie na 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin