pytania z gmaila.docx

(14 KB) Pobierz

humor w reklamie - afektywny, poznawczy, interpersonalny

Gdzie umiscic obrazek a gdzie tresc? - zapewne chodzi o kwestie logo - jesli jest obrzaek logo z prawej, jesli tekst logo z lewe

Na czym koncentruje się wzrok? – optyczny punkt centralny/ prawy gorny/ lewy gorny

           punkt centralny w 1/3 odleglosci od gornej krawedzi

O ile ma być powiekszona reklama w wymiarach 2 cm dla większej efektywności?  2x2do drugiej wedle wzoru delta kwadrat P - czyli 3 razy

Jeżeli odrzucic nagłówek od tresci komunikatu, to jaki to efekt?

efekt pierwszeństwa (z bad. Kofty - notka w gazecie o śmierci dziewczyny w szpitalu i ocena winy lekarza)

Myślę, że to jest kiepsko odpamiętane pytanie i nie wiadomo,  o co rzeczywiscie chodzi. A chodzi pewnie o to badanie z nagłowkami wiadomości i z ze zmęczonym lekarzem i śmiercią pacjentki. ze jeśli w nagłowku podali np "blad lekarza zabil pacjentkę" a juz po przerwie podano wyjasnienie, ze lekarz byl po 3 dobach dyzuru i zmeczony, to mimo ze powinien zadzialac efekt swieżości (ocena po przerwie), to zadziałal w tym wypadku efekt pierwszeństwa.

Rozdzielenie komunikatu na dwie cześci czolowka oraz właściwa częśc komuniaktu powoduje koncentrację na pierwszej inforamcji i dokonanie oceny bez wzgledu na tresc dalszej inforacji(wyklady)

1. Big brother - czy jawna i niejawna korelują?
2. Długość spotów radiowych
3. czy bardziej skuteczne jest danie długości reklamy 2x15s czy raz 30? Bo gdzieś wyczytałam, że są tak samo skuteczne, ale obecnie robi się 2x15
4. Czy marki popularne mają więcej klientów lojalnych czy nie?

marki znane i popularne mają i wyżsżą sprzedaż i WIECEJ lojalnych klientow i tych nielojalnych tez (ale to juz inna historia)

11-12 latki lubią (oglądają najwięcej) ale nie ufają
Reguła prawej ręki - w markecie obok produktu lidera stawiamy niezany i wtedy się częściej po niego sięga

Długość reklam – 15s/ 30s/ 15 przy wielokrotnym/ 30 przy wielokrotnym??????????

znalazłam w wykladach Wierzchonia, ze silniejszy efekt uczenia (powtórki ) wykazano dla 15 sek. ?

Dzieci 11-12 lat bardzo nie ufają reklamom

reguła prawej ręki to chodzi o to, że powniewaz wiekszosc jest praworęczna stawia się produkt promowany po prawe stronie od drozszego odpowiednika. dobrze mysle?

czyli 15 wielokrotne?

tak. i masz wtedy więcej skojarzeń z taką reklamą.

i dzieci bardzo lubią reklamy, pomimo tego, że im nie ufają. ;)

wydaje mi się, że korelacja w big brotherze jest nieistotna statystycznie, ale to moje wydawanie się jedynie.

jak się przywiązały (studentki) to mimo iż mogły spróbować lepszego tonika to ponosiły koszty i zostawały przy tym do którego sie przywiązały :)

a powiedzcie mi czy mam dobrze zanotowane:
emocje - przewaga 30s, informacja przewaga 15s
przyswojenie treści - lepsza w 30s
wpływ powtarzania - 30s lepsze
znudzenie - wieksze przy 15s
tak jest?:D

A ja znalazam w sieci, ze wszystkie efekty sa lepsze dla 30 sek, tylko powtórki lepsze dla 15 sek.

Co do Big Brothera, to nie był czasem tak że koreluja i są istotne statystycznie?

Niech mnie ktoś poprawi jesli się mylę;)

 

Na pewno jawna i niejawna pozwalały przewidywać rzeczywiste zachowanie czy coś takiego.Nie było słowa na wykłądzie, że NIE korelowały, ale nie jestem pewna.

Procesualny to ten :

1. odbiór 

a)uwaga

b) zrozumienie

2. uleganie

3. utzrymanie zmiany

4. zachowanie

 

To są te same modele co w wykladzie o perswazji czyli procesualny, McGuire'a, heurystyczno- systematyczny (czyli poznawczy?) Chaiken'a i szanse przetworzenia przekazu (czyli motywacyjny?) Petty i Cacioppo ?

Z tych dwóch - logo na pustej kartce.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin