REKLAMA I MARKETING- 50 pytań1. Celem której orientacji jest pobudzenie odpowiedniego popytu naposiadane produkty poprzez reklamy? sprzedażowa2. Gdy Wólczanka & Vistula proponują reklamę łączoną to są to: współmarki?/...3. W modelu 4C nie wymienia się: wszystkie odp występują w tym modelu4. Wśród czynników wewnętrznych wpływających na cenę NIE WYMIENIA się?wewnętrzne - asortyment, koszty, innowacyjność produktu, marka, wizerunek5. Który sposób wyznaczania budżetu jest przez Kotleta uważany zanajlepszy? celowo-zadaniowy6. Wypuszczenie papierosów bez nikotyny odpowiedziałoby na popyt: ukryty7. W jakiejś kampanii promocyjnej zatrudniono studentów. Wykorzystanotu grupę: pierwotną/wtórną/aspiracyjną/...8. Lodówka jest produktem: wysokiego zaangażowania racjonalnym9. Wysokie zaangażowanie emocjonalne odpowiada model: emocje - uczeniesię -działanie10. Wizerunek marki to...11. Pewna firma podkreśla, że w swoich meblach odwołuje się do"włoskiego stylu". Jest to odwołanie się do: osobowościmarki/kultury/...12. Wprowadzanie marki na nowe kanały dystrybucji może mieć miejsce wfazie: wzrostu i dojrzałości/wprowadzenia i dojrzałości/...13. Najmniejsza forma reklamy to: citylight?14. Najczęściej spotykana w Poslce forma reklamy to: billboard15. Wg jakiś tam badań w stosowanie programów lojalnościowych powinnyzainwestować firmy z branży: sieci telefonów komórkowych (jakoś tak)16. Największą lojalność odnotowano w stosunku do: papierosów17. Jakie prawo wykorzystano w reklamie: "Pierwsze coś tam bez cukru"?Pierwszeństwa18. "Gdzie są najlepsze okna? Zapraszamy do pitu pitu" alogiczna? a...?19. W fazie elitaryzacji najlepsze medium to: prasa/TV/...?20. Jeśli udąc uczelnią napotkasz profesjonalnie wyglądający plakatreklamujący coś tam na drzwiach Sali to będzie to reklama: ambientowa21. Zogniskowany wywiad w którym zestawia się przeciwne zdania dwóchgrup to: clush (jakoś tak)22. Do BTL zaliczamy: direct mail23. niekiedy funkcją reklamy jest dostarczanie rozrywki klientowi.Wtedy cel sprzedażowy schodzi na drugi plan. Jak się nazywa ta formareklamy?24. Procent grupy docelowej, który w czasie trwania kampaniireklamowej zetknął się z komunikatem reklamowym przynajmniejjednokrotnie - zasięg całkowity.25. Segmentacja rynku ma na celu: wyodrębnienie grup docelowych.26. Całkowita liczba produktów w asortymencie to: długość asortymentu.27. Na Twojej stacji ludzie coraz rzadziej zaczynają kupować paliwo.Co robisz, żeby dokonać repozycjonowania?28. Jeśli Pan produkujący draże kokosowe obawia się także konkurencjize strony producentów draży i producentów ciastek to jest tokonkurencja: rodzajowa29. Najbardziej irytująca reklama internetowa to: scyscraper/bander/...?30. Badania mierzące dynamikę świadomości marki to: trackingowe31. Do wtórnych danych NIe należą32. Jak się nazywa próba losowa, w której badacz wybiera respondentówz każdej grupy? warstwowa33. W którym modelu są fazy poznawcza, uczuciowa, behawioralna? we wszystkich?34. CATI (albo CAPI) to metoda: internetowa/telefoniczna/bezpośrednia35. Do pośrednich metod badania należy: CATI/...36. Do okulograficznych metod badania NIE należy: badania polazainteresowania/pola uwagi/....37. Jedna firma przejęła rynek, wiele ogłosiło upadłość. W tej faziema miejsce: konsolidacja/wykluczanie (jakoś tak)?38. Chciałeś kupić szybki komputer, kupiłes jednak tanio wolny.Korzystałeś ze strategii: kompensacji?39. Dobrym pomysłem jest w hipermarkecie ustawianie: masła daleko odchleba/sera koło szynek/alkoholów daleko od prasy/...40. W Polsce badaniem tele (coś tam, nie pamiętam) chodziło, żebywybrać spośród: Mentor/ SMG KRC/TNS OBOP i było jeszcze jedno coś
1. Co dominuje w Polsce? Supersizy/billboardy/...2. Co się zalicza do BTL? Indoor/direct mail/...3. EPS - które medium do elitaryzacji? Telewizja/radio/żadne z powyższych4. Najmniejsza reklama zewnętrzna - citylight/freeboard/twin/...5. Co najbardziej irytuje w Internecie? Banner/kilka innych/wszystkie są tak samo irytujące6. Kto powinien wg badań kogoś tam najbardziej zadbać o programylojalnościowe? Operatorzy komórek/sieci odzieżowe/hupermarkety/...7. Profesjonalnie wykonany plakat reklamujący Lays umieszczony nadrzwiach Sali wykładowej to przykład: guerillamarketing/sponsoring/.../żadne z powyższych8. Jeśli producent ze Śmigla twierdzi, że jego produkty to "włoskistyl" to jest to przykład: wartości/kultury/...9. Pojęcie tożsamości marki10. Pojęcie wizerunku marki11. Reklama emocjonalna: uczucia -uczenie- działanie/...12. Który model uwzględnia etapy od fazy poznawczej poprzez fazęuczuciową do behawioralnej: model komunikacji/ model AIDA/ wszystkie13. Przywiązanie do marki, a rodzaj produktu (który najczęściej) -piwo/papierosy/...14. Orientacje marketingowe, w której pobudzenie pobytu: sprzedażowa/produkcyjna/...15. 4C, którego elementu nie ma? Wszystkie powyższe występują (koszty,potrzeby, wygoda, komunikacja)16. Czynniki wewnętrzne modyfikujące cenę (model 4P)17. Produkt ogłasza się jako pierwszy jogurt bez cukru, jakie toprawo: kategorii/....18. Ułożenie produktów w s klepie, co powinno być gdzie: chleb dalekood mleka/alkohole daleko od prasy/...19. CO zaliczamy do wtórnych źródeł danych? Książeczki budżetugospodarstwa domowego/..../wszystkie powyższe20. Jaką formą badania jest CATI? Internetową/telefoniczną/...21. Dobieranie osób do badania z kilku kategorii to: próba uznaniowa/ kwotowa/....22. Procent grupy docelowej, który w trakcie kampanii zetknął się zkomunikatem reklamowy przynajmniej raz: zasięg całkowity/ efektywny/....23. Zestawienie dwóch skontrastowanych grup o różnych poglądach:Cash/mini grupy/...24. Repozycjonowanie coś tam...25. GRP: oglądalność pojedynczej reklamy/...26. Pośrednie metody badania skuteczności reklamy27. Jak się mówi "Przypomnij sobie pierwszą reklamę czegoś tam, któraprzyjdzie Ci na myśl" to jest to: świadomośćspontaniczna/wspomagana/świadomość TOM/...28. Segment rynkowy: to cechy konsumentów/ produktów/....29. Jeśli pojawiają się papierosy z filtrem czy czymś tam ochronnym,to odp na jaki rodzaj popytu: ukryty/brak popytu/negatywny/...30. Lodówka to przykład produktu: wysokie zaangaż+myślenie/wys.zaang.+uczucia/...31. Jaka to faza, gdy reklama jest kierowana do masowego odbiorcy,jest intensywna dystrybucja itd.: faza wzrostu/wprowadzania/...32. +drugie pytanie o te fazy33. Skupianie się bardziej na rozrywce niż na produkcie to:advertainment/gamevertising/Brand kontent/wszystkie powyższe
1. Płatki śniadaniowe bez cukru (czy jakieśtam inne) - prawo kategorii2. Napędzanie popytu przez reklamy - orientacja sprzedażowa3. Model 4C - wszystkie odpowiedzi (wygoda (convenience), kosztużytkownika (cost to the user), komunikacja (communication),potrzeby klienta (customer needs and wants))4. "włoskie meble" - kultura5. tożsamość marki - kształtowana przez producenta6. wizerunek - jak konsument widzi produkt7. Największa lojalność wobec marki - papierosy8. "gdzie są najlepsze pączki w Krakowie?" - zmiękczająca (?), alogiczna9. BTL - direct mail10. EPS; elitaryzacja - internet11. Najmniejsza reklama zewnętrzna - citylight12. W Polsce dominują - bilbordy (nie jestem pewna czy to pytaniebyło, ale jakoś mi się kojarzy :P)13. Co nas najbardziej irytuje? - chyba miało być brandmark, bo nawykresie w wykładach są przedstawione odsetki "najbardziej lubię" i"lubię", więc chyba miało być to, które ma najmniej)14. Reklama "LAYS" na drzwiach uczelni to - marketing partyzancki,Marketing wirusowy15. jak klient uczestniczy w tworzeniu - prosumentyzm16. Lodówka - to chyba racjonalne i wysokie zaangażowanie (ale głowyuciąć sobie nie dam :P)17. emocjonalne, wysokie zaangażowanie - uczucia - uczenie się - działanie18. w których fazach produktu stosujemy sprzedaż osobistą.... -wzrostu i dojrzałości (?)19. vistula i wolczanka jak się razem reklamują to jest to - strategiawspółmarek20. Repozycjonowanie na stacji benzynowej - nie mam pojęcia,zaznaczyłam, żeby pokazać, że Orlen ma drożej, ale to chyba nie to :P21. które agencje prowadzą badania telewizji polskiej? - wszystkie (?)22. która strategia planowania budżetu reklamowego jest najlepsza -metoda cele-zadania23. co ma na celu segmentacja rynku? - odnalezienie rynku docelowego24. jak badamy osoby z różnych grup to jest to - warstwowa próba losowa25. procent grupy docelowej, który w czasie trwania kampanii
reklamowej zetknął się z komunikatem reklamowym przynajmniejjednokrotnie - zasięg całkowity
26. zogniskowane wywiady grupowe - porównawcze (?)27. GRP ...
psychologia-UJ