New_Friends_3.doc

(734 KB) Pobierz
ROZKŁAD MATERIAŁU / PLAN WYNIKOWY

 

ROZKŁAD MATERIAŁU / PLAN WYNIKOWY

 

New Friends 3

 

POZIOM KOMPETENCJI JĘZYKOWEJ WG CEF: A2

 

 

MIESIĄC

TYDZIEŃ

ROZDZIAŁ

WRZESIEŃ (1)

UNIT 1 / UNIT 2

 

MATERIAŁ

 

TEMATYKA

SŁOWNICTWO

 

GRAMATYKA

 

FUNKCJE JĘZYKOWE

SPRAWNOŚCI

UMIEJĘTNOŚCI

 

 

·              Wlk. Brytania

·              Przyjaciele

·     Rodzina

·         Sport

Czynności dnia codziennego

 

 

·              Historyjka detektywistyczna

·              Prace domowe – sprzątanie

 

·              Czas Present Simple – zdania twierdzące, przeczące i pytające

Określenia czasu: always, often, usually itp

 

 

 

·              Czas Present Continuous – zdania twierdzące, przeczące i pytające

Określenia czasu: at the moment, now, today

 

 

 

 

·              Słuchanie / Czytanie – rozumienie tekstu; odpowiadanie na pytania

·              Słuchanie – uzupełnianie tabelki

·              Mówienie – odpowiadanie

na pytania

·              Pisanie o rodzinie

 

·              Słuchanie / Czytanie – rozumienie komiksu; zakreślanie odpowiedzi

·              Mówienie o obrazkach – opis

 

CELE OSIĄGANE

POZIOM PODSTAWOWY

UCZEŃ:

POZIOM PONADPODSTAWOWY

UCZEŃ:

PRZEZ

UCZNIA

 

Zna niektóre wyrazy i zwroty z lekcji 1-2.

Zna nazwy państw wchodzących w skład Wielkiej Brytanii: England, Scotland, Wales, Northern Ireland.

Potrafi krótko opowiedzieć o Wielkiej Brytanii: There are four countries in Great Britain: England, Scotland, Wales, Northern Ireland. London is the capital of England and Great Britain.

Zna przysłówki częstotliwości: always, usually, often, sometimes, never, every day, on (Saturaday) i zasady ich użycia w zdaniach w czasie Present Simple.

Tworzy pytania z podanych wyrazów, stosując operator czasu Present Simpledo / does.

Formułuje proste zdania na temat swojego dnia: I go to school every day.

Potrafi zapytać o to, co robi jego kolega: Do you go swimming? When do you go to the swimming pool? i odpowiada na takie pytania: Yes, I do. / No, I don’t.  I go there on Sundays.

Na podstawie podanych czasowników, potrafi ułożyć zdania o tym, co robi

w chwili obecnej: I am having breakfast now.

Pyta kolegę o to, co teraz robi: What are you doing now? i odpowiada na takie pytania: I am ...

 

 

 

 

 

Zna i stosuje wyrazy oraz zwroty z lekcji 1-2.

Uzupełnia ze słuchu tabelkę informacjami o tym, co robią w tygodniu członkowie rodziny Kim.

·       Formułuje pytania i odpowiedzi na temat tego, co każdego dnia robią poszczególne osoby; stosuje czas Present Simple i rzeczowniki określające miejsca spędzania wolnego czasu: What does Rob do? – He plays in a school basketball team., When does Kim go swimming? - She goes to the swimming pool on Sundays.

·       Opowiada o tym, co robią na co dzień, czym zajmują się jego bliscy; stosuje czas Present Simple oraz przysłówki częstotliwości: My parents and I always ... My sister never ... 

·       Potrafi powiedzieć, jakie zajęcia domowe wykonują postacie na rysunkach, stosując czas Present Continuous oraz określniki czasu: At the moment

Mrs Smith is sweeping the floor. She is vacuuming now.

·       Potrafi opisać obrazek, stosując czas Present Continuous: Shirley Holmes is standing next to ... She is wearing...

·       Zadaje pytania o przyczynę wydarzeń w historyjce: Why is Mrs Smith wearing  her coat in picture 1? Potrafi odpowiedzieć na zadane pytania.

·       Potrafi zadać pytanie o wykonywaną czynność i odpowiedzieć na pytania kolegi (zabawa Act and Quess): A: What am I doing? B: You’re washing

the floor. A: No, I’m not. B: Are you polishing the floor? A: Yes, I am.

 

INNE

ĆWICZENIA DODATKOWE

ZADANIA DOMOWE

MATERIAŁY DODATKOWE

TESTY

ŚCIEŻKI

MIĘDZYPRZEDMIOTOWE

ZGODNOŚĆ Z WYMOGAMI

REFORMY

 

 

AB: Language Diary, s. 2

AB: ćw. 1-7, s. 2-3

 

 

AB: Language Diary, s. 4

AB: ćw. 1-5, s. 4-5

 

 

 

TB: Resource 1, s. 29,150

GT (Grammar Time) 2, ćw. ze s. 44-51

TB: Extension, s. 30

TB: Resource 2, s. 31, 151-152

GT2: ćw. ze s. 40-43

 

Ścieżki edukacyjne:

Edukacja prozdrowotna

 

Aktywne formy spędzania wolnego czasu, higiena miejsca pracy

i wypoczynku

 

 

Komponent kulturowy – Wielka Brytania (Anglia, Walia, Szkocja, Irlandia Północna)

Wielotorowość procesu nauczania: proste elementy geografii – mapa Wielkiej Brytanii

Wychowanie do życia w rodzinie (aktywny udział w życiu rodziny)

– utrzymanie porządku

w swoim pokoju i pomoc rodzicom

w pracach domowych

 

MIESIĄC

TYDZIEŃ

ROZDZIAŁ

WRZESIEŃ (2)

UNIT 3 / UNIT 4

 

MATERIAŁ

 

TEMATYKA

SŁOWNICTWO

 

GRAMATYKA

 

FUNKCJE JĘZYKOWE

SPRAWNOŚCI

UMIEJĘTNOŚCI

 

 

·        Zwierzęta

·        Części ciała

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin