1.Wstęp
Celem projektu jest wyznaczenie przebiegu drogi w planie między dwoma punktami na mapie O4. Klasa drogi jest zadana L. Wszystkie parametry drogi ustalane są zgodnie z wytycznymi projektowania dróg dla klasy drogi L Centralnej dyrekcji dróg publicznych.
Dane drogi zgodnie z wytycznymi projektowania dróg.
Droga klasy L jest ogólno dostępną drogą przeznaczoną dla wszystkich użytkowników i charakteryzuje się tym, że:
- ma dwupasową jezdnię dwukierunkową,
- ma zapewnione połączenia z drogami publicznymi na skrzyżowaniach,
- nie wymaga bezkolizyjnych przecięć z innymi rodzajami tras komunikacyjnych, jeśli nie wynika to z potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa lub wygody ruchu,
- obsługuje przyległe zagospodarowanie terenu bez ograniczeń.
Klasa drogi
L
Prędkość projektowa
50-40 [km/h]
Szerokość jezdni
2,75 [m]
Pochylenia podłużne [i]
9-10 [%]
Promień łuku wypukłego (najmniejszy)
2500-1200 [m]
(1300-600 [m])
Promień łuku wklęsłego
(najmniejszy)
1200-800 [m]
(400-300 [m])
Odległości między wierzchołkami łuków pionowych
nie określa się
Zalecana długość odcinka prostego
1000 [m]
Promienie łuków poziomych najmniejszy (najmniejszy zalecany)
80-50 [m]
(150-100[m])
Linia jednostajnego pochylenia X=hi [m][%] h- odległość między warstwicami na mapie [20m]
X=200,1=200m
2. Pikietaż Trasy:
Punkt początkowy drogi A=0,00
L1=322,79 m R1=200 m α1=35º , T1= 62,57 m, K1=121,28 m
L2=349,93 m R2=200 m α2=-31º , T2= 56,35 m, K2=109,55 m
L3=572,13 m R3=200 m α3=-39º , T3= 70,71 m, K3=135,93 m
L4=751,38m R4=200 m α4=41º , T4= 75,30 m, K4=143,65 m
L5=1433,19 m
Punkt początkowy drogi A = 0,00
W1: pkt A+L1 = 0,00+322,79=322,79 m
PŁ1: W1-T1 = 322,79-62,57=260,22m
KŁ1 : PŁ1 + K1= 260,22 + 121,28=381,5 m
W2: KŁ1+(L2-T1)=381,5+(349,93-62,57)=668,86 m
PŁ2 : W2 – T2=668,86-56,35=612,51 m
KŁ2: PŁ2+K2=612,51+109,55=722,06 m
W3: KŁ2+(L3-T2)=722,06+(572,13-56,35)=1237,84 m
PŁ3:W3-T3=1237,84-70,71=1167,13 m
KŁ3: PŁ3+K3=1167,13+135,93=1303,06 m
W4: KŁ3+(L4-T3)=1303,06+(751,38-70,71)=1983,73 m
PŁ4:W4-T4=1983,73-75,30=1908,43 m
KŁ4:PŁ4+K4=1908,43+143,65=2052,08 m
Punkt końcowy drogi B: (L5-T4)+KŁ4=(1433,19-75,30)+2052,08= 3409,97m
3. Przepustowość przekroju poprzecznego
Cp=2800*fq*fk*fp*fCA
fk- współczynnik wpływu kierunkowego rozkładu ruchu przyjmuję 50/50 zatem fk=1
fp- współczynnik szerokości pasów ruchu i przeszkód bocznych dla szerokości pasa 2,75 i szerokości pobocza 1m
fp- poziom swobody A-D fp=0,65, poziom swobody E fp=0,74
fCA- wpływ pojazdów ciężarowych i autobusów teren falisty przyjmuję procentowy udział autobusów 5% i samochodów ciężarowych 10%.
Poziom swobody A-fCA=0,71
Poziom swobody B-C fCA=0,66
Poziom swobody D-E fCA=0,67
fq- teren falisty Vp= 50 km/h procent odcinków bez możliwości wyprzedzania 20%
fq=0,96
CpE=2800*0,96*1*0,74*0,67=1332 poj/h
Transport-materialy