New Friends 3
MIESIĄC
TYDZIEŃ
ROZDZIAŁ
WRZESIEŃ (1)
UNIT 1 / UNIT 2
MATERIAŁ
SŁOWNICTWO
GRAMATYKA
FUNKCJE JĘZYKOWE
UMIEJĘTNOŚCI
· Wlk. Brytania
· Przyjaciele
· Rodzina
· Sport
Czynności dnia codziennego
· Historyjka detektywistyczna
· Prace domowe – sprzątanie
· Czas Present Simple – zdania twierdzące, przeczące i pytające
Określenia czasu: always, often, usually itp
· Czas Present Continuous – zdania twierdzące, przeczące i pytające
Określenia czasu: at the moment, now, today
· Słuchanie / Czytanie – rozumienie tekstu; odpowiadanie na pytania
· Słuchanie – uzupełnianie tabelki
· Mówienie – odpowiadanie
na pytania
· Pisanie o rodzinie
· Słuchanie / Czytanie – rozumienie komiksu; zakreślanie odpowiedzi
· Mówienie o obrazkach – opis
CELE OSIĄGANE
UCZEŃ:
PRZEZ
UCZNIA
Zna niektóre wyrazy i zwroty z lekcji 1-2.
Zna nazwy państw wchodzących w skład Wielkiej Brytanii: England, Scotland, Wales, Northern Ireland.
Potrafi krótko opowiedzieć o Wielkiej Brytanii: There are four countries in Great Britain: England, Scotland, Wales, Northern Ireland. London is the capital of England and Great Britain.
Zna przysłówki częstotliwości: always, usually, often, sometimes, never, every day, on (Saturaday) i zasady ich użycia w zdaniach w czasie Present Simple.
Tworzy pytania z podanych wyrazów, stosując operator czasu Present Simple – do / does.
Formułuje proste zdania na temat swojego dnia: I go to school every day.
Potrafi zapytać o to, co robi jego kolega: Do you go swimming? When do you go to the swimming pool? i odpowiada na takie pytania: Yes, I do. / No, I don’t. I go there on Sundays.
Na podstawie podanych czasowników, potrafi ułożyć zdania o tym, co robi
w chwili obecnej: I am having breakfast now.
Pyta kolegę o to, co teraz robi: What are you doing now? i odpowiada na takie pytania: I am ...
Zna i stosuje wyrazy oraz zwroty z lekcji 1-2.
Uzupełnia ze słuchu tabelkę informacjami o tym, co robią w tygodniu członkowie rodziny Kim.
· Formułuje pytania i odpowiedzi na temat tego, co każdego dnia robią poszczególne osoby; stosuje czas Present Simple i rzeczowniki określające miejsca spędzania wolnego czasu: What does Rob do? – He plays in a school basketball team., When does Kim go swimming? - She goes to the swimming pool on Sundays.
· Opowiada o tym, co robią na co dzień, czym zajmują się jego bliscy; stosuje czas Present Simple oraz przysłówki częstotliwości: My parents and I always ... My sister never ...
· Potrafi powiedzieć, jakie zajęcia domowe wykonują postacie na rysunkach, stosując czas Present Continuous oraz określniki czasu: At the moment
Mrs Smith is sweeping the floor. She is vacuuming now.
· Potrafi opisać obrazek, stosując czas Present Continuous: Shirley Holmes is standing next to ... She is wearing...
· Zadaje pytania o przyczynę wydarzeń w historyjce: Why is Mrs Smith wearing her coat in picture 1? Potrafi odpowiedzieć na zadane pytania.
· Potrafi zadać pytanie o wykonywaną czynność i odpowiedzieć na pytania kolegi (zabawa Act and Quess): A: What am I doing? B: You’re washing
the floor. A: No, I’m not. B: Are you polishing the floor? A: Yes, I am.
ZADANIA DOMOWE
TESTY
MIĘDZYPRZEDMIOTOWE
REFORMY
AB: Language Diary, s. 2
AB: ćw. 1-7, s. 2-3
AB: Language Diary, s. 4
AB: ćw. 1-5, s. 4-5
TB: Resource 1, s. 29,150
GT (Grammar Time) 2, ćw. ze s. 44-51
TB: Extension, s. 30
TB: Resource 2, s. 31, 151-152
GT2: ćw. ze s. 40-43
Ścieżki edukacyjne:
Aktywne formy spędzania wolnego czasu, higiena miejsca pracy
i wypoczynku
Komponent kulturowy – Wielka Brytania (Anglia, Walia, Szkocja, Irlandia Północna)
Wielotorowość procesu nauczania: proste elementy geografii – mapa Wielkiej Brytanii
Wychowanie do życia w rodzinie (aktywny udział w życiu rodziny)
– utrzymanie porządku
w swoim pokoju i pomoc rodzicom
w pracach domowych
WRZESIEŃ (2)
UNIT 3 / UNIT 4
· Zwierzęta
· Części ciała
...
Muszka_87