Świątynia Seta.pdf

(321 KB) Pobierz
94084361 UNPDF
Temat na topie
Publicystyka. Krótkie 
teksty dotyczące 
tematów bieżących.
 
Dariusz 
 
Świątynia Seta (2003­03­10)
Eseje
Nasze eseje. Na 
temat satanizmu jako 
takiego oraz 
wszelkich spraw z nim 
związanych.
Założenie Temple of Set (ToS) wiąże się z konfliktem wewnątrz Kościoła Szatana, a dokładniej
między ówczesnym kapłanem ­ Michaelem Aquino, a Szandorem LaVeyem. Aquino już od 1969
roku był członkiem CoS i szybko awansował na stopień Magistra IV (1970). W 1975 LaVey podjął
decyzję o sprzedawaniu tytułu Kapłana za pieniądze. Aquino nie zaakceptował takiego pomysłu i
razem z grupą 28 osób założył swój własny kościół ­ Świątynię Seta. Dodatkowo postawił też
zarzut, że Kościół Szatana jest zbyt mocno wykorzystywany do osobistych celów LaVeya, który
stojąc na czele dużej, satanistycznej organizacji, świetnie promował swoją własną osobę . Mało
tego, schizma miała też podłoże ideologiczne. Podczas gdy w CoS szatan był tylko symbolem,
Aquino wierzył w boga­Szatana. Nowy kościół nie spotkał się z taką popularnością jaką miał CoS
w początkach swojego istnienia. ToS była organizacją bardziej tajemniczą i oficjalnie nie liczącą na
finansowe zyski. Świątyni nie zależało na rozgłosie i popularności i dlatego też trudno określić
dokładnie jej historię. Wiadomo, że Aquino w 1996 roku odstąpił władzę na rzecz Dona Webba.
Nie wiadomo natomiast co dokładnie wiązało się z tym faktem, prawdopodobnie zmieniła się
metodologia działania i podjęto decyzję o położeniu większego nacisku na indywidualizm.  
Publikacje
Tłumaczenia tekstów 
klasycznych, 
publikacji zarówno 
Kościoła Szatana jak i 
innych organizacji.
Historia
Faktografia. Rys 
historyczny 
satanizmu, jego 
korzeni, oraz 
kierunków 
pokrewnych.
Jak podaje ToS, nazwa Świątyni wiąże się z egipskim Bogiem Setem, czczonym od około 5000 r. p.
n. e do 3200 r. p. n. e. Reprezentował indywidualną świadomość i ciemne siły natury . W różnych
okresach bóstwo było różnie postrzegane. Na początku, w egipskim okresie przed dynastycznym,
Set postrzegany był jako bóstwo pozytywne ­ bóg przekraczania własnych granic możliwości oraz
radykalnych przemian w życiu np. urodzin, śmierci w bitwie, odrodzenia. Pierwszym miejscem czci
było Pelusium na wschód od delty Nilu, ale kult Seta rozprzestrzenił się szybko w granicach
Egiptu. Popularność bóstwa zmalała od około IV Dynastii, kiedy zaczął rozwijać się kult słońca. Set
stał się już tylko symbolem Górnego Egiptu i w wierzeniach zaczął być obwiniany za mord na
Ozyrysie, o którym wcześniej sądzono, że zmarł w wyniku utonięcia. Wyznawcy Seta łączą
zabójstwo Ozyrysa z wyzwoleniem się od społeczeństwa i wygraną z siłami prowadzącymi do
stagnacji w rozwoju jednostki. Set wrócił do łask za czasów XIX i XX Dynastii i oddziałał na imiona
faraonów: Seti znaczące "człowiek Seta" i Setnakt tłumaczone jako "Set jest wielki". Za tych
czasów powstały opowiadania, które sprawiły, że zaczęto kojarzyć bóstwo z własnościami takimi
jak zdolność do metamorfozy, doskonalenie samego siebie, prowadzące do boskości czy też
umiejętność życia bez złudzeń. Od XXIII Dynastii rozpoczął się upadek wiary w Seta, chociaż kult
odrodził się na pewien czas, kiedy w Egipcie pojawiły się wpływy kultury helleńskiej. Następnie
chrześcijaństwo rodzące się w Egipcie zaczęło identyfikować Seta z Szatanem i tym samym Set
zniknął z egipskiej magii. Wyznawcy współczesnej Świątynia Seta uważają, iż jej powstanie w
1975 roku jest kulminacyjnym momentem w odradzaniu się po raz czwarty "setiańskiej" filozofii.
