Zadania ogólneKształtowanie podstawowych nawyków współpracy w grupie, poprawnego zachowania i wzajemnej akceptacji ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z klas integracyjnych.Wyrabianie w uczniach umiejętności odróżniania dobra od zła, przygotowanie do rozpoznawania wartości moralnych.Formy realizacji1) Zorganizowanie zespołu świetlicowego:a) Zapoznanie się z sytuacją domową dziecka- karty pobytu dziecka w świetlicy;b) Zapoznanie dzieci z regulaminem świetlicy2) Przygotowanie pomieszczeń do zajęć3) Zorganizowanie pełnej opieki wychowawczej w godzinach 7:30-16:104) Opracowanie planów pracy świetlicy, rozkładu dnia.5) Zapoznanie dzieci klas I z wychowawcami świetlicy, starszymi koleżankami i kolegami oraz rozkładem zajęć w świetlicy6) Organizowanie zabaw w grupach oraz wdrażanie do poszanowania sprzętów szkolnych7) Organizowanie spacerów, wycieczek, gier i zabaw na powietrzu z uwzględnieniem pór roku8) Otoczenie opieką i wdrażanie do współżycia dzieci z klas integracyjnych19) Wdrażanie dzieci do poszanowania własności wspólnej i osobistej10) Zwracanie szczególnej uwagi na prawidłowe odnoszenie się uczniów do siebie11) Wdrażanie do kultury osobistej12) Zapoznanie z przepisami ruchu drogowego Zadania ogólne:Troska o psychiczne i fizyczne zdrowie dzieckaFormy realizacji:1) Wprowadzenie zajęć relaksacyjnych przy muzyce
2) Prowadzenie zajęć ruchowych w formie zabaw i gier3) Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej poprzez różnego rodzaju zawody sportowe4) Kształtowanie prawidłowej postawy przy nauce i jedzeniu5) Utrwalenie nawyków higienicznych: wietrzenie sali, mycie rąk, zachowanie czystości w pomieszczeniu świetlicy6) Organizowanie wycieczek i uroczystości7) Wyrobienie świadomej dyscypliny i współdziałania w grupie8) Włączenie zespołu świetlicy do organizowania uroczystości szkolnychZadania ogólne:Rozwijanie indywidualnych zainteresowań i twórczych zamiłowańFormy realizacji:1) Prowadzenie różnych form zajęć świetlicowych: czytelnictwo, gry i zabawy stolikowe, gry sportowe, zajęcia plastyczno-techniczne, zajęcia muzyczno-ruchowe, recytacja.2) Zaszczepienie w dzieciach zainteresowania przyrodą: opieka nad kwiatami, dokarmianie ptaków, oglądanie filmów przyrodniczych, cykl wycieczek o każdej porze roku3) Rozpoznawanie zainteresowań czytelniczych dzieci i ich ulubionych zabaw4) Udział dzieci w imprezach rozrywkowych: Dzień Dziecka, zabawa karnawałowa itp.5) Oglądanie filmów i bajek na dvd7) Przygotowanie i udział uczniów w konkursach międzyszkolnych8) Prowadzenie zajęć umuzykalniających poprzez słuchanie muzyki, naukę piosenek i pląsówZadania ogólne:Pomoc w zapewnieniu powodzenia szkolnego wychowankom świetlicyFormy realizacji:1) Zorganizowanie miejsca i pomoc w odrabianiu lekcji1) Spotkania ze szkolnym pedagogiem i psychologiem2) Zorganizowanie szczególnej pomocy uczniom mało zdolnym i zaniedbanym3) Wykorzystanie zajęć czytelniczych, muzycznych, plastycznych i sportowych do kompensowania braków wiedzy szkolnej4) Wykorzystanie uczniów zdolnych do pomocy koleżeńskiej5) Współpraca z wychowawcami klas w zakresie metod pracy nad lekcjami w świetlicy: omówienie trudności poszczególnych uczniów, uzgodnienie rodzaju uzupełniających zajęć świetlicowychZadania ogólne:Współpraca z rodzicami i wychowawcami klasFormy realizacji:1) Ścisła współpraca nauczycieli świetlicy z wychowawcami, pedagogiem szkolnym, psychologiem2) Rozmowy indywidualne z rodzicami i opiekunami dzieci
annagawin7