I część statyczna
DATA: 16.02.2010
GRUPA WIEKOWA: 3–4latki
TREŚCI PROGRAMOWE:
– malowanie farbą plakatową – patyczkami kosmetycznymi
– łączenie klejem papieru z innymi materiałami (bibuła)
TEMAT ZAJĘĆ: Wykonanie pracy plastycznej na temat „Ulubiona zabawka” („Piłki duże-piłki małe)– malowanie farbami plakatowymi przy użyciu patyczków kosmetycznych, wyklejanie kolorową bibułą gotowego szablonu.
CELE EDUKACYJNE:
Dziecko:
· zna technikę malowania wacikami kosmetycznymi,
· ćwiczy zdolności manualne,
· rozwija motorykę palców i dłoni,
· dba o estetykę swojej pracy;
METODY NAUCZANIA:
· czynnościowe- zadań stawianych dzieciom
· słowna- instrukcja
FORMY ORGANIZACYJNE:
zbiorowa
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
kontur piłki dużej i małej, kolorowa bibuła, klej, farby, patyczki kosmetyczne
LITERATURA:
Andrzejewska J., J. Wierucka Razem w przedszkolu Program wychowania przedszkolnego WSiP Wa-wa 2009
Ciebień B., Maliszewska A., Zwykłe i niezwykłe techniki plastyczne /Zycie szkoły 4/2006
Jabłońska A., Techniki plastyczne dla dzieci, wyd. KDC
PROWADZĄCY:
Przebieg zajęć:
Tok zajęć
Czynności nauczyciela
Czynności dziecka
Przywitanie
Przywitanie się z dziećmi.
„Piłkę przyjaźni puszczamw krąg, niech powróci do mych rąk”
Wprowadzenie do tematyki zajęć –
,,Opowiedz o swojej zabawce’
- Nauczycielka kula piłkę do dziecka i zadaje pytania:
- Jak się nazywa twoja ulubiona zabawka?
- - Dlaczego ją lubisz?
- Czy masz ją w domu?
Swobodne wypowiedzi dzieci.
Uświadomienie celu zajęcia
Dziś będziemy przygotowywać kolorowe piłki.
Realizacja tematu
Zabawa ruchowa „Małe i duże piłeczki”
Wykonywanie pracy plastycznej
Opracowanie toku pracy,
Przygotowanie miejsca pracy, materiałów i przyborów.
àNauczycielka wyjaśnia, że dziewczynki są małymi piłeczkami, a chłopcy dużymi piłeczkami. Przy dźwiękach bębenka poruszają się duże piłeczki, a przy dźwiękach tamburyna małe, lekkie piłeczki.
Nauczyciel wręcza dzieciom papierowe piłeczki (małe, duże).
- Usiądźcie teraz z kartkami do stolików.
- Przedstawione patyczki i farby wykorzystamy do pomalowania piłki. Następnie wykorzystamy kolorowe kulki z bibuły do wyklejania szablonu (obrazka).
Pomoc dzieciom w razie
potrzeby. Kontrola
bezpieczeństwa.
Dzieci poruszają się w rytm muzyki, odpowiednio reagują na dźwięki instrumentów.
Dzieci siadają przy stolikach i przystępują do pracy.
Dzieci z przygotowanej wydzieranki oraz kleju, wypełniają obrazki.
Ocena pracy dzieci (ocena wyniku i wysiłku)
Wystawa prac.
Wyeksponowanie poczucia współodpowiedzialności za wykonywaną pracę.
Dzieci oceniają swoją pracę, staranność jej wykonania i włożony wysiłek.
Uporządkowanie miejsca pracy
Porządkowanie sali
Podsumowanie
- Dziękuję za wspólną pracę,
- Komu zajęcia się podobały niech podejdzie i przybije mi „piątkę”
Dzieci mówią o swoich wrażeniach po wykonaniu pracy.
basiak20