ToS w swojej myśli akcentuje pozytywne aspekty bóstwa. Wiąże Seta z chaosem jako
konsekwencją ekspansji i eksploracji. Zadaniem współczesnych wyznawców Seta jest
samodoskonalenie się i zdobywanie wiedzy i chociaż wyznawcy traktują go jako boga, nie oddają
mu czci takiej jak chrześcijanie oddają Bogu. Czczą Seta jako reprezentanta indywidualnej siły i
samoświadomości . Celem jest osiągnięcie wyższego stopnia duchowej świadomości i
zrozumienie siebie. Proces ten nazywa się "stawaniem się" albo zamiennie Xeper (skarabeusz).
ToS ma spełniać rolę pomostu w osiąganiu tych ogólnie przedstawionych celów.  
Nietzsche
Studium osobowości i 
twórczości filozoficznej 
oraz poetyckiej 
Fryderyka W. 
Nietzsche.
Kontakt
Kilka sposobów 
skontaktowania się z 
nami.
Od tej pory używając terminu "setiańska filozofia", będziemy rozumieć go jako filozofię
propagowaną przez Temple of Set. Analogicznie, jako Setian określać będziemy wyznawców
zrzeszonych w Temple of Set.  
Jak sama nazwa wskazuje, ToS jest organizacją magiczną, organizacją, której członkowie
podążają Ścieżką Lewej Ręki. W setiańskiej filozofii można wskazać następujące składniki:  
1. Odrzucenie kultury masowej, stadnej mentalności, wartości proponowanych przez masowe
media, zwykłe religie i współczesne społeczeństwo. Są one widziane jako główne przeszkody w
osiąganiu indywidualnego rozwoju duchowego. Wartości powszechnie propagowane są
synonimem zastoju, stagnacji, natomiast członkowie Świątyni dążą do osobistego, ewolucyjnego
rozwoju. Poglądy te zostały odziedziczone po CoS, jednak Świątynia Seta uważa, że Kościół
Szatana skompromitował się i obecnie jedynie ona jest prawdziwie satanistyczną organizacją,
która rozwija i manifestuje te idee. Dodatkowo, współcześni wyznawcy Seta nie tylko walczą z
powszechnie panującymi wartościami, ale mają za zadanie uodpornić się na wszelkie formy
propagandy, uwolnić się od trendów mody czy innych metod próbujących narzucić gusta i nawyki.
Członkowie ToS wychodzą z założenia, że wyćwiczona silna wola, potrafiąca zwyciężać w
subiektywnym świecie człowieka, pozwoli mu uzyskać siłę do wpływania na świat obiektywny.
Zdaniem Setian, aby odnieść sukces w czarnej magii, należy uwolnić się wstydu, strachu i woli
akceptacji w społeczeństwie.  
2. Indywidualizm ­ kolejny fundament setiańskiej filozofii. Postulują oni, iż osobista przemiana
może dokonać się tylko kosztem indywidualnej pracy nad sobą. Członek ToS sam musi określić
sobie cele i tylko od niego zależy czy je osiągnie. Powinien kierować się głównie rozumem, a mniej
emocjami .  
3. Niezbędna w rozwoju jest silna samodyscyplina. Adept czarnej magii powinien potrafić
rozpoznawać problemy i umieć realizować postawione sobie zadania. Według filozofii ToS, w
świecie jest dużo chaosu, a ludzie stawiają sobie mało inteligentne cele, brakuje im
samodyscypliny.  
4. Czarna magia, czyli czynienie swojej woli, skupianie się na własnych celach. Nim jednak
członkowie zaczną się nią posługiwać, muszą opanować pewne zasady etyczne, które kierować
będą ich działaniami i motywami. ToS nie chce, aby używać magii do celów banalnych albo
94084361.046.png 94084361.047.png 94084361.048.png 94084361.049.png 94084361.001.png 94084361.002.png 94084361.003.png 94084361.004.png 94084361.005.png 94084361.006.png 94084361.007.png 94084361.008.png 94084361.009.png 94084361.010.png 94084361.011.png 94084361.012.png
członkowie zaczną się nią posługiwać, muszą opanować pewne zasady etyczne, które kierować
będą ich działaniami i motywami. ToS nie chce, aby używać magii do celów banalnych albo
posługiwać się nią pod wpływem impulsu. Liczy się umiejętność dokonania trafnej oceny
konsekwencji swoich działań, po której dopiero następuje podjęcie magicznych akcji. Świątynia
cały czas rozwija techniki magiczne i szuka nowych rozwiązań, pozostawiając daleko w tyle te,
które wyniosła ze starożytnej, egipskiej tradycji. Magia może służyć indywidualnemu rozwojowi
albo też ze skutkami wychodzić na zewnątrz, pomagając w działaniach społecznych, np. w
znalezieniu pracy.  
 
1. Setian I 
2. Adept II 
3. Kapłan / Kapłanka Seta III 
4. Magister / Magistra IV 
5. Magus / Maga V 
6. Ipissimus / Ipissima VI 
Każdy stopień wiąże się z pewnym medalionem. Medalion to pentagram, a dokładniej jego
specyficzna forma zaprojektowana przez ToS, zwana Pentagramem Seta. Służy do identyfikacji
wyznawców Seta i określa ich stopień inicjacji, a używany jest na formalnych spotkaniach
organizowanych przez Świątynię.  
Wyznawcy, którzy są na I poziomie noszą medalion białego koloru. Jest to etap próbny i nie może
trwać dłużej niż 2 lata. Jeśli w tym okresie nie osiągnie się II stopnia, jest się wykluczanym z ToS.
Członek na tym etapie zapoznaje się z filozofią Świątyni, praktykami magicznymi i poznaje innych
wyznawców. W czasie tego okresu może zadecydować czy widzi sens rozwijania się w ramach
organizacji, a tymczasem ToS ocenia czy członek nadaje się do życia w nowej społeczności, wnosi
do niej coś nowego oraz czy Świątynia jest dobrym miejscem jego rozwoju. Na tym etapie
uczestnictwo może zostać przerwane bez żadnych ubocznych skutków. Osoby wchodzące do ToS,
otrzymują książkę Crystal Tablet of Set, która zawiera wszystkie niezbędne informację, które
mają przygotować je do wejścia na poziom II.  
Drugi stopień ­ Adept związany jest z medalionem koloru czerwonego. Wejście na ten poziom
oznacza, że członek sprostał wymogom postawionym na pierwszym etapie. Jest zdolny
wykorzystywać filozofię Seta i posiada sensowne projekty dotyczące własnego rozwoju. W
przeciwieństwie do innych organizacji o awansie nie decyduje sama wiedza, ale także
kreatywność i nabyte umiejętności. Ten poziom zawiera największą ilość członków.  
Kapłani na trzecim stopniu noszą czarne medaliony. Zostać nimi mogą osoby, które nadają się do
reprezentowania ToS, prowadzenia zajęć, nauczania filozofii Seta. Mogą oddziaływać na rozwój
Świątyni. Ich dobre przygotowanie merytoryczne sprawia, że są pewnymi informatorami na temat
działalności, wierzeń i ogólnego kształtu ToS.  
Czwarty poziom to niebieski medalion. Wejście na ten stopień jest równoważne z założeniem
przez Kapłana szkoły w ramach Świątyni Seta. Szkoły (Orders) takie jak np. Order of Trapzeoid
można przyrównać do wydziałów w administracji uniwersyteckiej. Służą one Adeptom do
rozwijania się w pewnych szczególnych dziedzinach.  
Piąty i szósty stopień inicjacji związany jest odpowiednio z purpurowym i złotym medalionem.
Obecnie na czele ToS stoi Magus Donn Webb i tym samym posiada także tytuł High Priest.
Przywódcę organizacji wybiera lider Council of Nine (ciało podobne to tego jakie istnieje w CoS) i
ten sam lider go odwołuje.  
 
Istnieją 4 sposoby przekazywania wiedzy w ToS: 
 
­ lista opublikowanych dzieł, skatalogowanych w 24 szczegółowych dziedzinach,
­ Scroll of Set ­ lista pocztowa, za pośrednictwem której wyznawcy otrzymują wiadomości, 
­ publikacje szkół przynależnych do Świątyni, 
­ encyklopedie zwane Jeweled Tablets of Set 
Scroll of Set i publikacje szkół są wydawane systematycznie, w pewnych odstępach czasu, a
encyklopedie pojawiają się bardziej spontanicznie. Aby ułatwić współpracę między członkami
Świątyni, organizuje się tzw. Pylony (od nazwy bram świątyni egipskich). Są to zazwyczaj
geograficznie uwarunkowane zrzeszenia członków ToS, chociaż bywają również takie o
charakterze korespondencyjnym. Na czele Pylonu stoi wyznawca ToS o stopniu co najmniej II,
jednak w zrzeszeniu lider nie odgrywa znaczącej roli, a liczy się kooperacja i wspólna wymiana
doświadczeń. Każdy Adept, z chwilą wejścia na swój poziom, musi określić Pylon, do którego chce
przynależeć.  
Władze ToS ciągle podkreślają, że uczestnictwo w życiu Świątyni ma charakter bardzo praktyczny.
Sama wiedza i jej zdobywanie ma sens tylko wtedy, jeśli członek ToS potrafi ją praktycznie
wykorzystywać. Tym samym tłumaczą dlaczego wszystkie publikacje, materiały, książki są
dostępne tylko członkom Świątyni, od których wymaga się przede wszystkim aktywnej realizacji
setiańskiej filozofii. Wejście na poziom II wymaga nie przynależenia do innych organizacji
religijnych czy kościołów. Kapłani ToS często podkreślają, że członkostwo w ToS wymaga ścisłego
przestrzegania obowiązujących tam zasad, a w szczególności nie udostępniania wewnętrznych
materiałów, które są przeznaczone tylko dla członków Świątyni. Ujawnienie tych materiałów
komuś z zewnątrz może odbyć się tylko za uprzednią zgodą Kapłana.  
W jaki sposób i kto może wejść w szeregi Świątyni Seta? Po pierwsze, trzeba mieć ukończone 18
lat. Świątynia wychodzi z założenia, że do osiągnięcia pełnoletności, człowiek winien mieć
styczność z wiedzą wyłącznie racjonalną, powinien osiągnąć pewien poziom intelektualny, który
pozwoli mu trzeźwo podjąć decyzję czy przynależność do takiej organizacji jak ToS jest mu
potrzebne. Świątynia podkreśla, że w przeciwieństwie do CoS, ona nie jest organizacją dla dzieci.
Są 2 sposoby, umożliwiające zrzeszenie w ToS.  
Jeśli aspirant zna osobiście Kapłana, może ubiegać się o członkostwo poprzez jego protekcje.
Wyraża owemu Kapłanowi chęć przystąpienia do organizacji, a następnie wystosowuje podanie
drogą pocztową do lidera Council of Nine. Dodatkowo załącza $80 opłaty rejestracyjnej lub
dowód jej uiszczenia. Lider sprawdza, czy aspirant zgłaszał się u Kapłana i jeśli wszystko się
zgadza, proces rejestracyjny dobiega końca. Dla chętnych z poza USA, opłata wynosi $120 ze
względu na większe koszty przesyłek pocztowych.  
Jest 6 stopni (stopnie inicjacji) jakie można osiągnąć, przynależąc do Świątyni Seta:
94084361.013.png 94084361.014.png 94084361.015.png 94084361.016.png 94084361.017.png 94084361.018.png 94084361.019.png 94084361.020.png 94084361.021.png 94084361.022.png 94084361.023.png 94084361.024.png 94084361.025.png 94084361.026.png
W przypadku, kiedy nie aspirant nie zna Kapłana i nie jest w stanie się z nim skontaktować, musi
wystosować szczegółowe pismo do lidera Council of Nine, wyjaśniając przyczyny swojego
zainteresowania Świątynią, prezentując samego siebie w sposób możliwie obiektywny i szczery.
Możliwe jest, że ToS zgłosi się z prośbą o dodatkowe lub bardziej szczegółowe informacje.
Podobno oszukiwanie się nie opłaca, gdyż szybko wyjdzie na jaw, czy aspirant rzeczywiście
nadaje się do wejścia do ToS. Ważne jest, że w przypadku odrzucenia kandydatury, pieniądze są
zwracane. Stosując zarówno pierwszy, jak i drugi wariant akcesji, należy koniecznie załączyć
takie dane jak: prawdziwe imię i nazwisko, płeć, prawdziwy adres pocztowy, numer telefonu,
kopię dokumentu potwierdzającego tożsamość i datę urodzenia oraz organizacje, do których
obecnie się należy. W przeciwieństwie do CoS, Świątynia pobiera od swoich członków roczną
opłatę w wysokości $80. Opłata w pierwszym roku członkostwa jest przeliczana odpowiednio do
liczby miesięcy jakie pozostały do jego końca. ToS zarzeka się, że opłaty nie stanowią zysków
organizacji, lecz mają za zadanie pokryć koszty administracji oraz opłaty wynikające z
systematycznego wysyłania materiałów. Wszystkie dokumenty jakie powstały w Świątyni są
zawsze dostępne dla osób do niej przynależnych. Nowi członkowie, z chwilą wejścia, otrzymują
identyfikator, odpowiedni certyfikat, kopię Crystal Tablet of Set, najnowsze wydanie Scroll of Set
oraz medalion poziomu I.  
ToS podaje kilka punktów, które pozwalają określić czy osoba aspirująca do Świątyni będzie tam
mile widziana. Wymagania co do nowych członków: 
­ zdanie sobie sprawy z faktu, iż świat nie jest sprawiedliwy oraz przekonanie, że zmiana
własnego otoczenia, zależy od nas samych, 
­ przekonanie o własnej wyjątkowości, przekonanie o cudzie istnienia, które wzmaga
zainteresowanie magią, 
­ chęć uczenia, słuchania innych i uczestniczenia w zajęciach, umiejętność słuchania innych i
stosowania się do cudzych rad, 
­ chęć stania się lepszym, a zarazem przekonanie, że obecny stan osobistego rozwoju nie jest
satysfakcjonujący, 
­ posiadanie odpowiednio wysokiej inteligencji, gdyż zbyt małe zdolności intelektualne
uniemożliwiają poczynienie jakichkolwiek postępów, już w pierwszym etapie członkostwa, 
­ posiadanie zdolności magicznych, 
­ poczucie humoru, 
­ chęć dzielenie się z innymi swoimi doświadczeniami i odkryciami.  
Więcej informacji na temat Temple of Set można znaleźć pod adresem  http://www.xeper.org .
Poza licznymi esejami kapłanów ToS, znajduje się tam także treść formularza, stanowiącego
podanie o przyjęcie do organizacji.  
Minister Zdrowia ostrzega: wszystkie materiały umieszczone na stronie są własnością autorów. Kopiowanie i rozpowszechnianie może być przyczyną...
Tylko spróbuj. My zajmiemy się resztą :> 
94084361.027.png 94084361.028.png 94084361.029.png 94084361.030.png 94084361.031.png 94084361.032.png 94084361.033.png 94084361.034.png 94084361.035.png 94084361.036.png 94084361.037.png 94084361.038.png 94084361.039.png 94084361.040.png 94084361.041.png 94084361.042.png 94084361.043.png 94084361.044.png 94084361.045.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin