Roczny plan pracy opiekuńczo 2010_11.doc

(26 KB) Pobierz
Roczny plan pracy opiekuńczo - wychowawczej świetlicy 2011/2012

Roczny plan pracy opiekuńczo - wychowawczej świetlicy 2011/2012

Zadania ogólne

Kształtowanie podstawowych nawyków współpracy w grupie, poprawnego zachowania i wzajemnej akceptacji ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z klas integracyjnych.
Wyrabianie w uczniach umiejętności odróżniania dobra od zła, przygotowanie do rozpoznawania wartości moralnych.

Formy realizacji
1) Zorganizowanie zespołu świetlicowego:
a) Zapoznanie się z sytuacją domową dziecka- karty pobytu dziecka w świetlicy;
b) Zapoznanie dzieci z regulaminem świetlicy
2) Przygotowanie pomieszczeń do zajęć
3) Zorganizowanie pełnej opieki wychowawczej w godzinach 7:30-16:10
4) Opracowanie planów pracy świetlicy, rozkładu dnia.
5) Zapoznanie dzieci klas I z wychowawcami świetlicy, starszymi koleżankami i kolegami oraz rozkładem zajęć w świetlicy
6) Organizowanie zabaw w grupach oraz wdrażanie do poszanowania sprzętów szkolnych
7) Organizowanie spacerów, wycieczek, gier i zabaw na powietrzu z uwzględnieniem pór roku
8) Otoczenie opieką i wdrażanie do współżycia dzieci z klas integracyjnych
19) Wdrażanie dzieci do poszanowania własności wspólnej i osobistej
10) Zwracanie szczególnej uwagi na prawidłowe odnoszenie się uczniów do siebie
11) Wdrażanie do kultury osobistej
12) Zapoznanie z przepisami ruchu drogowego

Zadania ogólne:

Troska o psychiczne i fizyczne zdrowie dziecka

Formy realizacji:
1) Wprowadzenie zajęć relaksacyjnych przy muzyce

2) Prowadzenie zajęć ruchowych w formie zabaw i gier
3) Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej poprzez różnego rodzaju zawody sportowe
4) Kształtowanie prawidłowej postawy przy nauce i jedzeniu
5) Utrwalenie nawyków higienicznych: wietrzenie sali, mycie rąk, zachowanie czystości w pomieszczeniu świetlicy
6) Organizowanie wycieczek i uroczystości
7) Wyrobienie świadomej dyscypliny i współdziałania w grupie
8) Włączenie zespołu świetlicy do organizowania uroczystości szkolnych


Zadania ogólne:

Rozwijanie indywidualnych zainteresowań i twórczych zamiłowań

Formy realizacji:
1) Prowadzenie różnych form zajęć świetlicowych: czytelnictwo, gry i zabawy stolikowe, gry sportowe, zajęcia plastyczno-techniczne, zajęcia muzyczno-ruchowe, recytacja.
2) Zaszczepienie w dzieciach zainteresowania przyrodą: opieka nad kwiatami, dokarmianie ptaków, oglądanie filmów przyrodniczych, cykl wycieczek o każdej porze roku
3) Rozpoznawanie zainteresowań czytelniczych dzieci i ich ulubionych zabaw
4) Udział dzieci w imprezach rozrywkowych: Dzień Dziecka, zabawa karnawałowa itp.
5) Oglądanie filmów i bajek na dvd
7) Przygotowanie i udział uczniów w konkursach międzyszkolnych
8) Prowadzenie zajęć umuzykalniających poprzez słuchanie muzyki, naukę piosenek i pląsów

Zadania ogólne:
Pomoc w zapewnieniu powodzenia szkolnego wychowankom świetlicy

Formy realizacji:

1) Zorganizowanie miejsca i pomoc w odrabianiu lekcji
1) Spotkania ze szkolnym pedagogiem i psychologiem
2) Zorganizowanie szczególnej pomocy uczniom mało zdolnym i zaniedbanym
3) Wykorzystanie zajęć czytelniczych, muzycznych, plastycznych i sportowych do kompensowania braków wiedzy szkolnej
4) Wykorzystanie uczniów zdolnych do pomocy koleżeńskiej
5) Współpraca z wychowawcami klas w zakresie metod pracy nad lekcjami w świetlicy: omówienie trudności poszczególnych uczniów, uzgodnienie rodzaju uzupełniających zajęć świetlicowych

Zadania ogólne:
Współpraca z rodzicami i wychowawcami klas

Formy realizacji:
1) Ścisła współpraca nauczycieli świetlicy z wychowawcami, pedagogiem szkolnym, psychologiem
2) Rozmowy indywidualne z rodzicami i opiekunami dzieci

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin