tab śr.doc

(80 KB) Pobierz
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU

 

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU

ZAWODOWEGO NA

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO.

 

 

              mgr Ewa Nowicka

                Szkoła Podstawowa na 16

                w Siemianowicach Śląskich.

 

 

 

 

                                         Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego za okres stażu

                                                                od 01. 09. 2003 r do 31. 05. 2006 r.

 

   Realizując opracowany przez siebie plan rozwoju na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie od 01. 09. 2003 r do 31. 05. 2006 r dążyłam do wykonania zaplanowanych zadań. W związku ze zmianą przepisów prawnych dokonałam stosownych zmian w planie rozwoju i umieściłam je w aneksie do planu rozwoju zawodowego z dnia 31. 01. 2006 r. Odbyty przeze mnie staż był okresem wzbogacania wiedzy i rozwijania umiejętności. Stopień realizacji zadań i wypracowane materiały przedstawiam w tabeli poniżej.

 

 

 

 

 

 

 

Treść wymagania        

Formy realizacji zaplanowanych zadań

Uzyskane wyniki i wypracowane materiały

§8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

1.       Zapoznałam się z procedurą awansu zawodowego, sformułowałam plan rozwoju zawodowego oraz aneks do planu rozwoju zawodowego.

2.       W trakcie stażu uczestniczyłam w kursie „ Przygotowanie dokumentacji na stopień nauczyciela dyplomowanego” [ organizator – Ośrodek Usług Pedagogicznych i Socjalnych ZNP]

3.       Po zakończeniu stażu opracowałam sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.

4.       Aktywnie uczestniczę w pracach organów szkoły i zespołach zadaniowych, współpracuję z innymi nauczycielami, pedagogiem i psychologiem. Regularnie uczestniczę w pracach zespołu wychowawczego i zespołu humanistycznego, którego jestem przewodniczącą.

5.       W czasie stażu organizowałam lub współorganizowałam następujące uroczystości szkolne:

Ø       Akademię z okazji Odzyskania Niepodległości [dwukrotnie w latach 2002/03; 2005/06]

Ø       Zakończenie roku szkolnego 2003/04„Czas na wakacje”

Ø       Przedstawienie ekologiczne na Dzień Ziemi – rok szkolny 2004/05

Ø       Przedstawienie na Dzień Ziemi „Las” – rok szkolny 2005/06

Ø       „Miłość niejedno ma imię” – przedstawienie walentynkowe.

 

6.       Przygotowałam z uczniami klasy 4 b przedstawienie „Kot w butach”,

które zostało pokazane 7. 12. 05 r klasom „0” i „I’.

7.       Jako wychowawca klasy VI współorganizowałam egzamin próbny dla uczniów klas szóstych.

8.       Jestem organizatorem szkolnego etapu Konkursu Interdyscyplinarnego [ lata 2002/03 – 2005/06].

9.       Jako członek rady pedagogicznej Szkoły Podstawowej nr 16 pracowałam przy tworzeniu dokumentacji szkolnej:

Ø       Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania – rok szkolny 2004/05

Ø       Programu Wychowawczego Szkoły Podstawowej nr 16 – rok szkolny 2004/05.

Ø       Regulaminu Szkół nr 1.

Ø       Procedur postępowania w sytuacjach konfliktowych.

Ø       Planie współpracy ze środowiskiem lokalnym.

 

10.   W zespole realizowałam jedno z zadań w ramach „Szkoły z klasą” – „Szkoła uczy dobrze każdego ucznia” – rok szkolny 2004/05.

11.   W trakcie trwania stażu, jak i wcześniej doskonaliłam swój warsztat pracy, uczestnicząc w następujących kursach i warsztatach:

Ø       „Przygotowanie dokumentacji na stopień nauczyciela dyplomowanego”.

Ø       „Dyslektyk czy leń. Diagnoza i pomoc”.

Ø       „Wczesne rozpoznawanie dysleksji rozwojowej w warunkach szkolnych”.

Ø       „Dysleksja rozwojowa – pomoc uczniowi z dysleksją w starszym wieku szkolnym”.

Ø       „Wprowadzenie do interpretacji obrazu malarskiego i filmowego. Analiza i interpretacja filmu „Wesele” A. Wajdy”.

Ø       „Efektywne sposoby pracy z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego w klasach 4 – 6”.

Ø       „Sztuka słuchania”.

Ø       „Jak radzić sobie z agresją”.

Ø       „Rola wewnątrzszkolnego systemu oceniania w motywowaniu i wspieraniu ucznia”.

Ø       „Wyobraźnia wyzwolona na lekcjach języka polskiego”.

Ø       „Od tekstu do tekstu, czyli uczeń w roli badacza i twórcy”.

Ø       „Polonisto nie jesteś sam, czyli o pracy z uczniem zdolnym i mającym trudności w nauce”.

Ø       „Moje konsumenckie A B C”

12.   W celu uzyskania pozytywnych efektów w realizacji zadań ogólnoszkolnych dokładam wszelkich starań, by rzetelnie pełnić obowiązki nauczyciela języka polskiego. Na bieżąco wzbogacam warsztat pracy, przygotowując różnorodne pomoce dydaktyczne.

13.   Dużą wagę przywiązuję do pełnienia funkcji wychowawcy klasowego. Staram się nawiązywać dobre kontakty z rodzicami i dobre relacje z moimi uczniami. Systematycznie kontaktuję się z rodzicami podczas zebrań i konsultacji, jak również przy okazji innych uroczystości klasowych, np. Wigilii. Obecnie jestem wychowawcą klasy 4 a. Na początku roku szkolnego sformułowałam „Plan Pracy Wychowawcy Klasowego, który zawiera konkretne zadania i terminy realizacji. W oparciu o plan organizuję życie klasy, zachęcam uczniów do udziału w imprezach szkolnych i poza szkolnych.

Plan rozwoju zawodowego.

Aneks do planu rozwoju zawodowego.

 

Zaświadczenie.

 

 

Sprawozdanie.

 

Plany pracy zespołu humanistycznego.

 

 

 

 

Scenariusze imprez.

 

 

 

 

 

 

Scenariusz przedstawienia.

 

 

Protokół.

 

 

 

 

Wypracowane materiały.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zaświadczenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pomoce dydaktyczne zgromadzone w pracowni języka polskiego.

 

 

 

Plan pracy.

Protokoły z zebrań.

Listy obecności na konsultacjach.

 

§ 8 ust. 2 pkt 2

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1.       W pracy dydaktycznej i wychowawczej posługuję się technologią komputerową oraz komunikacyjną. Wykorzystuje oprogramowanie Microsoft Orfice, potrafię pracować w programach Word, PowerPoint. Wszystkie materiały i pomoce wykorzystywane na lekcjach: teksty, testy, krzyżówki, ćwiczenia dodatkowe i inne, wykonuję samodzielnie na komputerze.

2.       Posługuję się różnymi multimedialnymi pomocami naukowymi, np.: Encyklopedią Multimedialną.

3.       Na co dzień wykorzystuję Internet – dzięki stałemu łączu mogę przeglądać strony przydatne w pracy nauczyciela języka polskiego. Są to m. in.: WWW.publikacje.edu.pl; WWW.dolinka.szkoła.net.

 

 

Wypracowane materiały.

§ 8 ust. 2 pkt 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

 

1.       Dnia 08. 11. 2005 r przeprowadziłam lekcję szkoleniową w klasie 4 a na temat tolerancji „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe”.

2.       Aktywnie uczestniczę w pracach zespołu wychowawczego i zespołu humanistycznego, którego jestem przewodniczącą.

3.       W okresie stażu opracowałam i wygłosiłam referaty:

Ø       „Motywowanie uczniów do nauki” – rok szkolny 2003/04

Ø       „Jak efektywniej wykorzystywać wiedzą teoretyczną w praktyce?”- rok szkolny 2004/05

Ø       „Umiejętne komunikowanie się nauczyciela z uczniami”- rok szkolny 2005/06

 

4.       Regularnie uczestniczę w lekcjach prowadzonych przez moje koleżanki:

Ø       „Uwaga! Lis udziela lekcji zdobywania przyjaźni” – lekcja prowadzona przez mgr K. Leszczak.

Ø       „Tańce integracyjne. Dźwięki gamy durowej w piosence: Alfabet muzyczny” – lekcja prowadzona przez mgr W> Wanot.

 

5.       W trakcie odbywania stażu przeprowadziłam lekcje, które hospitowała Pani Dyrektor Teresa Markiewicz. W trakcie hospitacji realizowałam m. in. tematy:

Ø       „Na początku był Chaos...”, czyli jak starożytni grecy wyobrażali sobie powstanie świata. – 24. 11. 04 r.

Ø       Dlaczego Bóg przeszkodził ludziom w budowie wieży.- 14. 04. 05 r

Scenariusz lekcji.

 

Plany pracy zespołu humanistycznego.

 

Referaty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scenariusze lekcji.

§8 ust. 2 pkt 4 c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących

Zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

 

W celu poszerzenia działań szkoły oraz podniesienia jakości własnej pracy podejmuję szereg dodatkowych działań dydaktycznych i wychowawczych.

1.       Jako nauczyciel języka polskiego prowadzę, dwa razy w tygodniu, zajęcia wyrównawcze dla uczniów mających trudności w nauce. Uczniowie mają również możliwość poprawiania ocen ze sprawdzianów, testów.

2.       Jestem organizatorką szkolnego etapu Konkursu Interdyscyplinarnego organizowanego przez Kuratorim Oświaty. Tegoroczny konkurs nosił nazwę „Na podbój Kosmosu”.

3.       W roku szkolnym 2004/05 wraz z panią mgr Katarzyną Leszczak koordynowałam prace nad gazetką uczniów Szkoły Podstawowej nr 16 „Na luzie”.

4.       By stworzyć uczniom sprzyjający klimat do rozwoju ich pasji i zainteresowań organizuję konkursy:

Ø       Dyktanda szkolne – wybór szkolnego „Mistrza Ortografii”

Ø       „Czytam wiem”- konkurs czytelniczy.

5.       Szerzeniu wiedzy o kraju i regionie służą wycieczki. Organizowałam lub współorganizowałam wycieczki m. in. do:

Ø       Sztolni Czarnego Pstrąga i Zabytkowej Kopalni w Tarnowskich Górach.

Ø       Jaskini Nietoperzowej w Jerzmanowicach.

Ø       Rud na Festiwal Nauki.

Ø       Bochni i Zakopanego

Ø       Zakopanego i Białki Tatrzańskiej.

 

6.       Poszerzeniu zainteresowań uczniów służą wyjścia na spektakle teatralne i seanse filmowe. Zorganizowałam m. in.:

Ø       Wyjazd na film „Mikołaj kontra Bałwanek”.

Ø       Wyjazd na film „Opowieści z Narni. Lew, Czarownica i stara szafa”.

Ø       Wyjazd na przedstawienie „Ten inny?”.

Ø       Wyjazd na przedstawienie „Przygody Tomka Saweyra”.

Ø       Wyjazd na przedstawienie „Lekcja życia”.

 

Po przedstawienia teatralnych odbywały się spotkania z aktorami, w czasie których dzieci mogły się dowiedzieć więcej o pracy aktora i organizacji spektaklu teatralnego.

 

 

 

Program.

Listy obecności.

 

 

Regulamin.

Protokół.

 

Egzemplarze gazetki

 

 

Regulamin.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin