Program zajęć wyrównawczych z języka polskiego dla klasy IV.doc

(27 KB) Pobierz
Program zajęć wyrównawczych z języka polskiego dla klasy IV

Program zajęć wyrównawczych z języka polskiego dla klasy IV

Opracowanie i prowadzenie:

mgr Anna Dąbrowska

 

Założenia programowe.

Program zajęć wyrównawczych z języka polskiego jest zgodny z programem nauczania języka polskiego w klasie czwartej. Uwzględnia realizację podstawowych treści programowych.

Celem zajęć wyrównawczych jest przybliżenie uczniom podstawowych treści z języka polskiego obowiązujących w klasie czwartej. Uczniowie doskonalą swoje umiejętności ortograficzne i językowe. Zajęcia te mają na celu wyrównanie braków w wiedzy i umiejętnościach logicznego myślenia, czytania tekstu ze zrozumieniem.

 

Cele nauczania:

·motywowanie do uczenia się języka polskiego

·wyrównywanie braków w wiedzy i umiejętnościach

·ugruntowanie wiedzy zdobytej na lekcjach

·pomoc uczniom w zdobywaniu pewności siebie

Projekt "Równe szanse-lepsze jutro" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Realizacja programu:

 

Tematyka zajęć: Czynności i osiągnięcia uczniów.

1. Przypomnienie zasad pisowni wyrazów z „ó” i „u”:

- ćwiczenia

- uczniowie znają zasady pisowni wyrazów z „ó” i „u”

- potrafią podać przykłady „ó” wymiennego

- umieją korzystać ze słownika ortograficznego

2. Przypomnienie zasad pisowni wyrazów z „rz” i „ż”

- znają zasady pisowni wyrazów z „rz” i „ż”

- potrafią je zastosować

3. Pisownia wyrazów z „ch” i „h”

- uczniowie znają zasady pisowni wyrazów z „ch” i „h”

- umieją podać przykłady „h” i „ch” wymiennego

4. Części mowy odmienne i nieodmienne

- znają części mowy (rzeczownik, przymiotnik, czasownik, przysłówek, liczebnik, przyimek, spójnik)

- wiedzą, które części mowy są odmienne, które nieodmienne

5. Odmiana rzeczownika i przymiotnika przez przypadki

- znają nazwy przypadków i ich pytania

- potrafią odmieniać rzeczowniki i przymiotniki przez przypadki w obu liczbach

- umieją oddzielać końcówki od tematu

6. Odmiana czasownika przez osoby w czasie teraźniejszym

- znają osoby w obu liczbach

- potrafią oddzielać końcówki od tematu

7. Części zdania:

a) podmiot i orzeczenie

b) przydawka

c) dopełnienie

- uczniowie potrafią w zdaniach znaleźć podmiot i orzeczenie

- umieją zrobić wykres zdania

- wiedzą na jakie pytania odpowiada

d) okolicznik przydawka, dopełnienie, okolicznik

- potrafią nazwać poszczególne części zdania

8. Czytanie tekstu ze zrozumieniem

- uczniowie potrafią na podstawie przeczytanego tekstu odpowiedzieć

na pytania z nim związane

 

Metody i formy pracy:

· ćwiczenia

· praca indywidualna

· praca grupowa

· tłumaczenie przez nauczyciela trudnych, niezrozumiałych dla uczniów partii materiału

 

Przewidywane osiągnięcia uczniów:

Poprzez systematyczny udział w zajęciach uczniowie powinni nadrobić

zaległości w posiadanej wiedzy i umiejętnościach oraz utrwalić wiedzę zdobytą

na lekcjach języka polskiego. Zajęcia wyrównawcze powinny

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin