sprawozd_d_d24lip2006.doc

(249 KB) Pobierz
ZESPÓŁ SZKÓŁ W RESKU

 

 

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

 

 

 

 

 

AGATA POPIELARZ – NAUCZYCIEL HISTORII I

WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE

 

ZESPÓŁ SZKÓŁ W RESKU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2003 r.

Data zakończenia stażu: 31 maja 2006 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zespół Szkół w Resku                                          Agata Popielarz nauczyciel mianowany

 

 

Wstęp

 

        Tworząc plan swojego rozwoju zawodowego opierałam się głównie na założeniach Planu Pracy Szkoły, wytycznych Planu Wychowawczego oraz potrzebach i oczekiwaniach uczniów, rodziców i nauczycieli.

Przechodząc do realizacji zadań brałam pod uwagę wszystkie wymogi kwalifikacyjne konieczne do realizacji przez nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego, sprawozdanie zawiera więc opis realizacji zadań i ich efekty w obszarze poszczególnych wymagań.

         Szkoła to instytucja, w której mają miejsce różne sfery oddziaływań, zawierające w sobie często wiele bardzo trudnych do zaplanowania i realizacji zadań oraz długotrwałe, czasochłonne procesy, których efekty nauczyciel może obserwować wiele lat. Chcąc pracować efektywnie w tym zawodzie należy skupić się na realizacji tych zamierzeń, których wykonanie mieści się w obszarze potrzeb uczniów, rodziców, własnych zainteresowaniach oraz wymaganiach placówki dydaktycznej. Nie oznacza to jednak rezygnacji z metod, form
i zamierzeń nowatorskich czy twórczych. Uczniowie to jedna z niewielu grup społecznych, której uczestnicy tak chętnie i otwarcie realizują się w nowych formach pracy, poddają się nowym wyzwaniom  i z dużym oddaniem podejmują się wykonywania  trudnych zadań.

         Myślę więc, że planując swój rozwój zawodowy nie myliłam się biorąc właśnie potrzeby uczniów za główny cel własnych działań. Bez uczniów lub wręcz przy ich negatywnym odbiorze, nie można realizować najlepszego nawet planu i odwrotnie, wspaniałe pomysły uczniów i rodziców toną w niemożności( zwłaszcza w dzisiejszych bardzo trudnych ekonomicznie czasach) bez twórczego podejścia  i zapału, energii nauczyciela.

Zawód nauczyciela ma określone cechy specyficzne związane z realizacją celów i zadań, rodzajem wykonywanych czynności, używanymi narzędziami, obiektem oddziaływania, warunkami pracy.

        W swoją przyszłość nauczycielską każdy powinien wpisać stały rozwój i uzyskiwanie wyższych stopni awansu zawodowego. Reforma edukacji dała nauczycielom takie możliwości jednocześnie stawiając przed nimi szereg wymagań kwalifikacyjnych. Zostały one zawarte w Rozporządzeniu MENiS z dn. 03.08.2000(§3,ust.2) z późniejszymi zmianami zawartymi w Rozporządzeniu MENiS z dnia 01.12.2004(§8 ust.2).

         Okres stażu, związanego z ubieganiem się przeze mnie o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego trwał 2 lata i 9 miesięcy. Przez cały okres stażu starałam się, aby jego realizacja przebiegała z założonymi wcześniej terminami, a przede wszystkim, z pożytkiem dla uczniów i mojej szkoły, zgodnie z powyższymi rozporządzeniami. Wszystkie założone
w planie rozwoju zadania udało mi się zrealizować. Sprawozdanie zawiera więc opis realizacji zadań i ich efekty w obszarze poszczególnych wymagań.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zespół Szkół w Resku                                          Agata Popielarz nauczyciel mianowany

 

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją
§ 8 ust. 2 pkt 1

 

Zadania

Formy realizacji

Terminy

Efekty

1. Poznałam procedury awansu zawodowego.

 

 

 

2. Zapoznałam się z aktualnymi aktami prawnymi dotyczącymi systemu oświaty i działania szkoły

 

3. Przeprowadzi-łam analizę własnej działalności dydaktycznej i wychowawczej.

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Dokumento-wałam realizację planu rozwoju zawodowego, przygotowałam sprawozdanie.

 

5. Aktywnie uczestniczyłam w pracach zespołu przedmiotowego humanistów, wychowawców.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Brałam udział w opracowaniu dokumentacji szkolnej, określającej zasady funkcjonowania szkoły i jej ewaluacji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Brałam udział w formach doskonalenia adekwatnych do moich potrzeb i szkoły.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Opracowałam i wdrożyłam projekty propagującego wejście Polski do Unii Europejskiej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Przygotowy-wałam uczniów do udziału w różnych konkursach,  olimpiadach.

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.Zorganizowa-łam konkursy, imprezy kulturalne na potrzeby środowiska i szkoły.                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Otrzymałam nagrody dyrektora.

Dokonałam analizy przepisów prawa oświatowego, aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego

(ustaw, rozporządzeń).

 

Zapoznałam się  aktualnymi publikacjami MENiS w Internecie, serwisami edukacyjnymi przeznaczonymi dla nauczycieli.

 

 

 

Podjęłam ocenę skuteczności oddziaływania własnych narzędzi pedagogicznych: ankiet, testów, monitorowania własnych działań, ich ewaluacji.

Uświadomiłam sobie własne niedoskonałości pracy w szkole, które wymagały poprawy, korekty.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin