projekt.docx

(20 KB) Pobierz

1.Wstęp

Celem projektu jest wyznaczenie przebiegu drogi w planie między dwoma punktami na mapie O4. Klasa drogi jest zadana L. Wszystkie parametry drogi ustalane są zgodnie z wytycznymi projektowania dróg dla klasy drogi L Centralnej dyrekcji dróg publicznych.

 

Dane drogi zgodnie z wytycznymi projektowania dróg.

Droga klasy L jest ogólno dostępną drogą przeznaczoną dla wszystkich użytkowników i charakteryzuje się tym, że:

- ma dwupasową jezdnię dwukierunkową,

- ma zapewnione połączenia z drogami publicznymi na skrzyżowaniach,

- nie wymaga bezkolizyjnych przecięć z innymi rodzajami tras komunikacyjnych, jeśli nie wynika to z potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa lub wygody ruchu,

- obsługuje przyległe zagospodarowanie terenu bez ograniczeń.

 

Klasa drogi

L

Prędkość projektowa

50-40 [km/h]

Szerokość jezdni

2,75 [m]

Pochylenia podłużne [i]

9-10 [%]

Promień łuku wypukłego (najmniejszy)

2500-1200 [m]

(1300-600 [m])

Promień łuku wklęsłego

(najmniejszy)

1200-800 [m]

(400-300 [m])

Odległości między wierzchołkami łuków pionowych

nie określa się

Zalecana długość odcinka prostego

1000 [m]

Promienie łuków poziomych najmniejszy (najmniejszy zalecany)

80-50 [m]

(150-100[m])

 

Linia jednostajnego pochylenia    X=hi    [m][%]   h- odległość między warstwicami na mapie [20m]

X=200,1=200m

 

 

 

 

 

2. Pikietaż Trasy:

Punkt początkowy drogi A=0,00

L1=322,79 m  R1=200 m  α1=35º , T1= 62,57 m,  K1=121,28 m

L2=349,93 m  R2=200 m  α2=-31º , T2= 56,35 m,  K2=109,55 m

L3=572,13 m  R3=200 m  α3=-39º , T3= 70,71 m,  K3=135,93 m

L4=751,38m  R4=200 m  α4=41º , T4= 75,30 m,  K4=143,65 m

L5=1433,19

Punkt początkowy drogi A = 0,00

W1: pkt A+L1 = 0,00+322,79=322,79 m

PŁ1:  W1-T1 = 322,79-62,57=260,22m

KŁ1 : PŁ1 + K1= 260,22 + 121,28=381,5 m

W2: KŁ1+(L2-T1)=381,5+(349,93-62,57)=668,86 m

PŁ2 : W2 – T2=668,86-56,35=612,51 m

KŁ2: PŁ2+K2=612,51+109,55=722,06 m

W3: KŁ2+(L3-T2)=722,06+(572,13-56,35)=1237,84 m

PŁ3:W3-T3=1237,84-70,71=1167,13 m

KŁ3: PŁ3+K3=1167,13+135,93=1303,06 m

W4: KŁ3+(L4-T3)=1303,06+(751,38-70,71)=1983,73 m

PŁ4:W4-T4=1983,73-75,30=1908,43 m

KŁ4:PŁ4+K4=1908,43+143,65=2052,08 m

Punkt końcowy drogi B: (L5-T4)+KŁ4=(1433,19-75,30)+2052,08= 3409,97m

 

 

 

3. Przepustowość przekroju poprzecznego

Cp=2800*fq*fk*fp*fCA

fk- współczynnik wpływu kierunkowego rozkładu ruchu  przyjmuję  50/50 zatem fk=1

fp- współczynnik szerokości pasów ruchu i przeszkód bocznych dla szerokości pasa 2,75 i szerokości pobocza 1m

fp- poziom swobody A-D fp=0,65, poziom swobody E fp=0,74

fCA- wpływ pojazdów ciężarowych i autobusów teren falisty przyjmuję procentowy udział autobusów 5% i samochodów ciężarowych 10%.

Poziom swobody A-fCA=0,71

Poziom swobody B-C  fCA=0,66

Poziom swobody D-E  fCA=0,67

fq- teren falisty Vp= 50 km/h procent odcinków bez możliwości wyprzedzania 20%

fq=0,96

CpE=2800*0,96*1*0,74*0,67=1332 poj/h

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin